Szef Nvidii mówi o wykorzystaniu AI w grach, lecz gracze doszukują się przede wszystkim oszczędności
Czy możemy liczyć na regres technologiczny kart graficznych? Czy pojawi się RTX 5080 z 8 GB pamięci? Zdaniem graczy może do tego przyczynić się wykorzystanie AI w dynamicznym generowaniu treści gier.
Jensen Huang udzielił krótkiego wywiadu, w którym omawia wykorzystanie AI w tworzeniu gier i przyszłą technologię DLSS 4. Jego zdaniem sztuczna inteligencja może w pewnym stopniu „odciążyć”, zarówno zasoby komputerów, jak i twórców w tworzeniu treści. Ponieważ to może wydawać się mową o oszczędnościach, nie brakuje nieco prześmiewczych komentarzy.
Szef Nvidii mówi o AI i DLSS 4
Sztuczna inteligencja na pewno będzie odgrywać dużą rolę w przyszłości gamingu. Już teraz technologia DLSS oznacza zalety, w szczególności dla osób ze słabszym sprzętem, chcącym korzystać z większych rozdzielczości. Jednak to co, może generować AI w niedalekiej przyszłości, to znacznie obszerniejszy zbiór i należą do niego nawet treści bezpośrednio w grze.
Sztuczna inteligencja w grach – używamy jej już do grafiki neuronowej i możemy generować [kolejne – autor] piksele na podstawie kilku pikseli wejściowych. Generujemy również klatki między klatkami – nie interpolujemy, ale generujemy. W przyszłości będziemy nawet generować tekstury i obiekty, a te mogą być niższej jakości i możemy sprawić, że będą wyglądać lepiej. Będziemy również generować postacie w grach – pomyśl o grupie sześciu osób, dwie mogą być prawdziwe, a pozostałe mogą być długoterminowymi sztucznymi inteligencjami. Gry będą tworzone przy użyciu sztucznej inteligencji, będą miały sztuczną inteligencję w środku, a nawet komputer PC stanie się sztuczną inteligencją za pomocą G-Assist. Możesz użyć komputera jako asystenta AI, który pomoże ci w grze. GeForce to największa marka gamingowa na świecie, a my widzimy tylko jej drogi rozwoju, a wiele z nich ma w jakimś stopniu sztuczną inteligencję. Nie możemy się doczekać, aby umożliwić to większej liczbie osób – Jensen Huang, CEO Nvidia.
Niektórzy gracze nie wydają się z tego cieszyć, a komentarz w stylu „czekamy na RTX 5080 z 8 GB VRAM” jest tego przykładem. Ich zdaniem generowanie części treści poprzez AI może pomóc zaoszczędzić zasoby sprzętowe, a być może wywołać nawet swego rodzaju regres techniczny. Rodzi to też obawy o jakość zawartości gry, wszak praca artystów to rzecz, dla której raczej niechętnie widzimy substytuty. Wstępnie przygotowane obiekty i tekstury zapewniają odpowiednią powtarzalności, z czym może być różnie, gdy obowiązki przejmie sztuczna inteligencja.
Być może Jensen Huang odnosi się głównie do tła scen i rzeczy, na które raczej nie zwracamy uwagi. W tym przypadku AI może zastąpić LOD (Level of Detail), czyli tworzenie mniej dokładnych wersji obiektów widocznych w oddali. Póki co jednak, sam wolałbym, aby podstawowa zawartość gier niezmiennie była kreowana przez człowieka. Tylko on jest w stanie nadać zrozumiały charakter widokom i lokacjom.
Karty graficzne w sklepie RTV Euro AGD
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!