Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 6 grudnia 2018, 15:45

autor: Konrad Serafiński

Top 10 najlepiej zarabiających youtuberów wg Forbesa. Jest pięciu graczy

Magazyn Forbes opublikował listę dziesięciu najlepiej zarabiających gwiazd na platformie YouTube. Pierwsze miejsce zajął 7-latek, który na wizji otwiera pudełka z zabawkami. W gronie wyróżnionych postaci znalazło się pięciu graczy.

7-letni Ryan w swoim żywiole. - Top 10 najlepiej zarabiających youtuberów wg Forbesa. Jest pięciu graczy - wiadomość - 2018-12-06
7-letni Ryan w swoim żywiole.

Magazyn Forbes przygotował zestawienie dziesięciu najlepiej zarabiających gwiazd YouTube’a. Dla wielu zaskoczeniem może być fakt, że na pierwszym miejscu rankingu znalazł się 7-letni Ryan, który w marcu 2015 roku wspólnie z rodzicami założył kanał Ryan ToysReview, na którym chłopiec otwiera pudełka z zabawkami lub produktami technologicznymi. Większość pieniędzy zarobionych przez chłopca pochodzi z reklam wyświetlanych przed filmami. W rankingu Forbesa znalazło się miejsce dla aż pięciu graczy. Podane zarobki to szacunki za okres od 1 czerwca 2017 roku do 1 czerwca 2018 roku.

TOP 10 najlepiej zarabiających youtuberów według Forbesa:

  1. Ryan ToysReview - 22 mln dolarów
  2. Jake Paul - 21,5 mln dolarów
  3. Dude Perfect - 20 mln dolarów
  4. DanTDM - 18,5 mln dolarów
  5. Jefree Star - 18 mln dolarów
  6. Markipiler - 17,5 mln dolarów
  7. Vanoss Gaming - 17 mln dolarów
  8. Jacksepticeye - 16 mln dolarów
  9. PewDiePie - 15,5 mln dolarów
  10. Logan Paul - 14,5 mln dolarów

Znalezienie się na liście aż pięciu przedstawicieli graczy, którzy głównie komentują swoją zabawę w konkretnych tytułach, pokazuje, jak duży potencjał biznesowy ma wirtualna rozrywka. Grać i udostępniać zapisy wideo na YouTube się zwyczajnie opłaca. W porównaniu z innymi segmentami serwisu, takimi jak chociażby pranki, komedie, podcasty czy montowanie filmów z podróży - zrobienie wideo z komentarzem do gry robi się bardzo szybko. To pozwala dodawać nowe treści codziennie, nieraz nawet częściej. Więcej publikacji przekłada się na większą oglądalność, a to zwiększa zarobki. Na korzyść gamerów działa również wypieranie telewizji na rzecz YouTube’a. Młodzi ludzie zdecydowanie chętniej sięgają po tablet, laptopa czy telefon, zamiast pilota do telewizora.

Wraz z rosnącą popularnością pojawiają się możliwości współpracy z firmami zewnętrznymi. Poza zyskami z reklam, świetnym sposobem zarobku stał się merchandising. Większość gwiazd cyfrowej rozrywki posiada dodatkową linię produktów sygnowanych własną marką i uważa je za świetny sposób zabezpieczenia swojej przyszłości. A którzy gamerzy znaleźli się w zestawieniu Forbesa?

PewDiePie - 9. miejsce

Tego pana chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Felix Kjellberg, bo tak naprawdę nazywa się PewDiePie, jest posiadaczem największej liczby subskrybentów na platformie YouTube. Szwed ma ich ponad 72 miliony. Pomimo kilku wpadek wizerunkowych, gracz wciąż cieszy się ogromną popularnością.

Jacksepticeye - 8. miejsce

Jacksepticeye naprawdę nazywa się Sean McLoughlin i jest najbardziej popularnym youtuberem w Irlandii. Głównie komentuje gry wideo. Znany jest ze swojego specyficznego poczucia humoru i wulgarnych wypowiedzi.

Vanoss Gaming - 7. miejsce

Pochodzący z Kanady Evan Fong znany jest z serii filmików zawierających zabawne momenty z jego wirtualnych przygód. Youtuber gra zarówno w tytuły AAA, jak i niskobudżetowe produkcje. Co więcej, jeśli zastanawialiście się nad tym, czy tylko w Polsce gwiazdy YouTube’a zaczynają rapować, to macie odpowiedź: nie. Vanoss Gaming również próbuje swoich sił za mikrofonem.

Markipiler - 6. miejsce

Pochodzący z Hawajów Mark Fischbach działa na platformie YouTube od 2012 roku. Początkowo myślał o karierze aktora głosowego, ostatecznie zdecydował się na publikowanie filmów, w których gra i specyficznie komentuje swoje dokonania.

DanTDM - 4. miejsce

Zeszłoroczny lider rankingu znalazł się tuż za podium zestawienia Forbesa. Daniel Middleton specjalizuje się w Minecrafcie. Oczywiście zdarza mu się również grywać w inne tytuły, takie jak chociażby Fortnite, Pokemon Go czy Spider-Man.

  1. Oficjalna strona internetowa magazynu Forbes