11 bit studios wydało nową aktualizację Frostpunka 2, w której nie tylko poprawia błędy, ale też reaguje na niecodzienny problem – gracze zaczęli bowiem budować tak ogromne miasta, że gra przestała to wytrzymywać.
 
Polskie 11 bit studios nie przestaje się dziwić kreatywności swoich graczy. Twórcy Frostpunka 2 udostępnili niedawno nową aktualizację (hotfix 1.4.2), która – oprócz licznych poprawek – stanowi reakcję na problem, o jakim jeszcze niedawno nikt nie przypuszczał, że może istnieć. Powód? Gracze zaczęli budować miasta tak ogromne, iż… gra przestała to wytrzymywać.
Od pierwszego dnia naszej przygody z Frostpunkiem 2 byliśmy oszołomieni rozmiarem niektórych waszych dzieł w trybie Utopia Builder, które czasami wydawały nam się niemożliwe do stworzenia podczas normalnej rozgrywki – przyznaje studio w komunikacie opublikowanym na Steamie.
W trybie sandbox, gdzie nie ma ograniczeń czasowych, najwięksi fani zaczęli budować prawdziwe megamiasta w lodowej pustce. W efekcie część z nich doprowadziła grę do błędu krytycznego – Frostpunk 2 po prostu przestawał działać, wyświetlając komunikat o „przekroczeniu maksymalnej liczby obiektów”.
Oznacza to, że gracze stworzyli osady tak duże i złożone, iż Frostpunk 2 dosłownie osiągnął limit tego, co jest w stanie utrzymać pamięć gry.
Zespół nie pozostał obojętny. Po wielu wewnętrznych dyskusjach deweloperzy postanowili udostępnić ręczne rozwiązanie problemu – choć z zastrzeżeniem, że powinno być stosowane tylko w ostateczności i jedynie przez posiadaczy mocnych komputerów.
W specjalnej instrukcji opisano, jak edytować plik Engine.ini, by samodzielnie zwiększyć limit obiektów w grze:
Przejdź do lokalnego katalogu appdata Frostpunka 2.
Znajdź plik Engine.ini.
Otwórz go do edycji.
Dodaj następujące wiersze*:
[/Script/Engine.GarbageCollectionSettings]
gc.MaxObjectsInEditor=100000000
gc.MaxObjectsInGame=100000000
Zapisz plik.
Uruchom grę i spróbuj kontynuować rozgrywkę, która wcześniej ulegała awarii.
*Może to być dowolna wartość większa niż 2162688.
Twórcy ostrzegają jednak, że przekroczenie tej granicy może prowadzić do niestabilności, spadków wydajności i zużycia pamięci RAM ponad normę.
Frostpunk 2 nie został zaprojektowany i zoptymalizowany pod kątem przekroczenia tego limitu, dlatego podczas gry należy monitorować pamięć komputera. Nie powinno się stosować tej zmiany, dopóki nie wystąpi powyższy błąd – podkreśla studio.
Poza reakcją na kreatywne szaleństwo fanów, nowy hotfix wprowadza też szereg mniejszych poprawek. Naprawiono m.in.:
Ponadto poprawiono też efekty mgły na Steam Decku oraz wygląd ikon w prologu.
 
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.