SteamVR Desktop Theater Mode - Valve udostępni wszystkie steamowe gry wewnątrz aplikacji VR
Dzięki aplikacji SteamVR Desktop Theater Mode od Valve będziemy mogli grać we wszystkie steamowe produkcje, używając HTC Vive i innych gogli SteamVR. Program przeniesie nas bowiem do wirtualnego pokoju z wielkim ekranem.

Niedawno firma HTC rozpoczęła przedsprzedaż gogli wirtualnej rzeczywistości HTC Vive. Urządzenie zacznie być wysyłane do klientów od 5 kwietnia. Sprzęt, pomimo bardzo wysokiej ceny (około 4 tysiące złotych), cieszy się sporym zainteresowaniem, ale o ostatecznym sukcesie zapewne zadecyduje liczba dostępnych produkcji. Obecnie zapowiedziano już sporo rozmaitych projektów – część gier to zupełne nowości, a inne to już dostępne na rynku tytuły, które doczekają się stosownych aktualizacji. Dodatkowo Valve planuje wprowadzić ciekawe rozwiązanie, umożliwiające odpalenie w wirtualnej rzeczywistości wszystkich steamowych produkcji. Nie oczekujcie jednak, ze firma w jakiś magiczny sposób przystosuje tysiące gier do nowej technologii.
Zamiast tego w przyszłości zadebiutuje SteamVR Desktop Theater Mode, czyli aplikacja umożliwiająca granie w posiadane tytuły na ekranie telewizora w wirtualnej rzeczywistości. Krótko pisząc podczas zabawy trafimy do fikcyjnego pokoju, w którym znajdziemy wielki ekran – to właśnie na nim będzie wyświetlany obraz z gier. Obecnie program znajduje się we wczesnej wersji beta, więc do premiery pozostało zapewne sporo czasu. Niemniej Valve ma go oficjalnie zaprezentować podczas GDC 2016, które odbędzie się w dniach 14 - 18 marca, wtedy też zapewne poznamy szczegóły na jego temat.
HTC Vive to gogle wirtualnej rzeczywistości od firmy HTC, stworzone we współpracy z Valve. Sprzęt posiada ekrany o łącznej rozdzielczości 2160x1200 pikseli z odświeżaniem na poziomie 90 Hz, zapewniające pole widzenia 110 stopni. Oprócz tego urządzenie wyposażone jest w 32 czujniki i dwie stacje śledzące ruchy, a także dwa trackpady z sensorami, będące kontrolerami.
Więcej:Steam w 5 lat podwoił bazę użytkowników. Najnowszy rekord to ponad 41 milionów graczy jednocześnie
Komentarze czytelników
kaszanka9 Legend

Skończ wreszcie wszędzie pisać o tym gównianym sofcie vorpx, gdzie info o vr tam hydro ze swoimi bzdurami, oculus jest technicznie do tyłu za htc i nic tego nie zmieni, jak dla mnie to oba to syf, licytują się na bzdury, a ekran podobny.
zanonimizowany146624 Legend
A na Oculusie jednak jest taki magiczny sposób przystosowania wszystkich istniejących gier do VR - nazywa się VorpX. Dodatkowo jeśli gra nie jest przystosowana do VR to mamy dokładnie odpowiednik takiego SteamVR Desktopa, który nazywa się Virtual Desktop. Ta sama zasada z tą różnicą, że ekran możemy sobie dodatkowo zakrzywić, ustawić dowolną przekątną i dowolną odległość od ekranu, a przy tym sami wybieramy sobie skina otoczki, czy będzie to np sala kinowa, czy kosmos, nie ma to znaczenia. Dobrze jednak, że HTC wpadło na coś takiego, ale Oculus był pierwszy, a dodatkowo większość gier jednak pójdzie przez VR. Co więcej: wg tego artykułu na tej aplikacji w HTC zadziałają tylko gry Steamowe i nic więcej, a na Virtual Desktopie odpalimy wszystko co istnieje, łącznie z filmami 360 czy w ogóle pulpitem, natomiast w HTC jesteśmy skazani tylko na oryginalne gry ze Steama only, a samo urzadzenie jest dodatkowo we wczesnej fazie produkcji, podczas gdy Virtual Desktop ma już którąś wersję z rzędu i nie zaczyna się ona od zera z przodu, tylko jest to pełnoprawna wersja programu, choć samego urządzenia jeszcze nikt w prywatnym mieszkaniu nie ma ;) Dlatego zdecydowanie zwycięzcą jest firma Oculus, ale dobrze, że HTC'owcy dostaną chociaż tyle ;)
Jeszcze odnośnie tego do posiadanego przeze mnie HMZ'ta: Oba ww przeze mnie urządzenia od HMZ'ta (którego używam póki nie będę miał Rifta) odróżnia też to, że ekran będzie w jednym punkcie, a nie "chodził" za graczem. Dlatego czekam :)
zellofo Pretorianin
Theater mode - jeden krok do matrixa, oglądanie dużego telewizora na ekranie małego.