Deweloperzy survivalowego sandboksa The Long Dark opublikowali kolejną aktualizację, która tym razem wprowadziła nowy system ognisk, sposób poruszania się, zmiany w dźwięku i grafice oraz szereg innych elementów.
Kamil Zwijacz
Studio Hinterland opublikowało kolejną aktualizację survivalowego sandboksa The Long Dark, dzięki której zmieniło się sporo rzeczy. Przede wszystkim pojawił się system umożliwiający pozyskiwanie paliwa i ubrań bezpośrednio z przedmiotów znalezionych w świecie gry (rozwalając np. fotel, uzyskujemy kilka sztuk drewna i skórę). Kolejną nowinką są zmienione ogniska. By wydłużyć czas palenia się i wydzielane ciepło, należy dokładać do płomieni „paliwo” (np. gałęzie). Deweloperzy usunęli możliwość biegu, ale za to przyśpieszyli chód postaci oraz umożliwili wykonywanie sprintu. Z tej drugiej opcji należy jednak korzystać ostrożnie, gdyż kondycja regeneruje się bardzo powoli, przez co w razie zagrożenia możemy nie być w stanie uciec, a dodatkowo szybkie bieganie zwiększa zmęczenie.
Twórcy zatroszczyli się także o inne zmiany, w tym ulepszone mechaniki walki z wilkami i systemu pierwszej pomocy. Ponadto obiekty fizyczne poprawnie blokują działanie śniegu i wiatru. Dodatkowo pojawiła się ikonka informująca o przebywaniu w tego typu schronieniu, co oznacza, że jesteśmy chronieni przed działaniem zimnych powiewów, a ognisko będzie się palić w spokoju, no chyba, że zmieni się kierunek wiatru i zacznie dmuchać z odsłoniętej strony.

Aktualizacja wprowadziła również małe zmiany w sterowaniu kontrolerem, a dodatkowo pojawiły się usprawnienia oprawy audio-wizualnej. Dodano m.in. śpiew ptaków (nagły zanik ćwierkania może sugerować obecność drapieżnika), ponad 1500 innych dźwięków związanych z wiatrem i zamieciami oraz nowe efekty śniegu i ognia. Wszystko to uzupełniono wyeliminowaniem rozmaitych błędów. Krótko pisząc, The Long Dark rozwija się w najlepsze.
The Long Dark to survivalowy sandbox autorstwa studia Hinterland. Produkcja sprzedawana jest obecnie w ramach wczesnego dostępu na komputerach PC i konsoli Xbox One (program Game Preview, będący odpowiednikiem Steam Early Access). Podczas zabawy trafiamy do świata po geomagnetycznej burzy, w wyniku której doszło do wyłączenia wszystkich urządzeń elektronicznych. Naszym zadaniem jest przetrwać w prymitywnych warunkach, w których jedzenie i woda jest na wagę złota.
Więcej:Nowy patch do EU5 podzielił graczy, mimo że z gry zniknęło 320 bugów
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic