Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wydajność / płynność animacji - sprzęt i technologie (3)

Star Wars: Battlefront na PS4 pokazywany na E3 w 900p i poniżej 60 FPS
Star Wars: Battlefront na PS4 pokazywany na E3 w 900p i poniżej 60 FPS

Krzysztof Mysiak, 6 lipca 2015, 15:30

Digital Foundry, techniczna komórka serwisu Eurogamer, wzięła pod lupę gameplay z gry Star Wars: Battlefront pokazywany przez Electronic Arts na targach E3. Z analizy wynika, że strzelanka studia DICE w wersji na PlayStation 4 była pokazywana w rozdzielczości 900p, a płynność działania nie trzymała obiecanych 60 klatek na sekundę.

Fallout 4 w 1080p i 30 FPS-ach na XONE i PS4, bez ograniczeń na PC
Fallout 4 w 1080p i 30 FPS-ach na XONE i PS4, bez ograniczeń na PC

Krzysztof Nieradko, 23 czerwca 2015, 10:05

Bethesda Softworks ujawniła oficjalnie na swoim Twitterze, że konsolowa edycja nadchodzącego Fallout 4 działać będzie w rozdzielczości 1080p i w 30 klatkach na sekundę. Wersja gry tworzona z myślą o pecetach obędzie się bez takich ograniczeń.

Fallout 4 w 1080p i 30 FPS-ach na każdej platformie [aktualizacja: blokada FPS-ów nie na PC]
Fallout 4 w 1080p i 30 FPS-ach na każdej platformie [aktualizacja: blokada FPS-ów nie na PC]

Michał Jodłowski, 22 czerwca 2015, 10:00

Jak wynika z informacji udzielonych przez producenta wykonawczego Bethesdy, Fallout 4 będzie działał w rozdzielczości 1080p i 30 FPS-ach na wszystkich platformach.

Wieści ze świata (Evolve, Forza Motorsport 6, Horizon: Zero Dawn) 19/6/15
Wieści ze świata (Evolve, Forza Motorsport 6, Horizon: Zero Dawn) 19/6/15

Łukasz Szliselman, 19 czerwca 2015, 11:59

Dziś piszemy m.in. o drugim Season Passie Evolve, nieobecności Jeremy'ego Clarksona w Forza Motorsport 6 oraz wydajności gry Horizon: Zero Dawn. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – grafika daleka od płynnej na konsolach
Wiedźmin 3: Dziki Gon – grafika daleka od płynnej na konsolach

Jakub Błażewicz, 20 maja 2015, 17:31

Serwis Eurogamer opublikował raport dotyczący płynności grafiki w konsolowych wydaniach gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Choć obie wersje prezentują odmienną liczbę wyświetlanych klatek na sekundę, to według autorów żadna z nich nie oferuje w pełni płynnego obrazu.

Znamy datę premiery F1 2015; zobacz kilka nowych screenów
Znamy datę premiery F1 2015; zobacz kilka nowych screenów

Krzysztof Nieradko, 16 kwietnia 2015, 17:58

Studio Codemasters opublikowało kilka pięknie prezentujących się screenów z gry F1 2015. Istotniejsze jest jednak to, że w końcu poznaliśmy dokładną datę premiery omawianego tytułu. Najnowsza odsłona cyklu zadebiutuje na światowym rynku 12 czerwca bieżącego roku w wersji PC oraz na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Sprzęt od Sony zapewni rozdzielczość na poziomie 1080p.

Project CARS – 1080p na PS4, 900p na XONE, do 12K na PC
Project CARS – 1080p na PS4, 900p na XONE, do 12K na PC

Michał Jodłowski, 15 kwietnia 2015, 12:50

Według informacji udzielonych przez Slightly Mad Studios, Project CARS obsłuży rozdzielczość 1080p na PlayStation 4 i 900p na Xbox One. Posiadacze pecetów mogą liczyć nawet na 12K, jeśli ich sprzęt podoła temu zadaniu.

F1 2015 – wyciekły pierwsze materiały. Twórcy celują w 1080p i 60 klatek na PS4
F1 2015 – wyciekły pierwsze materiały. Twórcy celują w 1080p i 60 klatek na PS4

Artur Raciborski, 16 lutego 2015, 12:58

Wyciekły pierwsze materiały z gry F1 2015, tworzonej przez studio Codemasters Software. Z kilku zdjęć wrzuconych do sieci możemy wyczytać, że twórcy starają się osiągnąć liczbę 60 klatek na sekundę oraz ulepszyć stronę wizualną produkcji.

Dark Souls II: Scholar of the First Sin - obejrzyj filmik pokazujący ulepszenia graficzne
Dark Souls II: Scholar of the First Sin - obejrzyj filmik pokazujący ulepszenia graficzne

Adrian Werner, 6 lutego 2015, 09:23

W sieci pojawił się filmik pokazujący w akcji ulepszenia graficzne, jakie zaoferuje Dark Souls II: Scholar of the First Sin w porównaniu z podstawową wersją gry.

