Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2020, 08:20

autor: Adrian Werner

Super Mario 64 - Nintendo walczy z fanowską wersją gry na PC

Prawnicy Nintendo próbują wyeliminować z sieci nieoficjalną konwersję Super Mario 64 na PC. Projekt jest szalenie imponujący i bardziej przypomina komercyjną grę niż fanowską produkcję.

Super Mario 64 - Nintendo walczy z fanowską wersją gry na PC - ilustracja #1
Pierwsze doniesienia o fanowskiej konwersji Super Mario 64 pojawiły się jeszcze w 2019 roku, ale dopiero niedawno projekt został udostępniony publicznie.

Jedną z najciekawszych niespodzianek ubiegłego tygodnia było pojawianie się nieoficjalnej konwersji Super Mario 64 na PC. Najbardziej zaskoczyła wszystkich jakość tego projektu, który bardziej przypominał profesjonalne, komercyjne pozycje niż amatorską produkcję.

Niestety, prawnicy firmy Nintendo zareagowali szybko i skutecznie zaczęli usuwać grę z sieci. Obecnie większość miejsc, gdzie można było pobrać te pliki, jest już nieaktywna. Wystosowano również skargę do firmy Google, tak aby ograniczyć odnajdywanie projektu w wyszukiwarce. Kasowane są nawet materiały wideo na YouTube.

Trudno nie żałować, że tak się stało. Pecetowe Super Mario 64 jest bowiem szalenie imponującym projektem. Gra wspiera rozdzielczości aż do 8K, pozwala na zabawę na monitorach szerokoekranowych i doskonale współpracuje z padami do konsol Xbox 360 i Xbox One.

Autorzy projektu zrobili użytek z danych, które jakiś czas temu wyciekły z Nintendo. W ponad 2 TB plików znalazł się m.in. kod źródłowy do starszych konsol firmy.

Szybka reakcja prawników nie jest żadnym zaskoczeniem. Nintendo zawsze agresywnie zwalczało wszystkie tego typu nieoficjalne projekty. Kilka lat temu doprowadziło do usunięcia przeglądarkowej wersji jednego z poziomów Super Mario 64 odtworzonego na silniku Unity. Korporacja zmusiła również Miltona Guastiego do porzucenia projektu AM2R, stanowiącego remake klasycznej platformówki Metroid 2.

Przypomnijmy, że gra Super Mario 64 zadebiutowała w 1996 roku jako jeden z tytułów startowych dla konsoli Nintendo 64. Produkcja okazała się wielkim sukcesem i do dzisiaj większość trójwymiarowych platformówek korzysta z rozwiązań tej klasyki. Gra w 2004 roku doczekała się ulepszonej wersji na NDS zatytułowanej Super Mario 64 DS. Została również udostępniona na Wii i Wii U w ramach usługi Virtual Console.

  1. Oficjalna strona firmy Nintendo

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej