System Shock przekroczył cel minimalny na Kickstarterze
Mamy dobre wieści dla fanów serii System Shock. Studiu Night Dive udało się na Kickstarterze zgromadzić minimalną kwotę potrzebną do opracowania nowej wersji pierwszej odsłony cyklu.
Studio Night Dive ma powody do zadowolenia. Kickstarter odświeżonej wersji kultowej gry System Shock przekroczył cel minimalny, ustalony na poziomie 900 tysięcy dolarów. W chwili pisania tej wiadomości licznik na stronie pokazuje już kwotę 924 tys. dolarów i suma te bez wątpienia ulegnie jeszcze sporemu zwiększeniu przez osiemnaście dni, jakie pozostały do końca zbiórki.

Przypomnijmy, że gra ma być nową wersją klasyka studia Looking Glass z 1994 roku. Początkowo planowano zwykłego remake’a, ale w międzyczasie projekt znacząco się rozrósł, a zmiany stały się na tyle duże, że twórcy opisują obecnie swój projekt mianem reboot’a. Nie znaczy to jednak, że produkcja znacząco odejdzie od pierwowzoru. Ma zamiast tego zaoferować dokładnie tę samą zawartość, a jednocześnie dorzucić do niej spory zestaw ulepszeń.
Gra przeniesie nas w niedaleką przyszłość i pozwoli na wcielenie się w hakera. Dostaje on zlecenie włamania się do należącej do korporacji TriOptimum stacji kosmicznej znanej jako Cytadela, zneutralizowanie kontrolującej placówkę zbuntowanej sztucznej inteligencji Shodan oraz zdobycie danych dotyczących nowego typu broni biologicznej.
Tak jak pierwowzór, gra połączy elementy gatunków FPS i RPG. Wydarzenia będziemy obserwowali z perspektywy pierwszoosobowej, a w walce kluczową rolę odegra nasza własna zręczność. Jednocześnie podczas zabawy mamy gromadzić ulepszenia, pozwalające rozwijać talenty bohatera, a rozgrywka będzie miała częściowo otwartą strukturę.
Nowy System Shock powstaje z myślą o pecetach oraz konsoli Xbox One. Autorzy udostępnili już pierwsze demo. Pochodzi ono z bardzo wczesnej edycji gry, ale pozwala wyrobić sobie opinię o kierunku, w którym zmierzają autorzy. Warto dodać, że wersja demonstracyjna została zbudowana na silniku Unity, ale autorzy rozważają przesiadkę na inną technologię, taką jak np. Unreal Engine.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- zbiórki pieniędzy
- Nightdive Studios
- System Shock (remake)
- PC
- XONE
Komentarze czytelników
wcogram Generał
Mnie od tej kampanii odstrasza wiadomość iż gra będzie na Unity. A nie na UT lub CE lub czymś autorskim.
deton24 Pretorianin
Ale przeczytaj że rozważają przesiadkę na np. UT.
Tylko problem polega na tym, że jak ekipa błądzi po bezdrożach różnych silników, to koniec końców produkcja czegoś takiego wydłuża się w nieskończoność. Widziałem i takie projekty.
kaszanka9 Legend
Silnik unity jet świetny, więc mnie wali czy zmienią, problem mają tylko ci co na ten temat nie wiedzą nic.
Tylko teraz zgarnęli kasę, pewnie sobie zrobią rok przerwy, trochę popracują i gotowe za 2 lata...
A tak na serio, gdzie są teraz ci krzykacze, że kickstarter to syf i wyzysk, czyżby punkt widzenia zależał od tego czy gierkę lubię czy nie...
pieterkov Senator
W sumie nawet bym sobie kupił, ale 100zł za grę przed premierą to dla mnie za dużo. Dałbym może 60zł.