Klasyczny Tomb Raider nigdy nie wyglądał tak dobrze i nie wymagał tyle od naszego sprzętu

Oryginalny Tomb Raider to produkcja, której oprawa graficzna mocno się zestarzała, ale dzięki narzędziu Nvidii kanciaste modele wyglądają teraz doprawdy obłędnie.

Kamil Kleszyk

4
Klasyczny Tomb Raider nigdy nie wyglądał tak dobrze i nie wymagał tyle od naszego sprzętu, źródło grafiki: Square Enix.
Klasyczny Tomb Raider nigdy nie wyglądał tak dobrze i nie wymagał tyle od naszego sprzętu Źródło: Square Enix.

Wydany w 1996 roku Tomb Raider zachwycał wykorzystaniem nowatorskiej, jak na tamte czasy, technologii 3D, ale upływ lat i rozwój grafiki komputerowej mocno uderzyły w kanciaste lico Lary Croft.

Na szczęście istnieją na rynku narzędzia, pozwalające tchnąć nowe życie w poczciwą klasykę, nawet tą 27-letnią. Mowa tu m.in. o technologii RTX Remix.

Na youtubowym kanale Dominus Aurate niedawno opublikowano filmik, w którym zaprezentowano graficzną przemianę oryginalnego Tomb Raidera za pomocą narzędzia Nvidii.

Co prawda modyfikacja nie zmienia niczego w teksturach, które nadal są rozpikselowane (w przyszłości zaradzić temu powinno RTX Remix Creator Tool), ale śledzenie ścieżki sprawia, że gra wygląda niesamowicie – poprawia atmosferę i sprawia, że jeszcze bardziej pragniemy remake'u pierwszych przygód Lary Croft.

Jak z pewnością zauważyliście, różnica w stosunku do oryginału jest kolosalna i służy jako odniesienie do tego, co może dać remake z wykorzystaniem path tracingu. Niestety produkcja tego typu miałaby bardzo wysokie wymagania ze względu na to, jak „sprzętożerny” jest to rozwiązanie.

Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu podobną transformację przeszedł pierwszy Half-Life z 1998 roku. Ówczesna modyfikacja wprowadzająca do produkcji Valve technologię ray tracingu w czasie rzeczywistym potrafiła zmęczyć nawet topowe podzespoły komputerowe, na czele z kartą graficzną GeForce RTX 4090.

Tomb Raider (1996)

Tomb Raider (1996)

PC PlayStation Mobile
Data wydania: 3 listopada 1996
Tomb Raider (1996) - Encyklopedia Gier
7.4

GRYOnline

8.5

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

13

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Ostra krytyka portu Red Dead Redemption, gracze i eksperci spodziewali się czegoś innego

Następny
Ostra krytyka portu Red Dead Redemption, gracze i eksperci spodziewali się czegoś innego

„Marvel to zrujnował”. Amerykański komik o tym, jak filmy superbohaterskie zniszczyły komedie

Poprzedni
„Marvel to zrujnował”. Amerykański komik o tym, jak filmy superbohaterskie zniszczyły komedie

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl