Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lipca 2025, 09:00

Tłumacząc się z braku otwartego świata w Mafia: The Old Country, deweloper zrzucił winę na Mafię 3, która nie spełniła pokładanych w niej oczekiwań

Mafia: The Old Country nie otrzymała otwartego świata z powodu słabego przyjęcia trójki. W sieci pojawiły się pierwsze wrażenia z rozgrywki.

Źródło fot. Hangar 13
i

Serwis IGN miał okazję pograć przez trzy godziny w grę Mafia: The Old Country, a swoimi wrażeniami podzielił się w nowym materiale w serwisie YouTube. Dowiedzieliśmy się z niego, dlaczego zrezygnowano z otwartego świata na rzecz liniowej rozgrywki. Całość możecie obejrzeć poniżej.

Winowajcą jest Mafia 3

To, że Mafia 3 nie była zbyt udana, wie raczej każdy fan serii. Produkcja zebrała „mieszane” opinie na Steamie, a użytkownicy serwisu Metacritc wystawili jej średnią ocenę 5,4/10. W porównaniu do poprzednich odsłon wyróżnia się m.in. w pełni otwartym światem, wypełnionym poboczną zawartością, którą możemy wykonywać pomiędzy zadaniami głównymi.

Decyzja ta nie do końca się opłaciła, a wielu fanów krytykowało odejście od liniowej struktury rozgrywki. W materiale IGN przekazano, że Hangar 13 podziela zdanie graczy i uważa, że otwarty świat nie pasuje do serii. Z tego powodu postanowiono wrócić do korzeni. Zasugerowano również, że przyczynił się do tego pozytywny odbiór remaku pierwszej Mafii.

Mafia 3, choć była bardzo dobrą grą, poszła w pełny otwarty świat i wydaje się, że twórcy z perspektywy czasu podzielają odczucia graczy: to po prostu nie pasowało do Mafii.

Mafia: The Old Country rezygnuje z otwartego świata i stawia na pełną detali liniową przygodę, prowadzącą graczy przez różne zakamarki Sycylii.

Pozostałe informacje

Produkcja skupi się na historii Enzo, który w trakcie rozgrywki przejdzie przemianę z niewinnego chłopaka w pełnoprawnego członka mafii. IGN zwróciło uwagę, że po trzech godzinach zabawy fabuła nie sprawiała wrażenia, jakby miała się zaraz zakończyć, więc nie będzie to krótki tytuł. Nie powinniśmy się jednak nastawiać na długą, 30- czy 40-godzinną przygodę.

Pochwalono grafikę, która robi bardzo dobre wrażenie – czyste niebo i zielone wzgórza świetnie budują klimat Sycylii. Gra zaoferuję jazdę konną, a nawet kilka rodzajów rumaków, każdy z innymi cechami i „osobowością”.

Duży nacisk położono na walkę nożami, która zaoferuje wiele różnych ruchów, takich jak pchnięcia, cięcia czy parowania. Z kolei strzelaniny mają być po prostu w porządku – nie robią oszałamiającego wrażenia, ale dobrze spełniają swoje zadanie.

Bardzo klasyczne jest też skradanie, w którym poza kucaniem, aby robić mniej hałasu, możemy rzucać przedmiotami, by odwracać uwagę wrogów, oraz eliminować ich duszeniem lub nożem. Gra zaoferuje również nieco bardziej rozbudowane segmenty, takie jak infiltracja willi, w której gracz ma do wyboru kilka ścieżek i sposobów na dostanie się na szczyt budynku.

Mafia: The Old Country zadebiutuje 8 sierpnia na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej