Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lipca 2021, 13:58

autor: hexx0

Sfrustrowany polski gracz pokazał twórcom Titanfalla, jak naprawić grę

Sfrustrowany polski gracz wykonał inżynierię wsteczną kodu gry Titanfall, co pozwoliło mu przeanalizować błędy studia Respawn Entertainment. Swoje uwagi opublikował w sieci z nadzieją, że pomogą one deweloperom usunąć problemy z serwerami.

Na początku lipca Apex Legends i Titanfall 2 zostały zaatakowane przez hakerów chcących zwrócić uwagę studia Respawn Entertainment na fatalną sytuację pierwszego Titanfalla. Wydawało się, że nie ma co liczyć na szybką poprawę, bo ratowaniem serii zajmują się 1-2 osoby. Tymczasem sfrustrowany polski gracz o pseudonimie p0358 wykonał inżynierię wsteczną kodu źródłowego jedynki, co pozwoliło mu przeanalizować błędy deweloperów i wskazać kilkanaście rzeczy do naprawy.

Jak zauważył p0358, teraz Respawn Entertainment nie będzie miało żadnej wymówki, bo wszystkie informacje ma podane na talerzu. Polak przyznał żartobliwie, iż sam naprawiłby wszystko w kilka dni, gdyby studio go zatrudniło. Dodał też, że aby Titanfall stał się w miarę bezpieczny, należy wdrożyć wszystkie opisane przez niego rozwiązania. Skrócony opis niektórych z nich znajdziecie poniżej (po więcej szczegółów odsyłam do podanego wcześniej źródła). Trzeba przyznać, że na pierwszy rzut oka rzeczywiście wydają się dość proste.

Aby naprawić Titanfalla, należy m.in.:

  • zmienić maksymalną długość nazw użytkowników do 64 znaków i jeśli to możliwe, weryfikować je poprzez konto Origin;
  • uniemożliwić graczom podgląd adresów IP użytkowników łączących się z serwerem;
  • ponownie włączyć ochronę przed atakami DoS dla pakietów bezpołączeniowych;
  • wprowadzić tymczasową blokadę adresów IP graczy, którzy nie wysyłają tokena uwierzytelniającego lub przez więcej niż 3 minuty nie mogą połączyć się z serwerem;
  • uniemożliwić łączenie się więcej niż jednego klienta z jednego adresu IP;
  • sprawić, aby gra ignorowała wybrane przez użytkownika DLC, dopóki nie zostanie on w pełni połączony;
  • ograniczyć limit znaków dla poleceń tekstowych do 40;
  • uniemożliwić przypadkowym osobom stosowanie komendy „LeaveMatchWithParty”;
  • stworzyć więcej serwerów i/lub sprawić, aby ich liczba dynamicznie się skalowała.

Jeśli zastanawiacie się, czy umieszczanie takich informacji w sieci nie pomoże hakerom, którzy mogą wykorzystać je do przeprowadzania jeszcze skuteczniejszych ataków, p0358 uspokaja, pisząc, że o opisanych przez niego problemach wiedzą oni od dawna. Internauta zapewnił, że wszystko, co według jego oceny nie jest znane napastnikom, zostanie przesłane bezpośrednio do studia Respawn Entertainment.