Posiadacze gry Alan Wake 2 na PlayStation 5 Pro wciąż doświadczają problemów z wydajnością, takich jak spadki płynności animacji i artefakty graficzne. Studio Remedy Entertainment zapewnia jednak, że pracuje nad rozwiązaniem tych niedogodności i prosi o cierpliwość.
Spis treści:
Mimo wydania nowej aktualizacji do Alana Wake 2, posiadacze konsoli PlayStation 5 Pro wciąż czekają na poprawki wydajności. Studio Remedy zapewnia jednak, że pracuje nad rozwiązaniem problemów i prosi graczy o cierpliwość.
Tytuł zebrał bardzo dobre recenzje, chwalono między innymi mroczną atmosferę, wciągającą fabułę i dopracowaną oprawę graficzną. Niestety, wersja gry na PlayStation 5 Pro boryka się z pewnymi problemami technicznymi. Posiadacze tytułu na ulepszonej konsoli „niebieskich” skarżą się na spadki płynności animacji i problemy z jakością obrazu (via Reddit).
W odpowiedzi na te głosy, studio opublikowało oświadczenie, w którym przeprasza za zaistniałą sytuację i zapewnia, że pracuje nad kolejnym patchem.
Najnowsza aktualizacja (1.200.005) nie wprowadza zmian na konsoli PS5 Pro, lecz zapewniamy, że widzimy wasze opinie i wciąż badamy kilka kwestii związanych z wydajnością na tej platformie. Poinformujemy was o postępach w odpowiednim czasie. Wsparcie dla PS5 Pro było wieloetapowym procesem, dlatego wprowadzenie zmian i usprawnień zajmie zespołowi więcej niż kilka tygodni. Dziękujemy za zrozumienie!
– napisali twórcy na Twitterze.
Choć gracze z pewnością woleliby, aby problemy zostały rozwiązane natychmiast, to warto docenić, że Remedy otwarcie komunikuje się z fanami i nie ignoruje ich skarg.
Analiza techniczna przeprowadzona przez Digital Foundry wskazuje na kilka kluczowych problemów.
Digital Foundry zauważa również, że technologia ray tracingu, jest zaimplementowana w wersji na PS5 Pro w inny sposób niż na komputerze. Odbicia w kałużach są mniej widoczne, a wygładzanie krawędzi działa gorzej. W porównaniu do PC z kartą graficzną RTX 4070, PS5 Pro wypada słabiej w testach wydajności.
Miejmy nadzieję, że kolejna aktualizacja do Alan Wake 2 w końcu rozwiąże powyższe problemy. Gracze oczekują przede wszystkim poprawy płynności animacji i jakości obrazu. Możliwe, że Remedy zdecyduje się również na wprowadzenie dodatkowych opcji graficznych, które pozwolą graczom dostosować ustawienia do swoich preferencji.
Pozostaje nam czekać na kolejne informacje od twórców i trzymać kciuki za to, aby Alan Wake 2 w pełni wykorzystał potencjał PlayStation 5 Pro.
Warto również wspomnieć, że wiele gier, w tym Silent Hill 2, na tej konsoli boryka się z problemami z jakością obrazu, takimi jak migotanie tekstur. Deweloperzy informują jednak, że pracują ich rozwiązaniem.
W dodatku, z analizy gier serii The Last of Us przeprowadzonej również przez Digital Foundry, możemy dowiedzieć się, że autorska technologia Japończyków – PSSR, choć oferuje zauważalną poprawę w stosunku do poprzedniej generacji, nadal ustępuje jakością takim rozwiązaniom jak DLSS i FSR 2.

Autor: Krystian Łukasik
Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.