Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 września 2013, 21:27

autor: Aleksander Kaczmarek

The Fall – trwają prace nad grą inspirowaną prozą Isaaca Asimova

Niezależne, kanadyjskie studio Over The Moon Games zapowiedziało grę The Fall, dla której inspiracją stała się twórczość jednego z najwybitniejszych pisarzy s-f – Isaaca Asimova. Na platformie finansowania społecznościowego Kickstarter trwa zbiórka funduszy potrzebnych, by zrealizować projekt.

Czy sztucznej inteligencji ARID uda się ocalić życie człowieka w grze The Fall? - The Fall – trwają prace nad grą inspirowaną prozą Isaaca Asimova - wiadomość - 2013-09-11
Czy sztucznej inteligencji ARID uda się ocalić życie człowieka w grze The Fall?

The Fall jest debiutancką produkcją jednoosobowego studia Over The Moon Games, założonego przez branżowego weterana Johna Warnera. Według zapewnień twórcy, gra będzie połączeniem przygodówki, platformówki oraz strzelaniny. W ciągu trzech dni od uruchomienia zbiórki, społeczność użytkowników Kickstartera zadeklarowała ponad połowę z kwoty 17 tys. dolarów wsparcia, jakiego potrzebuje autor.

Prawa robotów wg Isaaca Asimova:

1. Robot nie może skrzywdzić człowieka, ani przez zaniechanie działania dopuścić, aby człowiek doznał krzywdy.

2. Robot musi być posłuszny rozkazom człowieka, chyba że stoją one w sprzeczności z Pierwszym Prawem.

3. Robot musi chronić sam siebie, jeśli tylko nie stoi to w sprzeczności z Pierwszym lub Drugim Prawem.

0. Robot nie może skrzywdzić ludzkości, lub poprzez zaniechanie działania doprowadzić do uszczerbku dla ludzkości (prawo 0 autor zdefiniował w opowiadaniu Roboty i Imperium jako nadrzędne dla pozostałych – przyp. red).

Czym The Fall przekonało już 300 darczyńców? Wydaje się, że największym magnesem jest inspiracja twórczością Isaacka Asimova. Niestety, gra nie będzie adaptacją żadnej z powieści amerykańskiego pisarza, ale rozgrywka ma się skupiać na relacjach pomiędzy robotem i człowiekiem.

W The Fall wcielimy się w rolę ARID, sztucznej inteligencji wbudowanej w skafander wojskowego pilota. Kiedy człowiek zostaje ranny i traci przytomność, program przejmuje kontrolę nad kombinezonem z zadaniem uratowania mu życia.

Z wyjaśnień Warnera wynika, że możliwości działania ARID będą ograniczone narzuconymi jej regułami (w tym słynnymi trzema prawami robotów zdefiniowanymi przez Asimova w opowiadaniu Zabawa w berka). Te jednak mogą zawierać sprzeczności, dlatego graczom przyjdzie m.in. wyszukiwać luki w zasadach, by ocalić życie człowieka.

Gra wydana zostanie w formie epizodycznej, a premiery pierwszej części pecetowi gracze mogą spodziewać się w marcu przyszłego roku. Z opisu na kickstarterowej zbiórce wynika, że autor nie wyklucza wydania The Fall także na innych platformach sprzętowych, w tym PlayStation 4, PlayStation Vita i być może Xboksie.

  1. The Fall – zbiórka na Kickstarterze
  2. The Fall na Steam Greenlight
  3. Oficjalna strona internetowa studia Over The Moon Games