THQ Nordic rozwija gorącą markę, pomogą twórcy Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

Studio Kaiko, odpowiedzialne za Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning i Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered, pracuje nad nową przygodową grą akcji z dużej marki, będącej własnością firmy THQ Nordic.

Adrian Werner

THQ Nordic rozwija gorącą markę, pomogą twórcy Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, źródło grafiki: THQ Nordic.
THQ Nordic rozwija gorącą markę, pomogą twórcy Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning Źródło: THQ Nordic.

Znane z Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning studio Kaiko pracuje nad nowym projektem z ważnej, dużej marki należącej do THQ Nordic.

  1. Dowiedzieliśmy się o tym dzięki ogłoszeniu o pracę.
  2. Zespół Kaiko w ostatnich latach specjalizował się w remasterach. Poza wspomnianym Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning studio ma na koncie również Legend of Kay Anniversary, Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered. Ekipa pomagała również przy produkcji Darksiders Warmastered Edition oraz Darksiders II: Deathinitive Edition.
  3. Najnowszy projekt zespołu będzie bardziej ambitny. To nowa gra, a nie remaster starszej produkcji, ale wciąż ma to być reprezentant jednej z wielkich marek, będących własnością THQ Nordic.
  4. O projekcie wiemy też, że ma to być przygodowa gra akcji. Na tym kończą się udostępnione informacje.

THQ Nordic kupiło studio Kaiko w 2021 roku, więc nic dziwnego, że firma postanowiła powierzyć mu bardziej ambitny projekt. Ciężko ocenić, o jaką markę chodzi. Patrząc po ostatnich dokonaniach studia, nowe Red Faction wydaje się dobrym kandydatem, zwłaszcza jeśli stanowiłoby rozwinięcie pomysłów z RF: Guerrilla. W przypadku Darksiders opracowanie czwartej części serii najpewniej zleconoby zespołowi Gunfire Games, który odpowiadał za „trójkę”.

Warto wspomnieć, że Kaiko to bardzo doświadczony zespół – założono go w Niemczech w 1990 roku. W latach 90. opracował gry Gem'X, Apidya oraz Software Manager. Żadna z nich nie okazała się jednak sukcesem finansowym. Deweloperzy pracowali również nad projektem Super Gem'Z, ale jego wydawca porzucił go po tym, jak płytę z gotową wersją skradziono podczas targów w Kolonii. Firma tworzyła potem jeszcze kilka innych tytułów, ale zostały one wszystkie skasowane, a działalność studia zawieszono. Powróciło ono do branży dopiero w 2015 roku za sprawą Legend of Kay Anniversary.

  1. Kaiko – strona oficjalna studia
Podobało się?

9

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2023-01-30
11:12

Persecuted Legend

Persecuted

Kingdoms of Amalur to gra jedyna w swoim rodzaju... przez przypadek.

Zawsze mi imponowały gry cRPG w dużej skali, pozwalające graczowi stworzyć postać od zera (decydując przy tym nie tylko o jej klasie, płci i wyglądzie, ale też pochodzeniu czy rasie), a potem rzucić się w wir eksploracji naprawdę różnorodnych krain, od ośnieżonych gór, przez lasy, dżungle, stepy i na pustyniach kończąc.

Co ciekawe, taki design jest bardzo popularny w grach MMO (jak WoW, TOR, GW i setki innych), ale w produkcjach singlowych nie występuje prawie wcale. Amalur jest tu trochę ewenementem, ale w zasadzie tylko dlatego, że zaczynał swój żywot jako MMORPG (klon WoW''a), a dopiero po bardzo burzliwym developmencie został ostatecznie przerobiony na grę singlową.

Ja rozumiem, że takie rozciąganie skali trochę całość rozwadnia (co ma wpływ na jakość fabuły czy questów), ale moim zdaniem, przy pewnych kompromisach, dałoby się to zrobić dobrze. Chyba jedyną produkcją w "ostatnich" latach, która zaproponowała coś w miarę podobnego, było Dragon Age: Inkwizycja. Ogólnie gra była niezła, ale mocno ograniczona aspektami wynikającymi ze źle dobranej technologii. Może się kiedyś doczekam, aż jakaś gra zrobi to jak należy...

Komentarz: Persecuted
2023-01-30
11:28

marcing805 Legend

marcing805

Czy możliwe, że to w sprawie restartu lub powrotu serii Legacy of Kain? Choć jeśli seria wróci, to pewnie za sprawą ojca dewelopera, czyli Crystal Dynamic ale jeśli Kaiko tylko pomaga, to się robi ciekawie i każda opcja jest realna.

Komentarz: marcing805
2023-01-30
11:47

psyh0zzy Pretorianin

Akurat Kingdoms of Amalur to nie jest dobra referencja. Gratuluję wytrwałości każdemu, kto spędził z tym tytułem więcej niżą 10h. No chyba, że ktoś lubi grind rodem z MMO, to mu podpasuje. Pretekstowa fabuła, wszystkie questy na zasadzie, idź, zabij, zlootuj, przynieś i nawet dynamiczny system walki po paru godzinach bezmyślnego tłuczenia mobków nudzi.

Komentarz: psyh0zzy
2023-01-30
12:39

Thun Senator

Oto doskonały przykład, jak napisać news służący tylko i wyłącznie nabiciu wyświetleń reklam - a nie informujący o konkretnym temacie.

Coś w stylu:
"Honda pracuje nad nowym samochodem, będzie to samochód na 4 kołach, z kierownicą. Pracuje nad nim doświadczony zespół..."

Komentarz: Thun
2023-01-31
00:33

prawdziwy Konsul

prawdziwy

THQ Proszę Nowy Titan Quest ehh muszę do nich napisać.

Komentarz: prawdziwy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl