Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 marca 2013, 11:36

autor: Hed

The Elder Scrolls Online raz jeszcze – kolejna porcja ciekawostek

Jeszcze raz wracamy do tematu The Elder Scrolls Online, aby zebrać dodatkowe ciekawostki na temat gry studia ZeniMax Online. Jakie założenia przyświecają deweloperowi, jak będzie wyglądała walka i rozwój, ile podziemi otrzymamy w dniu premiery – odpowiadamy na te i inne pytania.

Jeszcze jedna porcja ciekawostek o The Elder Scrolls Online. - The Elder Scrolls Online raz jeszcze – kolejna porcja ciekawostek  - wiadomość - 2013-03-22
Jeszcze jedna porcja ciekawostek o The Elder Scrolls Online.

Wczoraj podsumowaliśmy nowe informacje o The Elder Scrolls Online, a dzisiaj mamy dla Was kolejną porcję szczegółów, które pewnie zainteresują głównie fanów MMO. Na bazie materiału wideo serwisu Massively prezentujemy ogólną filozofię, jaka przyświeca projektowi i garść konkretów na temat zawartości, systemu walki oraz rozwoju. ZeniMax Online nie próbuje wymyślić koła od nowa, ale ma kilka autorskich pomysłów, oddających klimat i styl uniwersum The Elder Scrolls.

Podstawowa filozofia

Budując The Elder Scrolls Online studio ZeniMax chce osiągnąć kilka celów: stworzyć najlepszego reprezentanta gatunku z możliwych, ciekawą grę z serii The Elder Scrolls, angażujące doznanie społeczne oraz usługę wysokiej klasy. W tym procesie pomagają cztery podstawowe założenia: immersja świata, strategiczna walka w czasie rzeczywistym, unikatowy system rozwoju i współczesne systemy społecznościowe. Przekłada się to na następujące elementy gry:

  1. Wciągającą opowieść umiejscowioną w szerszej perspektywie uniwersum (nawiązania do poprzednich gier),
  2. Znajomy system sterowania podczas walki z wyeliminowaniem konieczności obracania się,
  3. Zawartość opartą na eksploracji i prezentującą wybory, które będą miały pewne znaczenie,

Zawartość

Materiał przyniósł kilka ciekawostek odnośnie zawartości, jaką znajdziemy w grze:

  1. Początkowo będzie 16 stref i w każdej z nich pojawią się czteroosobowe podziemia. Dodatkowo instancje będą posiadały specjalną, trudniejszą wersję dla postaci na maksymalnych poziomach doświadczenia.
  2. W świecie gry znajdziemy przedmioty zwane „skyshards” – zebranie trzech z nich da w nagrodę punkt umiejętności.
  3. Pojawią się wierzchowce pewnego rodzaju – na razie ZeniMax Online nie chce ich pokazywać.
  4. Zabraknie za to możliwości zbudowania lub przejęcia kontroli nad własnym domem.
  5. Najprawdopodobniej nie uświadczymy systemu farbowania przedmiotów na różne kolory. Pojawią się za to wzory wyposażenia dla poszczególnych ras (wybierzemy je podczas wytwarzania sprzętu).
  6. Gra nie otrzyma oficjalnego wsparcia dla kontrolera (pada), chociaż powinna z nim działać przy zastosowaniu zewnętrznego oprogramowania.
  7. Z przeciwników będą wypadały przebrania, które pomogą w unikaniu ataków danej frakcji.
  8. Od strony technicznej gra ma poradzić sobie z obecnością 200 graczy na ekranie bez przycięć. ZeniMax Online wierzy, że uda się to zrobić nawet na maszynach o minimalnej dopuszczanej konfiguracji sprzętowej.

