Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lipca 2016, 09:43

autor: Adrian Werner

System Shock przekroczył cel minimalny na Kickstarterze

Mamy dobre wieści dla fanów serii System Shock. Studiu Night Dive udało się na Kickstarterze zgromadzić minimalną kwotę potrzebną do opracowania nowej wersji pierwszej odsłony cyklu.

Studio Night Dive ma powody do zadowolenia. Kickstarter odświeżonej wersji kultowej gry System Shock przekroczył cel minimalny, ustalony na poziomie 900 tysięcy dolarów. W chwili pisania tej wiadomości licznik na stronie pokazuje już kwotę 924 tys. dolarów i suma te bez wątpienia ulegnie jeszcze sporemu zwiększeniu przez osiemnaście dni, jakie pozostały do końca zbiórki.

Autorzy pochwalili się sukcesem za pomocą tego artworka. - System Shock przekroczył cel minimalny na Kickstarterze - wiadomość - 2016-07-10
Autorzy pochwalili się sukcesem za pomocą tego artworka.

Przypomnijmy, że gra ma być nową wersją klasyka studia Looking Glass z 1994 roku. Początkowo planowano zwykłego remake’a, ale w międzyczasie projekt znacząco się rozrósł, a zmiany stały się na tyle duże, że twórcy opisują obecnie swój projekt mianem reboot’a. Nie znaczy to jednak, że produkcja znacząco odejdzie od pierwowzoru. Ma zamiast tego zaoferować dokładnie tę samą zawartość, a jednocześnie dorzucić do niej spory zestaw ulepszeń.

Gra przeniesie nas w niedaleką przyszłość i pozwoli na wcielenie się w hakera. Dostaje on zlecenie włamania się do należącej do korporacji TriOptimum stacji kosmicznej znanej jako Cytadela, zneutralizowanie kontrolującej placówkę zbuntowanej sztucznej inteligencji Shodan oraz zdobycie danych dotyczących nowego typu broni biologicznej.

Tak jak pierwowzór, gra połączy elementy gatunków FPS i RPG. Wydarzenia będziemy obserwowali z perspektywy pierwszoosobowej, a w walce kluczową rolę odegra nasza własna zręczność. Jednocześnie podczas zabawy mamy gromadzić ulepszenia, pozwalające rozwijać talenty bohatera, a rozgrywka będzie miała częściowo otwartą strukturę.

Nowy System Shock powstaje z myślą o pecetach oraz konsoli Xbox One. Autorzy udostępnili już pierwsze demo. Pochodzi ono z bardzo wczesnej edycji gry, ale pozwala wyrobić sobie opinię o kierunku, w którym zmierzają autorzy. Warto dodać, że wersja demonstracyjna została zbudowana na silniku Unity, ale autorzy rozważają przesiadkę na inną technologię, taką jak np. Unreal Engine.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Strona akcji na Kickstarterze

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej