Survivalowa strategia Frostpunk 2 kontynuuje „podbój mroźnej krainy”. Patch 1.2 wprowadza wiele zmian w gameplayu i interfejsie

Frostpunk 2 otrzymał aktualizacje 1.2.0 i 1.2.1, skupiające się na poprawie balansu, gameplayu i interfejsu. Przy okazji tytuł objęto promocją na Steamie.

Marcin Bukowski

Survivalowa strategia Frostpunk 2 kontynuuje „podbój mroźnej krainy”. Patch 1.2 wprowadza wiele zmian w gameplayu i interfejsie, źródło grafiki: 11 bit studios..
Survivalowa strategia Frostpunk 2 kontynuuje „podbój mroźnej krainy”. Patch 1.2 wprowadza wiele zmian w gameplayu i interfejsie Źródło: 11 bit studios..

Aktualizacja (29 listopada, godz. 18:18)

11 bit studios wypuściło kolejną, tym razem mniejszą aktualizację do Frostpunka 2. Patch 1.2.1 przynosi ważną zmianę dla graczy korzystających z modów – na ekranie pojawi się nowa wiadomość, jeśli zainstalowane na dysku modyfikacje okażą się nieaktualne lub jakichś będzie brakowało.

Inne ważne usprawnienie dotyczy jednego z wariantów kolonii paliwowych, w którym występowały wyłącznie złoża geotermalne. Pozostałe poprawki dotyczą interfejsu oraz oprawy audiowizualnej. Pełną listę znajdziecie w komunikacie na Steamie.

Oryginalna wiadomość (28 listopada, godz. 10:10)

Dwa dni temu deweloperzy z 11 bit studios przedstawili plany dotyczące rozwoju Frostpunka 2 i przekazali, że aktualizacja oznaczona numerem 1.2.0 zostanie wypuszczona jeszcze w tym roku. Okazuje się, że gracze nie musieli długo czekać, gdyż ta jest już dostępna do pobrania. Nowa łatka skupia się na poprawie balansu, gameplayu i interfejsu.

Frostpunk 2 – zmiany w patchu 1.2.0

Dużej ilości zmian doczekały się mapy w trybie Budowniczy Utopii, czyli swobodnego budowania. Twórcy w mniejszym bądź większym stopniu usprawnili każdą z nich, poprzez np. przeniesienie zasobów czy dodanie nowych cech obszaru i skorygowanie aktualnie istniejących.

Poza tym wśród najważniejszych nowości, deweloerzy wymieniają:

  1. nowe wydarzenia frakcji;
  2. uczynienie głębokich złóż nieskończonymi;
  3. naprawę błędu „nieskończonych protestów”;
  4. udoskonalenie paneli drzewka idei;
  5. ulepszenie panelu transferu zasobów;
  6. skrócony czas zapisywania i ładowania;
  7. nowe panele samouczków typu pop-up.

Oczywiście jest to tylko skrótowe przedstawienie zawartości aktualizacji. Z całą listą zmian możecie zapoznać się we wpisie deweloperów na Steamie.

Jak ważne są zmiany i nowości dla Frostpunka 2, dobrze pokazują wykresy aktywności na Steamie. W tytule od jakiegoś czasu bawi się od 500 do 1400 osób jednocześnie, podczas gdy w „jedynce” średnio przebywa ok. 2 tysięcy graczy.

Przy okazji warto dodać, że gra na platformie Valve objęta została 20% promocją. Do 4 grudnia możecie ją tam nabyć za 127,99 zł. Tańsza jest również edycja Deluxe, która obecnie kosztuje 233,99 zł.

Frostpunk 2 zadebiutował 20 września wyłącznie na PC. W przyszłości tytuł trafi również na konsole PS5 i XSX/S.

  1. Recenzja gry Frostpunk 2 – polityka bywa gorsza od apokalipsy
Frostpunk 2

Frostpunk 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 września 2024

Informacje o Grze
7.1

GRYOnline

6.7

Gracze

7.5

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

6

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2024-11-29
00:15

tgolik Generał

tgolik

Straszna bieda. Współczuję akcjonariuszom.

Komentarz: tgolik
2024-12-12
12:54

Micelius Centurion

To kwestia nierealistycznych oczekiwań i bańki spekulacyjnej... Każdy projekt musi przynosić prze-hiper-ultra zysk, albo jest zamykany... Po to, żeby bogaci mogli kupować np. pantofelki za 28 milionów dolarów...
To trochę tak, jakby w naszym życiu ktoś chciał się umawiać wyłącznie z miss świata... A nie każdy może być Elonem Muskiem.

Komentarz: Micelius

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl