Tomb Raider II – klasyczna odsłona przygód Lary Croft rozpoczeła podbój iOS

Na App Store zadebiutowała konwersja Tomb Raider II, czyli klasycznej przygodowej gry akcji, wydanej pierwotnie na pecety i konsolę PlayStation siedemnaście lat temu.

Adrian Werner

Lara Croft kontynuuje inwazję na urządzenia mobilne. Firma Square Enix wypuściła właśnie na iOS konwersję gry Tomb Raider II.

Gra kosztuje 7 złotych i nie posiada żadnych, nawet opcjonalnych, mikropłatności. Obecnie dostępna jest tylko wersja na iOS. Żadna inna produkcja z tej marki nie doczekała się niestety wydania na Androida, więc raczej nie ma co liczyć, że Tomb Raider II będzie wyjątkiem od tej reguły.

Produkcja zadebiutowała w 1997 roku na pecetach oraz pierwszej generacji konsoli PlayStation. Gra okazała się gigantycznym sukcesem, rozchodząc się w ponad ośmiu milionach egzemplarzy. Fabuła obraca się wokół mistycznego artefaktu znanego jako Sztylet Xian, którego używali podczas wojen cesarze chińscy. Według legendy posiadacz mógł wbić sobie ostrze w serce i w ten sposób przeobrazić się w smoka. Kampania zaczyna się gdy Lara Croft, szukając artefaktu, udaje się do zrujnowanych fragmentów Wielkiego Muru Chińskiego. Na chwilę przed zdobyciem skarbu zostaje zaatakowana i obrabowana przez członków włoskiej mafii.

Próbując odzyskać sztylet Lara Croft trafi m.in. do Wenecji i tybetańskiego klasztoru. Nie zabraknie także możliwości odwiedzenia należącej do bohaterki posiadłości. Ponadto w skład wydania mobilnego wchodzi dodatek Golden Mask, w którym próbujemy zdobyć tytułową złotą maskę, potrafiącą ożywiać zmarłych.

Pod względem mechanizmów rozgrywki Tomb Raider II to klasyczna przygodowa gra akcji, jedna z tych, które zdefiniowały cały ten gatunek. Wydarzenia obserwujemy z kamery umieszczonej za plecami bohaterki, a zabawa polega na eksplorowaniu lokacji i pokonywaniu wyzwań platformówkowych, walce z przeciwnikami oraz rozwiązywaniu zagadek. W porównaniu z pierwszą częścią autorzy zwiększyli rozmiary map, dodali nowe typu uzbrojenia oraz rozszerzyli repertuar ruchów Lary. Ponadto pojawiają się sekcje, w których musimy pokierować skuterem śnieżnym i motorówką.

Tomb Raider II: The Dagger of Xian

Tomb Raider II: The Dagger of Xian

PC PlayStation Mobile
po premierze

Data wydania: 31 października 1997

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.4

Gracze

8.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-12-08
17:31

zanonimizowany792019 Pretorianin

👎

Tylko na tego iOS-a wydają. Pewnie Apple zapłaciło

Komentarz: zanonimizowany792019
2014-12-08
17:46

raziel88ck Legend

raziel88ck

Dlaczego nie ma muzyki?

Komentarz: raziel88ck
2014-12-08
19:55

NV_PaVLo Pretorianin

NV_PaVLo

Moja ulubiona część Tomb Raider i jestem ciekaw jak uporali się z odkrywaniem sekretów, bo aby się dostać do niektórych to trzeba było wykonywać skomplikowaną serię akrobacji i na padzie sprawiało to niemałe wyzwanie a tu mamy dotykowy ekran :)

Komentarz: NV_PaVLo
2014-12-08
20:05

zanonimizowany998044 Senator

Nie rozumiem po co grać w stare gry na telefonie. Skoro mam ochotę na coś starego to odpalam konsolę/PC i gram to na monitorze i padem/K+M a nie dotykiem. Skoro będę miał ochotę na Tomb Raidera II to sobie go zagram na konsoli a nie na telefoniku. Rozumiem, że wychodzą jakieś gry, które są dostępne tylko na smartfony/tablety. Ale tak to po co? Tak jak i GTA: San Andreas - grać w tą grę na małym ekraniku i bawić się w dotykanie.

Komentarz: zanonimizowany998044
2014-12-09
22:26

jahras Pretorianin

Chyba bym się zakatował jakbym miał grać w to na dotyku. Dziwny układ jak dla mnie, strzałki powinny być z lewej, rozglądanie też, natomiast cała reszta z prawej. Tutaj jest na odwrót z wyjątkiem spacerowania. Co do pada, może jakbym się przyzwyczaił. Trójkę kiedyś grałem na padzie, nie było to dla mnie tak wygodne jak klawiatura. Wszystkie inne części przeszedłem właśnie na klawiszach.

Komentarz: jahras

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl