Ujawnienie pięknej gry fantasy Projekt Shadowglass wzbudziło duże emocje. Produkcja zachwyciła nawet szefa studia Larian.
Dwa tygodnie temu pisaliśmy o zapowiedzi Project Shadowglass, czyli gry typu immersive sim, której celem jest odtworzenie klimatu oraz wyglądu 8- i 16-bitowych pixelartowych produkcji, ale z wykorzystaniem grafiki 3D i swobodną eksploracją świata. Ujawnienie gry spotkało się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem.
Smaczku sprawie dodaje fakt, że autorzy inspirowali się viralową animacją AI z lipca tego roku, która pokazywała, jak mogłaby wyglądać w pełni trójwymiarowa gra zachowująca pixelartową stylistykę. Twórcy Project Shadowglass postanowili zrealizować ten pomysł bez wykorzystania sztucznej inteligencji, jednocześnie jednak stawiając na mroczniejszy klimat niż we wspomnianej animacji.
Project Shadowglass zmierza na razie wyłącznie na PC. Gra ma zadebiutować we wczesnym dostępie w 2027 roku. Nie będziemy jednak musieli czekać tak długo, aby zagrać w ten projekt, gdyż pierwsze grywalne demo ma ukazać się na początku 2026 r.
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.