Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 kwietnia 2014, 14:55

The Red Solstice – trwa zbiórka na strategię inspirowaną m.in. seriami StarCraft i XCOM

Na Kickstarterze trwa zbiórka pieniędzy na grę The Red Solstice. Będzie to taktyczny RTS z elementami cRPG w realiach science-fiction, przeznaczony głównie do kooperacyjnych rozgrywek sieciowych i inspirowany takimi tytułami jak StarCraft czy XCOM. Produkcja powstaje z myślą o pecetach, a jej premiera odbędzie się w sierpniu 2014 roku, o ile twórcom uda się zebrać 50 tysięcy dolarów.

Ośmiu kosmicznych marines walczy o przetrwanie z hordami potworów w kooperacyjnych rozgrywkach sieciowych – zapraszam do poznania The Red Solstice.
Ośmiu kosmicznych marines walczy o przetrwanie z hordami potworów w kooperacyjnych rozgrywkach sieciowych – zapraszam do poznania The Red Solstice.

W ostatnich dniach na Kickstarterze nastąpił wysyp zbiórek pieniędzy na ambitne i interesujące produkcje. Dziś przedstawiamy Wam kolejne takie dzieło – The Red Solstice, czyli dynamiczną taktyczną strategię czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG w klimatach science-fiction, która będzie dedykowana przede wszystkim kooperacyjnej zabawie w trybie multiplayer. Jako źródło inspiracji twórcy wymieniają takie tytuły jak XCOM, Syndicate, StarCraft czy Warhammer 40,000: Dawn of War. Gra powstaje od kilku lat w niezależnym chorwackim studiu Ironward, składającym się z siedmiu stosunkowo doświadczonych deweloperów. 50 tysięcy dolarów, o które prosi zespół w ramach kickstarterowej zbiórki, jest potrzebne na sfinalizowanie prac nad projektem. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, gra trafi na rynek za pośrednictwem Steama w sierpniu 2014 roku. Jej jedyna docelowa platforma sprzętowa to komputery osobiste.

The Red Solstice w skrócie:
  • Twórcy: niezależne studio Ironward
  • Gatunek: strategia taktyczna z elementami cRPG
  • Realia: science-fiction – opanowana przez potwory ludzka kolonia
  • Tryby gry: głównie kooperacyjny multiplayer, możliwa też kampania dla jednego gracza (również w co-opie)
  • Platformy sprzętowe: PC (Windows – Mac i Linux jako cele dodatkowe zbiórki)
  • Termin premiery: sierpień 2014

Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w roku 117 Po Ziemi (ang. After Earth). Po tym, jak nasza macierzysta planeta została zniszczona na skutek pandemii potężnego wirusa, zmieniającego ludzi w mutanty, życie ludzkości skupia się wokół kolonii rozsianych w różnych zakątkach galaktyki. Pewnego dnia elitarny oddział kosmicznych marines zostaje wysłany na planetę Tharsis, z którą urwała się łączność. Na miejscu okazuje się, że kolonia została opanowana przez hordy potworów.

Każda rozgrywka w The Red Solstice trwa około godziny. Zadaniem 8-osobowej drużyny graczy jest wywalczenie sobie drogi przez monstrualne zastępy i realizacja określonych celów, a następnie ewakuacja. Po drodze żołnierzom przychodzi gromadzić surowce i rozmaite przedmioty (broń, amunicję, apteczki, materiały wybuchowe etc.), a następnie starać się przetrwać coraz bardziej zaciekłe ataki, wykorzystując zasoby np. do stawiania fortyfikacji.

Podczas zabawy gorąco nie przestanie być ani na chwilę.

Wydarzenia toczą się w dynamicznym tempie, toteż zabawa wymaga szybkiego myślenia przy nieustannej współpracy całej drużyny. Do wyboru jest osiem klas postaci, między innymi szturmowiec, żołnierz ciężkiego wsparcia, zwiadowca, strzelec wyborowy, medyk i specjalista od materiałów wybuchowych. Aby uniknąć powtarzalności, wiele elementów jest generowanych losowo – dotyczy to szczególnie lokalizacji surowców i przeciwników, a także rodzaju znajdowanych łupów.

Oprócz trybu multiplayer, twórcy chcą zaimplementować w The Red Solstice także pełnoprawną kampanię fabularną dla jednego gracza, lecz aby im się to powiodło, muszą uzyskać przynajmniej 100 tysięcy dolarów. Inne cele dodatkowe zbiórki przewidują m.in. obsługę komputerów Mac i systemów Linux, a także wsparcie dla modów. Studio Ironward opracowało własny silnik na potrzeby omawianej gry, stworzony przy użyciu OpenGL.

Szybkie myślenie, taktyka i współpraca - oto podstawy niezbędne do przetrwania w The Red Solstice.

Aby zagwarantować sobie dostęp do The Red Solstice – tak po ukończeniu prac, jak i podczas beta testów – wystarczy wspomóc twórców kwotą w wysokości minimum 15 dolarów (ok. 45 zł). Co więcej, osoby niezdecydowane mogą wypróbować wersję demonstracyjną. Jeśli zbiórka się powiedzie, wersja beta zostanie udostępniona w ciągu nie więcej niż miesiąca od zaprzestania gromadzenia pieniędzy, czyli najpóźniej w okolicach połowy maja. Warto też wspomnieć, że twórcy mogą pochwalić się uzyskaniem zielonego światła w usłudze Steam Greenlight.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej