Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 września 2023, 09:46

autor: Adrian Werner

Starfield na porównaniach graficznych; wersja na Xbox Series S wygląda zaskakująco dobrze

Do sieci trafiły pierwsze porównania graficzne gry Starfield na różne platformy sprzętowe. Jest wśród nich także edycja na Xbox Series S. Uwaga: możliwe delikatne spoilery.

Źródło fot. Microsoft/cycu01
i

Na oficjalną premierę gry Starfield musimy poczekać jeszcze dwa dni, ale posiadacze edycji Premium zabawę rozpoczęli już 1 września. Dzięki temu w sieci pojawiły się materiały wideo z porównaniami graficznymi różnych wersji gry.

Poniższe filmy mogą zawierać delikatne spoilery.

Z filmów wynika kilka ciekawych rzeczy:

  1. Przede wszystkim zaskakuje to, jak dobrze radzi sobie Xbox Series S. Konsola daje radę wygenerować wysoki poziom detali przy zachowaniu w większości momentów stałych 30 klatek na sekundę. Spadki są okazjonalne i niewielkie.
  2. Zarówno na Xboksie Series X, jak i Series S gra oferuje tylko jeden tryb graficzny działający w 30 fps-ach. Na obu konsolach Starfield wykorzystuje technologię FSR. Na Xboksie Series S generuje ona obraz w 1440p ze źródła w rozdzielczości 900p. Z kolei na Xboksie Series X obraz wyświetlany jest w 2160p z 1440p.
  3. Najlepiej prezentuje się oczywiście wersja PC, ale wydania konsolowe nie są daleko w tyle. Na Xboksie Series S widać, że w porównaniu z Xboksem Series X detale generowane są na mniejszych dystansach. Można również dostrzec uproszczony teren, gorsze tekstury oraz słabsze efekty.
  4. Wydanie PC góruje nad tym na Xboksa Series X w takich elementach jak cienie, filtrowanie anizotropowe, tekstury czy efekty wizualne, ale ogólnie różnice między wszystkimi trzema wersjami nie są duże.
  5. Jeśli Wasz PC posiada dysk SSD NVME M2, to możecie liczyć na znacznie krótsze czasy ładowania.
  6. Wykorzystanie FSR jest obecnie koniecznością na PC. Bez tej funkcji nawet komputer z kartą GeForce RTX 4080 potrafi zejść poniżej 30 klatek na sekundę, jeśli bawimy się na ustawieniach Ultra w rozdzielczości 4K.

Ponadto z materiałów wynika, że brak obsługi DLSS jest mocno kłopotliwy dla graczy korzystających z kart Nvidii. Mamy więc nadzieję, że ta opcja zostanie dodana w przyszłości. Na razie gracze muszą sobie radzić za pomocą modów – dwa najważniejsze to Starfield Upscaler oraz FSRBridge – DLSS.

Oficjalna premiera gry Starfield odbędzie się 6 września, czyli w najbliższą środę. Tytuł będzie dostępny od tego dnia także w abonamencie Game Pass – zarówno na PC, jak i konsolach Xbox.

  1. Recenzja Starfield – ten kosmos pozytywnie przytłacza
  2. Oficjalna strona gry
  3. Wydajność i piękna grafika, DLSS to as w rękawie PC

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej