Sterowniki GeForce Game Ready 572.16 już dostępne; dodają wsparcie dla RTX 50 i DLSS 4
Pakiet najnowszych sterowników GeForce Game Ready 572.16 jest już dostępny do pobrania! Wprowadzona on obsługę RTX-ów 5090 i 5080.

Wczoraj odbyła się oficjalna premiera kart graficznych od Nvidii z serii RTX 50. Niestety nie można jej zaliczyć do udanych z powodu niskiej dostępności sprzętu. Tego dnia, w Japonii zorganizowano loterię, w której to można było wygrać możliwość (!) zakupu najnowszego z układów Nvidii. Wydarzenie nie przebiegło pomyślnie, na miejsce była wzywana policja z powodu problemu z opanowaniem tłumu chętnego na zakup RTX-ów. To doskonale odzwierciedla, jak popyt przewyższa podaż. W chwili pisania tego newsa, ciężko jest w naszym kraju zakupić nowiutką kartę graficzną od „zielonych”. W wielu sklepach widnieje bowiem notka „tymczasowo wyprzedane”. Jeśli jednak udało się wam zdobyć RTX-a 5080 lub 5090, to jest dostępna do pobrania świeżo wydana aktualizacja.
Sterowniki GeForce Game Ready 572.16 są już dostępne!
Na stronie Nvidii lub za pomocą dedykowanej aplikacji „Nvidia App” można pobrać najnowsze sterowniki GeForce Game Ready 572.16. Zapewniają one obsługę świeżo wydanych kart graficznych, czyli RTX-ów 5090 i 5080. Ponadto oferują wsparcie dla zestawu narzędzi CUDA 12.8. Wprowadzone zostały także pomniejsze usprawnienia wydajności, poprawki błędów i ulepszenia sterowników. Aktualizacja ma zapewnić prawidłowe działanie RTX-ów, w tym DLSS 4 w wielu już istniejących grach (i przyszłych). Jedną z funkcji tej technologii, jest „Multi Frame Generation”, który oferuje możliwość wygenerowania 3 dodatkowych klatek na każdą sekundę rozgrywki.

Jakie dokładnie błędy zostały naprawione wraz z nową aktualizacją? Już śpieszmy z odpowiedzią, przedstawiając krótką listę poprawek.
Naprawione błędy w grach:
- Niektóre monitory kompatybilne z G-SYNC mogą mieć problem z migotaniem obrazu, gdy liczba klatek na sekundę w grze spadnie poniżej 60 klatek na sekundę.
- Poprawiono stabilność gier Ubisoft korzystających z silnika Snowdrop.
- Indiana Jones i Wielki Krąg może wyświetlać mikrozacięcia, gdy synchronizacja pionowa jest wyłączona.
Naprawiono ogólne błedy:
- [Evernote/QQ/Asus Armoury Crate] wyświetla wyższe niż normalne użycie procesora.
- Rozmycie ruchu renderuje się nieprawidłowo w niektórych przypadkach w Blender Cycles.
- [KeyShot2024] TDR przy ładowaniu animacji klatek kluczowych kamery sceny
Najbliższe dni będą pełne rozmaitych testów świeżo wydanych kart graficznych. Mamy również nadzieję, że dostępność wspominanych GPU będzie znacznie większa. A jak Wy oceniacię premierę tych układów? Czy jesteście zainteresowani zakupem RTX-a 5090 lub 5080? Czekamy na wasze odpowiedzi.
- Nvidia
- patche i aktualizacje
- tech
- GeForce RTX 5090
Komentarze czytelników
MaciaW Legionista
"Jedną z funkcji tej technologii, jest „Multi Frame Generation”, który oferuje możliwość wygenerowania 3 dodatkowych klatek na każdą sekundę rozgrywki."
To bardzo kiepsko prezentuje się ta technologia, przykładowo bez tego mam 60 fps-ów, a jak to włączę to otrzymam 63?