Steam – najnowsza aktualizacja dodaje możliwość streamowania i licznik FPS
Steam – najnowsza aktualizacja dodaje możliwość streamowania i licznik FPS

Luc, 20 stycznia 2015, 08:59

Testowana od pewnego czasu usługa Steam Broadcasting oraz wbudowany licznik FPS zostały udostępnione wszystkim graczom. Od teraz użytkownicy platformy mogą transmitować rozgrywkę oraz śledzić ilość klatek na sekundę bez dodatkowego oprogramowania.

Najnowsza beta klienta Steam oferuje licznik FPS
Najnowsza beta klienta Steam oferuje licznik FPS

Kamil Zwijacz, 4 stycznia 2015, 10:19

Firma Valve wprowadziła do Steama kolejną ciekawą funkcję. Tym razem osoby biorące udział w beta testach aktualizacji klienta, mogą włączyć licznik FPS, pozwalający na bieżąco monitorować liczbę wyświetlanych w grach klatek animacji.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes – pecetowi modderzy w akcji
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes – pecetowi modderzy w akcji

Michał Kułakowski, 30 grudnia 2014, 21:05

W nieco ponad tydzień po premierze Metal Gear Solid V na komputerach PC, modderzy przygotowali już wiele poprawek dla gry, które pozwalają zmienić ustawienia oraz zmodyfikować jej zawartość. Gracze mogą zwiększyć pole widzenia postaci, podmienić modele bohaterów oraz broni, wyłączyć niektóre niechciane opcje graficzne, a także narzucony przez deweloperów limit generowanych klatek na sekundę.

Wieści ze świata (Dying Light, Rise Of The Tomb Raider, The Game Awards 2014) 11/12/2014
Wieści ze świata (Dying Light, Rise Of The Tomb Raider, The Game Awards 2014) 11/12/2014

Łukasz Szliselman, 11 grudnia 2014, 12:49

Dziś piszemy m.in. o grafice w Dying Light na PlayStation 4, fanowskim mini-serialu nawiązującym do gry Rise Of The Tomb Raider oraz popularności gali The Game Awards 2014. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Plotka: Grand Theft Auto V – 60 FPS-ów w wersji PC
Plotka: Grand Theft Auto V – 60 FPS-ów w wersji PC

Michał Kułakowski, 10 grudnia 2014, 19:59

Według niepotwierdzonych plotek, jeszcze nieukończona pecetowa wersja Grand Theft Auto V już teraz działa bez większych problemów w 60 klatkach na sekundę. Za przygotowanie portu produkcji ma odpowiadać ten sam zespół, który zajmował się bardzo dobrze przyjętą konwersją gry Max Payne 3 na PC.

Ubisoft obniża płynność gier na PC na polecenie Sony i Microsoftu?
Ubisoft obniża płynność gier na PC na polecenie Sony i Microsoftu?

Marcin Skierski, 16 października 2014, 14:20

Wygląda na to, że firmy Sony oraz Microsoft naciskają deweloperów, by wersje pecetowe gier multiplatformowych miały blokadę 30 klatek na sekundę. Tak przynajmniej wynika ze słów jednego z pracowników koncernu Ubisoft. Wspomniane rewelacje wyciekły do sieci za sprawą forum Reddit.

Metro: Redux – urywki gameplaya i 60 fps w wersji na PlayStation 4
Metro: Redux – urywki gameplaya i 60 fps w wersji na PlayStation 4

Krzysztof Mysiak, 22 maja 2014, 10:18

Choć studio 4A Games ani firma Deep Silver nie zapowiedziały jeszcze oficjalnie pakietu Metro: Redux, jeden z deweloperów podzielił się z nami szczyptą materiałów z projektu. W sieci pojawiły się dwa króciutkie klipy, które pokazują urywki z rozgrywki i zdradzają, że porty na PlayStation 4 będą działały z szybkością 60 klatek na sekundę.

The Order: 1886 ma działać w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p
The Order: 1886 ma działać w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p

Marcin Skierski, 6 lutego 2014, 14:45

Studio Ready at Dawn nie planuje stworzyć gry The Order: 1886 działającej w 60 klatkach na sekundę. Zamiast tego mamy dostać dopieszczoną oprawę graficzną w rozdzielczości 1080p i stałą animacją na poziomie 30 klatek. Gra ukaże się w tym roku wyłącznie na PlayStation 4, ale w najnowszym wywiadzie jeden z twórców nie wyklucza powstania w przyszłości wersji na inne platformy sprzętowe.

Xbox One - Microsoft przeznaczy więcej mocy procesora graficznego na gry?
Xbox One - Microsoft przeznaczy więcej mocy procesora graficznego na gry?

Marcin Skierski, 29 stycznia 2014, 12:40

Na łamach serwisu HotHardware pojawiły się doniesienia niejakiego Pete'a Dossa, mówiące o tym, że Xbox One otrzyma aktualizację oprogramowania zwiększającą ilość mocy procesora graficznego do wykorzystania w grach. Miałoby to nieznacznie poprawić wydajność i płynność animacji w poszczególnych produkcjach.