Walka

System walki z The Elder Scrolls Online ma przypominać solowe odsłony serii – jego ogólne założenia przedstawiliśmy wczoraj. Z kolejnych materiałów dowiedzieliśmy się, że:

  1. Pojawią się uniki, wykonywane przez dwukrotne wciśnięcie danego kierunku.
  2. Postacie zostaną opisane pięcioma miejscami na umiejętności, jednym na używalny przedmiot i jednym na atak specjalny (tzw. „ultimate skill”).
  3. Zarówno wrogowie, jak i gracze będą mogli wykonywać wspólne ataki (tzw. „synergie”). Jeden z przeciwników może podłożyć smołę spowalniającą postać, a drugi podpalić ją. W przypadku graczy jako przykład podano czar „nova” – udział drugiej osoby pozwoli zamienić go w „supernovę”.
  4. Jedną z modyfikacji wpływających na siłę bohatera będzie „finezja”. Punkty „finezji” uzyskamy za dobrze zablokowane ataki, celnie wyprowadzone ciosy i umiejętne uniki. System oferuje w zamian więcej wpadającego doświadczenia i większą szansę na znalezienie ciekawych przedmiotów. „Finezję” nabijemy tylko podczas walki.
  5. Umiejętności leczące mają działać na pewien obszar (AoE).
  6. Centralną strefą PvP będzie Cyrodiil, mapa podobno dziewięciokrotnie większa od typowych stref. W tej lokacji trzy frakcje zawalczą o surowce i twierdze. Podczas ataków na zamki wykorzystamy maszyny oblężnicze i obronne. Twórcy testowali bitwy tego typu w konfiguracji 30 na 30 osób i byli zadowoleni z efektów. Obszar PvP ma zawierać także zadania dla mniejszych grup, np. przejmowanie farm, czy kopalni.

Umiejętności i rozwój

Jak pisaliśmy wczoraj, podnoszenie poziomu zwiększy wartość podstawowego życia, wytrzymałości i magicki (energii magicznej ze świata The Elder Scrolls). Oprócz tego dowiedzieliśmy się, że:

  1. Podnosząc poziom wybierzemy umiejętności z kolejnych drzewek, dzielące się na pasywne i aktywne. Każde drzewko będzie też miało parę rozgałęzień – w przypadku czarnoksiężnika to „dark magic, „daedric summoning” oraz „stormcalling”.
  2. Aktywne zdolności umieścimy na wspomnianym pasku podręcznym, zawierającym tylko pięć miejsc. Trzeba więc będzie wybierać i konstruować ciekawe zestawy ataków, czy zaklęć.
  3. Umiejętności aktywne polepszą się wraz z używaniem – przy czwartym poziomie każdej z nich otrzymamy opcję zmiany ich właściwości. Przykładowa kula ognia zostanie wzbogacona o obrażenia obszarowe lub obrażenia rozłożone w czasie. Te wybory będzie można później zmienić.
  4. Na początku gry otrzymamy do dyspozycji trzy podstawowe drzewka wynikające z wybranej klasy, broni i zbroi. Docelowo umiejętności wybierzemy spośród 15 drzewek – związanych ze stanem postaci i światem (tu pojawią się zdolności wampirów), gildiami, rasą, frakcję i innymi elementami.
  5. Nie zabraknie opcji zmiany tego, jak rozdaliśmy punkty statystyk. Zabraknie za to opcji zresetowania punktów umiejętności, ale podobno w grze zdobędziemy ich tyle, żeby wykorzystać wszystkie drzewka rozwoju.
  6. Brak „cooldownów” umiejętności jest kontrowany tym, że każda z nich wymaga pewnej wartości wytrzymałości w przypadku ataków fizycznych lub energii magicznej przy zaklęciach.

The Elder Scrolls Online to sieciowa odsłona doskonale znanej serii erpegów, które od lat cieszą się powodzeniem wśród graczy. Ostatnia duża odsłona marki, Skyrim, sprzedała się świetnie i zebrała pochlebne recenzje. W The Elder Scrolls Online studio ZeniMax Online stara się zawrzeć wszystkie cechy charakterystyczne The Elder Scrolls i dostosować je do specyfiki MMO. Premiera tytułu ma nastąpić jeszcze w tym roku – zainteresowani mogą zapisać się do bety.

  1. Oficjalna strona The Elder Scrolls Online