Te lokacje w Cyberpunku 2077 niemal na pewno pominęliście nawet wielokrotnie go powtarzając. „Nie widziałem gry, która by to robiła”

CD Projekt RED wie, jak dbać o szczegóły. Detali nie brakuje nawet w tych lokacjach, które zazwyczaj pomijamy.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Te lokacje w Cyberpunku 2077 niemal na pewno pominęliście nawet wielokrotnie go powtarzając. „Nie widziałem gry, która by to robiła”, źródło grafiki: CD Projekt RED.
Te lokacje w Cyberpunku 2077 niemal na pewno pominęliście nawet wielokrotnie go powtarzając. „Nie widziałem gry, która by to robiła” Źródło: CD Projekt RED.

Cyberpunk 2077 posiada ogromny świat, w którym nie brakuje zawartości, nawet jeśli nie wszystkie pomysły ostatecznie trafiły do gry. Bynajmniej Night City to nie tylko misje poboczne i kontrakty, ale także cała architektura – od wysokich po nieboskłon megabloków w sercu miasta do pustynnych zgliszcz na Badlandach. Ciekawostki znajdziemy nawet w pozornie najnudniejszych lokacjach.

Co jeszcze skrywa w sobie Night City?

Youtuber Any Austin postanowił zwiedzić Night City w dość nietuzinkowy sposób, urządzając sobie spacer od jednej granicy miasta do drugiej. Gry z otwartym światem mają to do siebie, że ten świat musi gdzieś się skończyć – w przypadku Cyberpunka 2077 mówimy tu o dwóch „końcach” Night City, między którymi znajduje się cała masa nieodkrytego przez graczy contentu.

W swoim najnowszym materiale Austin sprawdza, co dokładnie ma do zaoferowania miasto snów, uwzględniając przede wszystkim lokacje niedoceniane i pomijane, zwłaszcza że fabularnie nic do nich nie prowadzi.

Podróż rozpoczyna się od pierwszej granicy w postaci ściany odgradzającej Night City od reszty świata. Jakiekolwiek próby przekroczenia muru kończą się atakiem dronów-ochroniarzy, dlatego ostrzegamy – przed wycieczką lepiej zapisać grę. CD Projekt RED nie zapomniało oczywiście o małych szczegółach, dlatego jeśli jakimś cudem dostaniemy się na samą górę, ujrzymy panoramę dawnej Kalifornii.

Zmierzając z powrotem ku megablokom i neonom, nie sposób pominąć industrialne budowle pokroju farm Biotechnica czy „solarnego lasu” zbudowanego z paneli słonecznych. Wszystkie te miejsca wydają się być w pełni funkcjonalne, choć po ludziach pozostały jedynie stare śmieci czy zniszczone pojazdy – mamy tu zatem dystopijny obraz postępu technologicznego, będącego zastępstwem za „szarego pracownika”.

Austin szczególnie zainteresował się górą śmieci porzuconą przy wyschniętym strumieniu, niemalże idealnie pod drogą, którą mógłby przejeżdżać sfrustrowany śmieciarz – sądząc po ilości pozostawionych worków, nie on jeden chciał szybciej skończyć robotę.

Źródło: Any Austin / YouTube
Źródło: Any Austin / YouTube

Detale wskazujące na codzienne życie NPC-ów znajdziemy także w bardziej zaludnionych lokacjach. Przykładem jest chociażby Rancho Coronado, czyli dzielnica małych domków, których ogrody wskazują na różne standardy mieszkalne oraz zainteresowania. Nie zabraknie pary foteli ustawionych pod klimatyzacją, eleganckich basenów czy podejrzanie wysokich pagórków.

Sytuacja wygląda podobnie w Corpo Plaza, gdzie prestiż miesza się z porzuconymi miejscami publicznymi. Nikt nie sprawdza, czy powinniśmy być w „zakazanej” uliczce. Nikt nie korzysta z hojnie rozmieszczonych publicznych toalet. Nikt nawet nie zagląda do szklanych ogrodów na piętrach, gdzie jedyną ochronę przed skokiem stanowi czerwony hologram.

Austin zwrócił przy okazji uwagę na lokacje, których gracz teoretycznie nie powinien odwiedzić. Tereny Arasaka Waterfront, dla przykładu, posiadają pełen detali zamknięty port oraz plażę śmieci, do których nie dostaniemy się bez kombinowania.

Koniec końców, na północy Night City czeka już tylko niekończąca się droga, której V nigdy nie przekroczy – przynajmniej w większości zakończeń. Piach pustynnej burzy skrywa za sobą iluzję większego świata, będącego w teorii na wyciągnięcie ręki. Niestety w Cyberpunku 2077 wciąż jest zbyt wiele do zrobienia, dlatego pozostaje nam nacieszyć się widokiem obiecanych marzeń.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl