The Long Dark ma trafić do „drugiego wczesnego dostępu” – tak twórcy nazywają przyszłą przepustkę sezonową, dzięki której tryb przetrwania otrzyma szereg płatnych dodatków.
The Long Dark – survivalową produkcję studia Hinterland – czeka zmiana strategii dotyczącej nowych treści trafiających do gry. Twórcy tytułu od początku jego istnienia udostępniali za darmo wszystkie aktualizacje oraz rozszerzenia. Robili to nieprzerwanie od 2014 roku, kiedy tytuł zadebiutował we wczesnym dostępie.
Jednak po latach deweloperzy zdecydowali, że zaczną wprowadzać płatne DLC do trybu survival, które początkowo wykupić będzie można w formie imitującej przepustkę sezonową. Zdaniem Raphaela van Lieropa – założyciela studia oraz reżysera kreatywnego gry – zagorzali fani The Long Dark sami na to nalegali. Twórcy poinformowali o swojej decyzji na oficjalnym blogu produkcji. Pod wpisem nie brakuje komentarzy chwalących tę koncepcję.
W zeszłym roku deweloperzy przeprowadzili wśród społeczności skupionej wokół gry ankietę dotyczącą jej dalszych losów. Prawie 80% użytkowników poparło pomysł tworzenia płatnych dodatków do modułu skupionego na walce o przetrwanie. Nie było to jednak równoznaczne z możliwością urzeczywistnienia takiego rozwiązania. Problemem dla studia okazało się rozdzielenie trybu fabularnego od survivalu, dzięki czemu oba aspekty gry mogłyby być rozwijane oddzielnie.
Zgodnie z wpisem na blogu, studio Hinterland przygotowuje się również do poważniejszych zmian. Wraz z piątym epizodem fabuła The Long Dark znajdzie się w kulminacyjnym punkcie, a Raphael van Lierop odda stery nad projektem w ręce Katie Sorrell. Do tej pory zajmowała ona pozycję głównej projektantki każdego odcinka fabularnego oraz pracowała nad wszystkimi regionami od momentu udostępnienia Pleasant Valley w 2015 roku.
Raphael van Lierop zapowiedział, że wciąż będzie czuwał nad przyszłością The Long Dark. Przyznał też, że nadszedł czas na zapowiadane od dawna przekształcenie studia Hinterland w zespół skupiony na wielu projektach. Dlatego wkrótce rozpocznie „spokojny i, miejmy nadzieję, owocny proces twórczy”, próbując wpaść na pomysł, który przebije jego ostatnie „dziecko”.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
9

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.