ChatGPT otrzymał nowe ograniczenia dotyczące treści. Firma planuje także wdrożyć odpowiednie mechanizmy takie jak system kontroli rodzicielskiej, aby zadbać o zdrowie psychiczne użytkowników.
Tech
Mateusz Zelek
3 września 2025 14:28
Wiele aplikacji oraz gier stosuje techniki mające na celu de facto uzależnić od nich gracza. Twórca Frostpunk 2 uważa to nie tylko za nieetyczne, ale również szkodzące całemu biznesowi.
gry
Marcin Bukowski
24 lipca 2025 14:32
Terabot stworzony przez zespół naukowców Politechniki Warszawskiej pomoże w leczeniu chorób psychicznych. Wyniki eksperymentów są pozytywne – pacjentom łatwiej rozmawia się z AI, niż ze specjalistami.
Tech
Arkadiusz Strzała
29 listopada 2023 19:30
Grupa naukowców zdecydowała się na dość niekonwencjonalne wykorzystanie popularnej gry studia Colossal Order. Popularny city builder posłużył za narzędzie w eksperymencie.
gry
Adam Celarek
26 kwietnia 2023 13:42
Postacie fikcyjne mogą być wzorem do naśladowania. Zdaniem psychologa z kanału Cinema Therapy, to właśnie Rocky Balboa prezentuje cechy zdrowej męskości. Bohater pokazał, jak iść przez życie.
filmy i seriale
Zbigniew Woźnicki
1 marca 2023 14:59
Okres dojrzewania jest trudny zarówno dla nastolatków, jak i ich rodziców. Często oddalają się oni od siebie. Kto lub co jest temu winne? Badania naukowe wykazały, że to wszystko sprawka ludzkiego mózgu.
Tech
Hubert Śledziewski
24 maja 2022 16:45
Automatyczny bot poruszający się po platformie Twitter, który potrafi z dużą dokładnością określić, czy użytkownik choruje na depresję – oto nowe osiągnięcie brytyjskich naukowców.
Tech
Arkadiusz Strzała
8 kwietnia 2022 12:20
To niemal temat tabu dla środowiska graczy – możliwy wpływ przemocy w grach na zachowanie młodych (i nie tylko) osób. Jednak wyniki najnowszych, wieloletnich badań wreszcie dają odpowiedź na to zagadnienie.
gry
Arkadiusz Strzała
30 grudnia 2020 13:53
Specjaliści z Uniwersytetu Oksfordzkiego postanowili przebadać grupę 3 274 graczy, którzy bawili się w Animal Crossing: New Horizons oraz Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Okazało się, że byli oni szczęśliwsi niż ci, którzy tego nie robili. Naukowcy podejrzewają, że może być to zasługa funkcji społecznościowych obecnych w obu produkcjach.
gry
Miłosz Szubert
16 listopada 2020 14:20
Badacze z kanadyjskiego uniwersytetu Dalhousie stworzyli aplikację PROSIT, która pozwala monitorować zdrowie psychiczne użytkowników poprzez analizowanie sposobu, w jaki korzystają oni ze smartfona.
Tech
Bartosz Świątek
21 lipca 2020 10:35