Polscy twórcy Frostpunka 2 myśleli, że to niemożliwe, a teraz musieli zareagować. Fani postapokaliptycznej survivalowej strategii zaczęli przechodzić samych siebie

11 bit studios wydało nową aktualizację Frostpunka 2, w której nie tylko poprawia błędy, ale też reaguje na niecodzienny problem – gracze zaczęli bowiem budować tak ogromne miasta, że gra przestała to wytrzymywać.

Kamil Kleszyk

Polscy twórcy Frostpunka 2 myśleli, że to niemożliwe, a teraz musieli zareagować. Fani postapokaliptycznej survivalowej strategii zaczęli przechodzić samych siebie, źródło grafiki: 11 bit studios..
Polscy twórcy Frostpunka 2 myśleli, że to niemożliwe, a teraz musieli zareagować. Fani postapokaliptycznej survivalowej strategii zaczęli przechodzić samych siebie Źródło: 11 bit studios..

Polskie 11 bit studios nie przestaje się dziwić kreatywności swoich graczy. Twórcy Frostpunka 2 udostępnili niedawno nową aktualizację (hotfix 1.4.2), która – oprócz licznych poprawek – stanowi reakcję na problem, o jakim jeszcze niedawno nikt nie przypuszczał, że może istnieć. Powód? Gracze zaczęli budować miasta tak ogromne, iż… gra przestała to wytrzymywać.

Od pierwszego dnia naszej przygody z Frostpunkiem 2 byliśmy oszołomieni rozmiarem niektórych waszych dzieł w trybie Utopia Builder, które czasami wydawały nam się niemożliwe do stworzenia podczas normalnej rozgrywki – przyznaje studio w komunikacie opublikowanym na Steamie.

Gracze przekroczyli granice silnika

W trybie sandbox, gdzie nie ma ograniczeń czasowych, najwięksi fani zaczęli budować prawdziwe megamiasta w lodowej pustce. W efekcie część z nich doprowadziła grę do błędu krytycznego – Frostpunk 2 po prostu przestawał działać, wyświetlając komunikat o „przekroczeniu maksymalnej liczby obiektów”.

Oznacza to, że gracze stworzyli osady tak duże i złożone, iż Frostpunk 2 dosłownie osiągnął limit tego, co jest w stanie utrzymać pamięć gry.

11 bit studios reaguje – z ostrzeżeniem

Zespół nie pozostał obojętny. Po wielu wewnętrznych dyskusjach deweloperzy postanowili udostępnić ręczne rozwiązanie problemu – choć z zastrzeżeniem, że powinno być stosowane tylko w ostateczności i jedynie przez posiadaczy mocnych komputerów.

W specjalnej instrukcji opisano, jak edytować plik Engine.ini, by samodzielnie zwiększyć limit obiektów w grze:

Przejdź do lokalnego katalogu appdata Frostpunka 2.

Znajdź plik Engine.ini.

Otwórz go do edycji.

Dodaj następujące wiersze*:

[/Script/Engine.GarbageCollectionSettings]

gc.MaxObjectsInEditor=100000000

gc.MaxObjectsInGame=100000000

Zapisz plik.

Uruchom grę i spróbuj kontynuować rozgrywkę, która wcześniej ulegała awarii.

*Może to być dowolna wartość większa niż 2162688.

Twórcy ostrzegają jednak, że przekroczenie tej granicy może prowadzić do niestabilności, spadków wydajności i zużycia pamięci RAM ponad normę.

Frostpunk 2 nie został zaprojektowany i zoptymalizowany pod kątem przekroczenia tego limitu, dlatego podczas gry należy monitorować pamięć komputera. Nie powinno się stosować tej zmiany, dopóki nie wystąpi powyższy błąd – podkreśla studio.

Hotfix 1.4.2 – poprawki i usprawnienia

Poza reakcją na kreatywne szaleństwo fanów, nowy hotfix wprowadza też szereg mniejszych poprawek. Naprawiono m.in.:

  1. błędy interfejsu;
  2. problemy z uruchamianiem 5. rozdziału;
  3. usterki w tutorialach frakcji;
  4. awarie związane z rozdzielczością ekranu na laptopach.

Ponadto poprawiono też efekty mgły na Steam Decku oraz wygląd ikon w prologu.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Frostpunk 2

Frostpunk 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 września 2024

Informacje o Grze
7.1

GRYOnline

6.7

Gracze

7.6

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Ponad 5 lat po premierze gra, która pozwalała zapomnieć o rzeczywistości podczas pandemii, otrzyma za darmo dużo nowości i płatne ulepszenie

Następny
Ponad 5 lat po premierze gra, która pozwalała zapomnieć o rzeczywistości podczas pandemii, otrzyma za darmo dużo nowości i płatne ulepszenie

„Moczowy filtr” jest zmorą generatorów AI. Dlaczego tworzone obrazki są takie pożółkłe?

Poprzedni
„Moczowy filtr” jest zmorą generatorów AI. Dlaczego tworzone obrazki są takie pożółkłe?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl