Steam zobowiązuje twórców gier do informowania graczy o zabezpieczeniach antycheaterskich na poziomie jądra systemu

Na prośbę graczy i deweloperów Valve dodało do kart gier na Steamie informację o zabezpieczeniach przeciwko oszustom. Jej dopisanie jest obowiązkowe w przypadku anticheatów działających na poziomie jądra systemu.

Jakub Błażewicz

Steam zobowiązuje twórców gier do informowania graczy o zabezpieczeniach antycheaterskich na poziomie jądra systemu, źródło grafiki: Valve Corporation..
Steam zobowiązuje twórców gier do informowania graczy o zabezpieczeniach antycheaterskich na poziomie jądra systemu Źródło: Valve Corporation..

Valve stale ulepsza swój sklep, nie tylko poprzez dodawanie zupełnie nowych funkcji. Na prośbę deweloperów Steam od teraz będzie pokazywał rodzaj zabezpieczeń przeciwko oszustom stosowany w grze.

Taka informacja jest dostępna do dodania przez deweloperów w menu edycji karty gry. Co ważne, nie będzie to opcjonalne dla wszystkich. Wypełnienie tej rubryki będzie bowiem obowiązkowe w przypadku, gdy gra wykorzystuje zabezpieczenia działające na poziomie jądra systemu operacyjnego.

Takie rozwiązanie zyskało popularność wśród wydawców, ale gracze niechętnie patrzą na tego typu anticheaty. Od lat internauci martwili się o prywatność i bezpieczeństwo takich zabezpieczeń. Czasem te reakcje są przesadzone, ale zdarzały się też sytuacje pokazujące, że obawy graczy nie były zupełnie bezpodstawne.

Jednocześnie problemem był brak wyróżnienia informacji o wykorzystaniu tego typu zabezpieczeń. W efekcie nabywcy nie byli świadomi obecności takiego anticheata w grze (albo tego, w jak wielu produkcjach jest on wykorzystywany).

Stąd zapewne prośby zarówno twórców, jak i szeregowych użytkowników Steama, a więc i zmiana wprowadzona przez Valve. Firma zamierza teraz przejrzeć wszystkie dotychczas wydane tytuły i informować deweloperów o potrzebie dostosowania kart tych gier do nowej zasady.

Podobało się?

3

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Procesory Arrow Lake Intela z problemami. Nikt nie chce kupować nowych CPU

Następny
Procesory Arrow Lake Intela z problemami. Nikt nie chce kupować nowych CPU

Cyberpunk 2077 trafi na Maca z 4-letnim opóźnieniem, ale za to w swojej najlepszej, nierozczarowującej wersji

Poprzedni
Cyberpunk 2077 trafi na Maca z 4-letnim opóźnieniem, ale za to w swojej najlepszej, nierozczarowującej wersji

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl