The Shrouded Isle - nadchodzi strategia o zarządzaniu miasteczkiem kultystów
Autorzy Moon Hunters, czyli ludzie ze studia Kitfox Games, poinformowali, że ich następną grą będzie strategia ekonomiczna The Shrouded Isle. Wcielimy się w niej w burmistrza mieściny kultystów wybudowanej na grobowcach prastarych bóstw, a do naszych zadań należeć będzie m.in. wybieranie, kto z mieszkańców zostanie złożony w ofierze.
Znane z Moon Hunters kanadyjskie studio Kitfox Games zapowiedziało swój kolejny projekt. Okazała się nim nietypowa strategia ekonomiczna The Shrouded Isle, w której będziemy zarządzali miasteczkiem będącym siedzibą kultu wprost z mitologii Cthulhu. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety, a jej premiera ma nastąpić w lutym przyszłego roku. Twórcy umieścili już swoje dzieło w programie Greenlight, licząc, że głosy graczy zapewnią im dystrybucję w serwisie Steam.
The Shrouded Isle zaoferuje rzadko widywany w strategii ekonomicznej klimat horroru. Akcja toczyć się będzie na niewielkiej wysepce, będącej lokalizacją ponurego miasteczka. My wcielimy się w burmistrza i naszym zadaniem ma być tradycyjnie dbanie o dobrobyt ludności. Problem w tym, że mieścina wybudowana została na grobowcach plugawych prastarych bóstw, które pozostawione same sobie szybko się przebudzą i pożrą wszystko, co stanie im na drodze. Mieszkańcy dobrze o tym wiedzą i większość z nich jest wyznawcami, co nie znaczy, że chcą, aby obiekty ich kultu wydostały się na powierzchnię.
Nasze podstawowe obowiązki przypominać mają klasyczne strategie ekonomiczne. Będziemy więc zapewniali mieszkańcom pożywienie i lokum, oraz dbali o odpowiednie zbilansowanie budżetu. Wszystko to rozgrywane ma być jednak w stosunkowo niewielkiej skali i podległa nam mieścina nigdy nie przeobrazi się w tętniącą życiem metropolię. Zamiast myśleć o rozwoju skoncentrujemy się głównie na desperackich próbach utrzymania tego co mamy.
Jednocześnie miasteczko zamieszkiwać będzie pięć wpływowych rodów. Elementy takie jak majątek rodzin oraz ich członkowie, wraz ze zdolnościami i osobowościami, generowane będą proceduralnie, dzięki czemu za każdym razem natrafimy na inny układ sił z odmiennymi grupami. Wszystkie te rody będą ze sobą rywalizowały, a przebieg tych konfliktów kształtowany ma być przez decyzje podejmowane przez sztuczną inteligencję postaci.
Wraz z nadejściem każdej pory roku gracz zmuszony zostanie do złożenia ofiary ludzkiej, gdyż tylko to odłoży w czasie przebudzenie bóstw. Gracz będzie musiał wtedy wskazać jednego człowieka, którego poświęci dla dobra reszty społeczności. Decyzja ta zazwyczaj okaże się mieć istotne skutki, gdyż zmieni stosunki sił między rodzinami, a ród, z którego pochodzi ofiara, stanie się bardziej nieposłuszny i wzrośnie ryzyko jego rebelii.

Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Rewo Generał

Ciekawa estetyka, ale pewnie będzie wkurzać po godzinie.
3dD1e Generał

Ciekawe, czy będzie można postawić Zuo Market
"Zuo Market. Dla Ciebie. Dla Twojej sekty" ;D
zanonimizowany832625 Generał
Pomysl i stylistyka super.
Jednak zastosowanie monochromatyzmu, wydaje sie byc kompletnie nieczytelne. Szczegolnie przy grze ekonomicznej gdzie UI jest male i mnostwo ikonek, znalezienie czegos moze okazac sie koszmarem.
nagytow Legend

Przypominaja sie czasy Gameboya. Stylistyka wyglada ciekawie, ale mam wrazenie, ze dosc szybko zacznie irytowac i/lub meczyc.