Tak wygląda Baldur's Gate 3 dla graczy, którzy nie znoszą walki w turach. Gra w czasie rzeczywistym działa dość ciekawie
Nie jesteście fanami turowego systemu rozgrywki? Ten mod może zmienić zasady gry.

Gracze korzystają z możliwości modowania Baldur’s Gate 3 ile wlezie. Plany nowych obszarów do eksploracji, nowe sceny, podklasy to tylko przykłady, ale jedną z ciekawszych propozycji jest zdecydowanie możliwość gry w trybie czasu rzeczywistego, nad którą pracuje moder tinybike.
Choć projekt jest dopiero na etapie wstępnego szkicu, to z pewnością oferuje ciekawy wgląd w to, jak gra wyglądałaby się w pełnoprawnym trybie real-time. Uwagę zwraca w szczególności prędkość toczącej się walki. Choć gracz zdaje się radzić sobie z przeciwnikami, to nie da się ukryć, że ilość akcji i ciosów, które na niego spadają, wymaga dużego skupienia.
Brawler’s Gate 3
Nie jest to także zbyt wymagający poziom – scena nagrana jest w krypcie Marnieja, przeciwnicy to z kolei zwykli rabusie, którzy nie nakładają dodatkowych efektów i ograniczeń na naszą postać. W efekcie dość łatwo zapanować nad sytuacją. Niezależnie jednak od poziomu zaawansowania prac, projekt już budzi zainteresowanie graczy.
Walki w Baldur’s Gate 3 bywają długie i czasochłonne ze względu na turowy system rozgrywki. Część fanów narzeka na niego głównie z tego względu, ale przy tak ogromnej ilości mechanik i stylów walki podział na tury daje możliwość przemyślenia każdego ruchu, często pozwalając na przechylenie szali zwycięstwa na swoją korzyść.
Kocham BG3 i wiedziałem, że kiedyś do niego wrócę. Kiedy ten mod będzie skończony, jeszcze bardziej wsiąknę w grę. System turowy jest super, ale czasem walka trwa za długo. Ten mod może wszystko przyspieszyć. Jestem bardzo podekscytowany.
- LonelyG
Wydaje się, że gra w czasie rzeczywistym wymagałaby jednak dużej znajomości mechanik przeciwników i czarów, by z powodzeniem ich uniknąć (przyznajmy sobie szczerze - niektóre z nich bywają wyjątkowo przykre, szczególnie w trybie honorowym). Dodajmy do tego efekty niektórych eliksirów, ataki wielokrotne i modyfikatory obrażeń – taka walka zapowiada się co najmniej wymagająco.
Być może moderowi uda się jednak tak zrównoważyć przebieg walki, że będzie się dało ją rozegrać w trybie czasu rzeczywistego bez ciągłego ryzyka, że trafi nas zabłąkane mordercze zaklęcie albo grad ciosów po wypiciu eliksiru szybkości. Pojawiają się propozycje, by połączyć moda z innymi rozwiązaniami stworzonymi przez graczy (jak większy limit aktywnych w grze towarzyszy czy postacie sterowane przez AI). Skomplikowane przedsięwzięcie, ale zdecydowanie godne uwagi. Jeśli jesteście zainteresowani, możecie pobrać moda tutaj.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic