The Elder Scrolls V: Skyrim pracuje na nowym silniku
Oficjalna zapowiedź gry The Elder Scrolls V: Skyrim była chyba największą niespodzianką tegorocznej imprezy Spike TV Video Game Awards. Tym samym potwierdziły się wcześniejsze plotki w tej sprawie.
Marcin Skierski
Oficjalna zapowiedź gry The Elder Scrolls V: Skyrim była chyba największą niespodzianką tegorocznej imprezy Spike TV Video Game Awards. Tym samym potwierdziły się wcześniejsze plotki w tej sprawie.
Ujawniony przy tej okazji zwiastun nie zdradził zbyt wiele, nie pokazując żadnej sceny prosto z rozgrywki. Tym samym trudno było określić, czy całość będzie pracowała na silniku poprzedniej części serii, czy też twórcy przygotowali raczej coś innego. Oprawa graficzna The Elder Scrolls IV: Oblivion wprawdzie zachwycała w momencie swojej premiery, ale od tamtego czasu minęło prawie pięć lat i trochę się od tej pory zestarzała.

Wszelkie spekulacje uciął Nick Breckon, zajmujący się kontaktami ze społecznością w firmie Bethesda Softworks. Na swoim Twitterze zdradził on, że na potrzeby The Elder Scrolls V: Skyrim opracowano zupełnie nowy silnik, który podobno „wygląda fantastycznie”. Wszystko wskazuje jednak na to, że na sprawdzenie próbki jego możliwości przyjdzie nam jeszcze poczekać.
Przypomnijmy, że gra ma zadebiutować na rynku 11 listopada 2011 roku. Docelowe platformy jeszcze nie są znane, ale najbardziej prawdopodobnym kierunkiem wydają się pecety, Xbox 360 oraz PlayStation 3. To właśnie na tych systemach ukazała się poprzedniczka, choć konsola Sony doczekała się swojej wersji z rocznym opóźnieniem, spowodowanym głównie późniejszą premierą samej konsoli.
Według listopadowych przecieków, The Elder Scrolls V: Skyrim będzie najprawdopodobniej bezpośrednią kontynuacją Obliviona. Mówiło się też, że gra jest tworzona od dwóch lat, nie dziwią więc plany jej stosunkowo szybkiego wydania na rynku. Na szczegóły dotyczące scenariusza musimy jeszcze poczekać, a w międzyczasie pozostaje nam analizowanie pierwszego zwiastuna, którego prezentowaliśmy Wam we wczorajszej wiadomości.

GRYOnline
Gracze
Steam
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Pan Dzikus Generał

Pisałem jakiś czas temu, że prawdopodobnie następne TES i Fallouty będą na silniku gry Rage bo wątpię by programiści Bethesdy zdołali zrobić coś lepszego niż geniusz Carmack. Oczywiście idTech 5 powinien być rozbudowany o rzeczy potrzebne w grach RPG. Niewykluczone zresztą, że od początku programiści Bethsesdy wzbogacali go o te funkcje. Będę zdziwiony jeśli ten nowy silnik to nie będzie idTech5.
Lothers Senator

Niech lepiej poprawią animację, rozbudują drzewko dialogowe i dadzą scenariusz do napisania ludziom z Obsidian, wtedy może zagram ;)
zanonimizowany431140 Legend
@WlodarW [ gry online level: 9 - Centurion ]: tylko ze Project Offset zostal wykupiony przez Intela, po czym dostalismy dwa bardzo kiepskie [w porownaniu do poprzednich] tech dema, a potem projekt zostal zakonczony, zamkniety i calkowicie porzucony.
Tyle po Project Offset.
123Eddy123 Centurion
Econochrist informacja tamta mówiła że będą udostępniać silnik studiom należącym do ZeniMax'a... Czyli między innymi Bethesdzie oraz odsprzedawać innym pod warunkiem że To Bethesda będzie wydawcą gry tworzonej na idTech 5...
Więc najpierw poczytaj a później innych poprawiaj...
TeRiKaY Senator

Econochrist - z tego co ja pamiętam, to chodziło o to iż nie będą licencjonowali nowego silnika żadnej firmie, która nie należy do grupy firm Bethesda/Zenimax