The Shrouded Isle - nadchodzi strategia o zarządzaniu miasteczkiem kultystów

Autorzy Moon Hunters, czyli ludzie ze studia Kitfox Games, poinformowali, że ich następną grą będzie strategia ekonomiczna The Shrouded Isle. Wcielimy się w niej w burmistrza mieściny kultystów wybudowanej na grobowcach prastarych bóstw, a do naszych zadań należeć będzie m.in. wybieranie, kto z mieszkańców zostanie złożony w ofierze.

Adrian Werner

Znane z Moon Hunters kanadyjskie studio Kitfox Games zapowiedziało swój kolejny projekt. Okazała się nim nietypowa strategia ekonomiczna The Shrouded Isle, w której będziemy zarządzali miasteczkiem będącym siedzibą kultu wprost z mitologii Cthulhu. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety, a jej premiera ma nastąpić w lutym przyszłego roku. Twórcy umieścili już swoje dzieło w programie Greenlight, licząc, że głosy graczy zapewnią im dystrybucję w serwisie Steam.

The Shrouded Isle zaoferuje rzadko widywany w strategii ekonomicznej klimat horroru. Akcja toczyć się będzie na niewielkiej wysepce, będącej lokalizacją ponurego miasteczka. My wcielimy się w burmistrza i naszym zadaniem ma być tradycyjnie dbanie o dobrobyt ludności. Problem w tym, że mieścina wybudowana została na grobowcach plugawych prastarych bóstw, które pozostawione same sobie szybko się przebudzą i pożrą wszystko, co stanie im na drodze. Mieszkańcy dobrze o tym wiedzą i większość z nich jest wyznawcami, co nie znaczy, że chcą, aby obiekty ich kultu wydostały się na powierzchnię.

Nasze podstawowe obowiązki przypominać mają klasyczne strategie ekonomiczne. Będziemy więc zapewniali mieszkańcom pożywienie i lokum, oraz dbali o odpowiednie zbilansowanie budżetu. Wszystko to rozgrywane ma być jednak w stosunkowo niewielkiej skali i podległa nam mieścina nigdy nie przeobrazi się w tętniącą życiem metropolię. Zamiast myśleć o rozwoju skoncentrujemy się głównie na desperackich próbach utrzymania tego co mamy.

Jednocześnie miasteczko zamieszkiwać będzie pięć wpływowych rodów. Elementy takie jak majątek rodzin oraz ich członkowie, wraz ze zdolnościami i osobowościami, generowane będą proceduralnie, dzięki czemu za każdym razem natrafimy na inny układ sił z odmiennymi grupami. Wszystkie te rody będą ze sobą rywalizowały, a przebieg tych konfliktów kształtowany ma być przez decyzje podejmowane przez sztuczną inteligencję postaci.

Wraz z nadejściem każdej pory roku gracz zmuszony zostanie do złożenia ofiary ludzkiej, gdyż tylko to odłoży w czasie przebudzenie bóstw. Gracz będzie musiał wtedy wskazać jednego człowieka, którego poświęci dla dobra reszty społeczności. Decyzja ta zazwyczaj okaże się mieć istotne skutki, gdyż zmieni stosunki sił między rodzinami, a ród, z którego pochodzi ofiara, stanie się bardziej nieposłuszny i wzrośnie ryzyko jego rebelii.

  1. The Shrouded Isle - oficjalna strona gry
  2. The Shrouded Isle na Steam Greenlight

The Shrouded Isle

The Shrouded Isle

PC Nintendo
po premierze

Data wydania: 4 sierpnia 2017

Informacje o Grze
6.6

Gracze

7.1

Steam

7.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-10-09
18:59

Rewo Generał

Rewo

Ciekawa estetyka, ale pewnie będzie wkurzać po godzinie.

Komentarz: Rewo
2016-10-09
20:24

Rafau31 Legionista

😉

Takie indyczki zawsze mile widziane :)

Komentarz: Rafau31
2016-10-09
21:10

3dD1e Generał

3dD1e

Ciekawe, czy będzie można postawić Zuo Market
"Zuo Market. Dla Ciebie. Dla Twojej sekty" ;D

Komentarz: 3dD1e
2016-10-10
02:14

zanonimizowany832625 Generał

Pomysl i stylistyka super.

Jednak zastosowanie monochromatyzmu, wydaje sie byc kompletnie nieczytelne. Szczegolnie przy grze ekonomicznej gdzie UI jest male i mnostwo ikonek, znalezienie czegos moze okazac sie koszmarem.

Komentarz: zanonimizowany832625
2016-10-10
02:21

nagytow Legend

nagytow

Przypominaja sie czasy Gameboya. Stylistyka wyglada ciekawie, ale mam wrazenie, ze dosc szybko zacznie irytowac i/lub meczyc.

Komentarz: nagytow

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl