Steam Deck może ograniczyć fps, aby oszczędzać energię
Deweloper Valve informuje o opcjonalnej funkcji blokady liczby fps w konsoli Steam Deck. Ogranicznik ten ma pozwolić na wydłużenie czasu pracy urządzenia na jednym naładowaniu akumulatora.

- jeden z deweloperów informuje o opcjonalnej funkcji konsoli Steam Deck, która ograniczy fps-y w celu wydłużenia czasu działania.
Wywiad z jednym z deweloperów Valve, Pierre’em-Loupem Griffaisem, rzuca nieco światła na techniczną stronę nowej konsoli Valve – Steam Deck. Według niego urządzenie jest wystarczająco wydajne, aby uruchomić każdą grę z platformy Steam (nawet tytuły klasy AAA) i pozwolić na granie z uznawanymi za wystarczające 30 kl/s. Spora w tym zasługa dobrze dobranych podzespołów – APU AMD Zen 2 i RDNA 2. Na pewno pomoże w tym także rozdzielczość 800p. Jeśli zaś chodzi o długość działania, Deck może posiadać dość ciekawą funkcję, o której pisze inżynier:
Choć 30 fps-ów uznawane jest za minimum, większość gier powinna osiągać znacznie większe wartości, więc będzie można włączyć funkcję, która ograniczy ich liczbę, aby wydłużyć czas grania. Zmniejszenie liczby renderowanych obrazów na sekundę powinno ograniczyć zapotrzebowanie na energię układu graficznego, a co za tym idzie, oszczędzać akumulator. Nie jest jasne, czy ta (opcjonalna) funkcja wprowadzi tylko twardy limit 30 kl/s, czy działać to będzie na zasadzie dynamicznie kontrolowanego kompromisu pomiędzy komfortem grania a czasem pracy na baterii (co za tym idzie, okresowe spadki poniżej 30 klatek byłyby możliwe).

Niewielkie (stosunkowo) urządzenie o gamingowych możliwościach niemal stacjonarnego komputera budzi spore zainteresowanie, lecz na sposobność wypróbowania jego touchpadów i analogowych spustów trzeba jeszcze trochę poczekać. Konsolę Steam Deck można już zarezerwować, choć wysyłka ma ruszyć dopiero w grudniu tego roku.
Komentarze czytelników
Kamook Generał
Każdy ma limiter klatek w sterowniku, a ludzie z monitorami VRR (free synch na przykład) korzystają z nich bez przerwy. W grze wyłączasz v-sync a sterowniku ustawiasz jakąś środkową wartość z zakresu w jakim operuje VRR. Komputer mniej buczy i mniej się nagrzewa a klatki ładnie dopływają dając mega płynne doświadczenie. Poza tym jest co najmniej kilka sprawdzonych programów do blokowania sobie kletek bo pomaga to równiej je rozłożyć i przy standardowym v-syncu, jest to rzecz stara i używana, pytanie brzmi czy ta funkcja jest wbudowana w S OS3.0 i wybiera się ją w opcjach konsolki, czy trzeba zejść do poziomu sterownika AMD.
Twoja stara 1993 Generał
Kamook jeśli będzie grane na systemie windows to w Amd Adrenaline podczas grania mozesz to włączyć
zanonimizowany1343770 Generał