W tym roku podczas Super Bowl reklamy swoich produktów pokazały takie marki jak: Amazon, Cadillac, Doritos i Jeep.
Adrian Piotrowski
W nocy z niedzieli na poniedziałek odbył się 55. Super Bowl, czyli finał rozgrywek amerykańskiej zawodowej ligi futbolu amerykańskiego NFL. Od strony sportowej nie był to najbardziej interesujący mecz w dziejach sportu. Tampa Bay Buccaneers z Tomem Bradym i Robem Gronkowskim na czele pewnie pokonali zeszłorocznych mistrzów Kansas City Chiefs 31:9. Jednak futbolowe zmagania to tylko jedna z części składowych całej gali. Nieodłącznym elementem są również występy muzyczne (w tym roku podczas tradycyjnego Halftime Show wystąpił amerykański piosenkarz The Weeknd) oraz reklamy. Przegląd 10 najciekawszych spotów znajdziecie poniżej. O zwiastunach możecie przeczytać tutaj.
Michael B. Jordan (Creed, Czarna Pantera) jako męski głos asystenta głosowego Alexa. I tu postawimy kropkę, zanim zrobi się bardziej niezręcznie, niż w reklamie przygotowanej przez Amazona.
Najbardziej filmowa ze wszystkich reklam, ponieważ za jej produkcją stoi uznany reżyser David Fincher (Siedem, Podziemny Krąg), którego kariera zaczęła się właśnie od tego typu reklam. Za muzykę odpowiada wieloletni współpracownik filmowca kompozytor Atticus Ross (The Social Network, Zaginiona Dziewczyna).
Edward Nożycoręki powraca! Właściwie to jego syn, Edgar. W roli potomka legendarnej postaci, granej przez Johnny’ego Deppa, wystąpił nominowany do Oscara Timothée Chalamet. Swoją kreację z filmu Tima Burtona powtórzyła Winona Ryder. A to wszystko w reklamie nowego Cadillaca.
Ashton Kutcher w poszukiwaniu zaginionych chipsów, które notorycznie podkrada mu jego żona – Mila Kunis. Spot jest parodią piosenki It Wasn’t Me Shaggy’ego. Wykonawca oryginalnej piosenki również pojawia się w tej reklamie jako doradca aktorki.
Kolejna reklama chrupek, tym razem z Matthew McConaugheyem w roli głównej. Aktor znany m.in. z serialu Detektyw został spłaszczony i odebrano mu radość z życia. Na ratunek przychodzi mu paczka nowych Doritosów 3D.
Norwegia sprzedaje więcej samochodów elektrycznych na jednego mieszkańca niż Stany Zjednoczne. Tą ciekawostką wita nas Will Ferrell, który planuje zemścić się na mieszkańcach Skandynawii z pomocą auta wyprodukowanego przez General Motors. W najeździe towarzyszą mu Kenan Thompson oraz Awkwafina (Kłamstewko).
Amerykański producent samochodów terenowych postanowił uderzyć w patriotyczne tony. Narrator, głosem legendarnego piosenkarza Bruce’a Springsteena, namawia do ponownego zjednoczenia się wszystkich mieszkańców Stanów Zjednoczonych i wzniesienia się ponad podziały społeczne.
Kopia nigdy nie będzie oryginałem. Ten wyświechtany frazes stał się przedmiotem reklamy piwa Michelob z gościnnym udziałem Dona Cheadle’a. Przez spot przewija się parę innych gwiazd, ale czy na pewno są tymi, za kogo się podają?
Firma zajmująca się kredytami hipotecznymi postanowiła zatrudnić Tracy Morgana (Rockefeller Plaza 30) i nauczyć oglądających, że być „prawie pewnym” to nie to samo, co mieć pewność.
W tym krótkim spocie firmy ubezpieczeniowej Drake popularny raper uwielbiający być w centrum uwagi musi pogodzić się z rolą dublera. Gościnnie pojawia się również Paul Rudd (Ant-Man)
Jeżeli chcecie zobaczyć więcej spotów z wczorajszego show, to koniecznie odwiedźcie tę stronę. Według NBC Sports 30 sekund czasu antenowego kosztowało reklamodawców przynajmniej 5,5 miliona dolarów.
Więcej:Gry, które zmuszają graczy do oglądania reklam, zakazane na Steamie. Valve zmienia zasady
9