Tomb Raider II – klasyczna odsłona przygód Lary Croft rozpoczeła podbój iOS
Na App Store zadebiutowała konwersja Tomb Raider II, czyli klasycznej przygodowej gry akcji, wydanej pierwotnie na pecety i konsolę PlayStation siedemnaście lat temu.

Lara Croft kontynuuje inwazję na urządzenia mobilne. Firma Square Enix wypuściła właśnie na iOS konwersję gry Tomb Raider II.
Gra kosztuje 7 złotych i nie posiada żadnych, nawet opcjonalnych, mikropłatności. Obecnie dostępna jest tylko wersja na iOS. Żadna inna produkcja z tej marki nie doczekała się niestety wydania na Androida, więc raczej nie ma co liczyć, że Tomb Raider II będzie wyjątkiem od tej reguły.
Produkcja zadebiutowała w 1997 roku na pecetach oraz pierwszej generacji konsoli PlayStation. Gra okazała się gigantycznym sukcesem, rozchodząc się w ponad ośmiu milionach egzemplarzy. Fabuła obraca się wokół mistycznego artefaktu znanego jako Sztylet Xian, którego używali podczas wojen cesarze chińscy. Według legendy posiadacz mógł wbić sobie ostrze w serce i w ten sposób przeobrazić się w smoka. Kampania zaczyna się gdy Lara Croft, szukając artefaktu, udaje się do zrujnowanych fragmentów Wielkiego Muru Chińskiego. Na chwilę przed zdobyciem skarbu zostaje zaatakowana i obrabowana przez członków włoskiej mafii.
Próbując odzyskać sztylet Lara Croft trafi m.in. do Wenecji i tybetańskiego klasztoru. Nie zabraknie także możliwości odwiedzenia należącej do bohaterki posiadłości. Ponadto w skład wydania mobilnego wchodzi dodatek Golden Mask, w którym próbujemy zdobyć tytułową złotą maskę, potrafiącą ożywiać zmarłych.
Pod względem mechanizmów rozgrywki Tomb Raider II to klasyczna przygodowa gra akcji, jedna z tych, które zdefiniowały cały ten gatunek. Wydarzenia obserwujemy z kamery umieszczonej za plecami bohaterki, a zabawa polega na eksplorowaniu lokacji i pokonywaniu wyzwań platformówkowych, walce z przeciwnikami oraz rozwiązywaniu zagadek. W porównaniu z pierwszą częścią autorzy zwiększyli rozmiary map, dodali nowe typu uzbrojenia oraz rozszerzyli repertuar ruchów Lary. Ponadto pojawiają się sekcje, w których musimy pokierować skuterem śnieżnym i motorówką.
Więcej:Beta iOS 26.1 z 8 nowymi językami dla Apple Intelligence. Polski znowu pominięty
Tomb Raider II: The Dagger of Xian
Data wydania: 31 października 1997
GRYOnline
Gracze
Steam
- gry na gameplay.pl
- iOS
- Square Enix
Komentarze czytelników
zanonimizowany792019 Pretorianin
Tylko na tego iOS-a wydają. Pewnie Apple zapłaciło
NV_PaVLo Pretorianin
Moja ulubiona część Tomb Raider i jestem ciekaw jak uporali się z odkrywaniem sekretów, bo aby się dostać do niektórych to trzeba było wykonywać skomplikowaną serię akrobacji i na padzie sprawiało to niemałe wyzwanie a tu mamy dotykowy ekran :)
zanonimizowany998044 Senator
Nie rozumiem po co grać w stare gry na telefonie. Skoro mam ochotę na coś starego to odpalam konsolę/PC i gram to na monitorze i padem/K+M a nie dotykiem. Skoro będę miał ochotę na Tomb Raidera II to sobie go zagram na konsoli a nie na telefoniku. Rozumiem, że wychodzą jakieś gry, które są dostępne tylko na smartfony/tablety. Ale tak to po co? Tak jak i GTA: San Andreas - grać w tą grę na małym ekraniku i bawić się w dotykanie.
jahras Pretorianin
Chyba bym się zakatował jakbym miał grać w to na dotyku. Dziwny układ jak dla mnie, strzałki powinny być z lewej, rozglądanie też, natomiast cała reszta z prawej. Tutaj jest na odwrót z wyjątkiem spacerowania. Co do pada, może jakbym się przyzwyczaił. Trójkę kiedyś grałem na padzie, nie było to dla mnie tak wygodne jak klawiatura. Wszystkie inne części przeszedłem właśnie na klawiszach.