Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2015, 17:58

autor: Adrian Werner

Survarium - nowe informacje o podobnym do DayZ trybie Freeplay

Zespół Vostok Games ujawnił konkrety odnośnie nadchodzącego trybu Freeplay do gry Survarium. Umożliwi on zabawę w stylu DayZ, gdzie gracze będą walczyli i współpracowali ze sobą na olbrzymich mapach, pełniących funkcję stałych wirtualnych światów.

Studio Vostok Games ujawniło wreszcie szczegóły trybu Freeplay, który ma zostać w przyszłości dodany do Survarium. Wprowadzi on do gry styl zabawy znany m.in. z DayZ i jego klonów. Freeplay rozgrywane będzie na nowych mapach, rozmiarami znacznie przebijających wszystkie poziomy z trybu PvP. Zostaną one zaprojektowane tak, aby dotarcie do niektórych lokacji wymagało specjalistycznego sprzętu lub wykonania serii misji. Jednocześnie autorzy chcą utrzymać postapokaliptyczny klimat i dlatego limit populacji na mapie będzie stosunkowo niski, tak aby napotkanie innego człowieka było autentycznym wydarzeniem.

Gracze będą otrzymywali zestawy misji do wykonania podczas jednego „życia". Natomiast gdy zginą ich ekwipunek pozostanie w miejscu, gdzie polegli i tym samym stanie się atrakcyjnym łupem dla pozostałych uczestników zabawy. Każda mapa ma być samodzielnym światem, który ulegać będzie zmianom na skutek poczynań użytkowników. Ponadto co dwie godziny przez poziom przechodzić ma śmiertelnie niebezpieczna burza i gracze otrzymają kwadrans wcześniej odpowiednie ostrzeżenie, aby mogli poszukać schronienia. Gdy burza minie ocalali będą mieli dziesięć minut na spokojne zgromadzenie ekwipunku zanim na serwer wrzuceni zostaną nowi uczestnicy zabawy.

W grze znajdziemy trzy typy misji. Pierwszą z nich będą zadania fabularne, przydzielane jeszcze w lobby, posiadające kilka alternatywnych zakończeń i posuwające naprzód główną opowieść na mapie. Misje drugorzędne przydzielane będą frakcjom i otrzymamy je w chwili wejścia do danej lokacji. Ostatnią kategorią mają być krótkie zadania losowe.

Wśród przydzielanych przez grę misji znajdą się zarówno kooperacyjne, jak i te, w których gracze będą musieli ze sobą rywalizować. Np. jedna grupa otrzyma zadanie obrony obozowiska, a druga będzie musiała je zniszczyć. Jednocześnie autorzy planują wprowadzenie systemu karmy, który ma zniechęcać do bezsensownego mordowania innych graczy. Takie zbrodnie będą obniżały nasz status, a gdy ten sięgnie dna, to gra wyznaczy nagrodę za naszą głowę. Co więcej, wypracowana zła karma ma być zapisywana pomiędzy sesjami i wpłynie na to, jakie misje będziemy otrzymywali.

Ponadto twórcy mają w planach radar, informujący o tym ilu graczy znajduje się w promieniu 150 metrów. Nie poznamy ich dokładnych lokalizacji, ale będziemy mogli wysłać im wiadomość. Ma to ograniczyć sytuacje, w których postać ginie nagle, bez żadnego wcześniejszego ostrzeżenia.

Wszystko to brzmi bardzo ambitnie, ale nad grą pracuje obecnie 65 ludzi, więc zespół ma spore moce przerobowe. Na razie twórcy nie są gotowi podać planowanej daty premiery trybu Freeplay.

  1. Survarium – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej