Team17 ma kłopoty nawet po wycofaniu się z NFT z serii Worms. Pracownicy brytyjskiego dewelopera mają narzekać na niskie płace, problemy z szefostwem i molestowanie.
Team17 mogło wycofać się ze wsparcia NFT, ale porzucenie tej kontrowersyjnej koncepcji wcale nie uspokoiło deweloperów powiązanych z firmą. Przeciwnie, jakby w odpowiedzi na pierwotne plany twórców serii Worms pracownicy Team17 wysunęli zarzuty wobec brytyjskiego wydawcy, oskarżając go o fatalne warunki zatrudnienia.
Może Cię zainteresować:
Podobnie jak w przypadku sprawy firmy Activision Blizzard, tak i tu poszkodowani mieli być przede wszystkim pracownicy działu kontroli jakości (QA). Jednak nie tylko oni dali znać o swoim niezadowoleniu serwisowi Eurogamer.
Rozmówcy Eurogamera twierdzą, że te i inne problemy (m.in. nagminne molestowanie kobiet oraz nieodpowiednie traktowanie pracowników) były zgłaszane do działu zasobów ludzkich, jednakże nie spotkało się to z żadną reakcją. Przynajmniej nie taką, na jaką liczyli deweloperzy.

O nastrojach panujących w studiu można przekonać się po sprawdzeniu Team17 na amerykańskiej stronie Glassdoor, pozwalającej pracownikom na anonimowe ocenianie firm. Brytyjski deweloper najwyraźniej nie jest ceniony przez personel, a to za sprawą – oprócz wspomnianych problemów płac i nadgodzin – m.in. prezes Debbie Bestwick.
Nie znaczy to, że atmosfera w Team17 jest zupełnie fatalna. Jednak mimo zapowiadanych i już wprowadzonych zmian (m.in. w związku z zatrudnieniem w październiku 2021 roku Michaela Pattisona po jego odejściu z Sony Interactive Entertainment) pracownicy nie chcą dłużej czekać na poprawę sytuacji. Wielu deweloperów opuściło już szeregi studia, a kolejne odejścia są kwestią czasu, jeśli w najbliższej przyszłości nie zajdą większe zmiany.
9

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).