Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 czerwca 2012, 15:34

autor: Aver

StarCraft II: Heart of the Swarm zaprezentowane na MLG Anaheim. Nowy zwiastun i film z rozgrywki

Z okazji odbywającego się w Anaheim e-sportowego turnieju Major League Gaming firma Blizzard zaprezentowała dwa nowe filmy z dodatku Heart of the Swarm. Uczestnicy imprezy mają dostęp do zamkniętej bety rozszerzenia.

Wczoraj na oficjalnej stronie firmy Blizzard zostały umieszczone dwa filmy z nadchodzącego dodatku do drugiej odsłony serii StarCraftHeart of the Swarm. Zostały one upublicznione z okazji rozpoczęcia e-sportowego turnieju Major League Gaming w Anaheim. Jego uczestnicy mogą zagrać w zamkniętą betę rozszerzenia poświęconego rasie Zergów.

StarCraft II: Heart of the Swarm zaprezentowane na MLG Anaheim. Nowy zwiastun i film z rozgrywki - ilustracja #1

Pierwszy z filmów jest zwiastunem nowych jednostek dla każdej z trzech ras. W stosunku do zapowiedzi sprzed paru miesięcy, twórcy zdecydowali się na parę modyfikacji ich koncepcji. Bardzo szczegółowe opisy oficjalnych zmian dostępne są na stronie e-sportowego klanu Liquid. Poniżej przedstawiamy skrót najważniejszych informacji.

PROTOSI: Tempest, nowy statek powietrzny Protosów, będzie wyróżniał się niskimi obrażeniami, które zrównoważy bardzo dużym zasięgiem – 10 (w porównaniu do zasięgu 13 czołgów oblężniczych), który dzięki specjalnemu ulepszeniu będzie mógł być zwiększony do 22. Oracle, nowa jednostka specjalna, oprócz blokowania wydobywania minerałów (Entomb) będzie dysponować możliwością podejrzenia przez 30 sekund jakie jednostki i ulepszenia są wynajdywane w budynkach produkcyjnych przeciwnika lub dania własnym budynkom czasowej detekcji (Preordain). W związku z modyfikacjami w koncepcji Statku-matki, Oracle zyska zdolność czasowego maskowania jednostek i budynków. Z kolei Mothership Core to specjalna, przenośna nadbudówka do Nexusa, która wzbogaci główny budynek Protosów o cztery zdolności specjalne, umożliwiające szybkie przywoływanie armii do bazy (Recall), znaczne zmniejszenie energii jednostek specjalnych wroga (Energize), dodanie czasowego, potężnego ataku (Purify), a w końcu przeteleportowanie Mothership Core na inny Nexus (Teleport). Po wybudowaniu Stacji Nawigacyjnej Flotylli będzie możliwe ulepszenie Mothership Core w Statek-matkę ze znacznie zmodyfikowanymi zdolnościami. Wir będzie dotyczył jedynie jednostek naziemnych, natomiast przeciwko statkom latającym Statek-matka zyska zdolność Stasis, która zamrozi je na kilka sekund. W grze nie pojawi się Replicant. Nie podjęto jeszcze decyzji, czy z gry usunięte będą Lotniskowce.

TERRANIE: Shredder został zastąpiony przez Widow Mine, która po zakopaniu się w ziemi może razić zarówno jednoski naziemne, jak i powietrzne. Mina przyczepia się do jednostki wroga i eksploduje po paru sekundach, zadając jej 200 punktów obrażeń oraz raniąc inne, znajdujące się obok niej. Warhound, czyli bardziej mobilny następca Thora, dostanie do swojej dyspozycji samoczynne rakiety, zadające duże obrażenia naziemnym jednostkom mechanicznym. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Piekielnik zyska zdolność przekształcania się w bardziej skutecznego w późniejszej części gry małego mecha. Z nowości warto wymienić specjalne ulepszenie dla Krążowników – Redline Reactor, które czasowo zwiększy ich szybkość, a także dodanie szybkiej regeneracji zdrowia dla Kosiarzy kosztem ich umiejętności atakowania budynków.

ZERGI: Tę rasę poddano najmniej drastycznym zmianom w stosunku do informacji podanych kilka miesięcy temu. Viper, nowa jednostka czarująca, zyska zdolność Blinding Cloud, znacząco zmniejszającą zasięg broni przeciwnika. Ponadto, będzie mógła przyciagać z dalszej odległości wrogie jednostki (Abduct) oraz szybko zregenerować energię kosztem punktów życia jednego z budynków Zergów (Consume). Swarm Host będzie odtąd atakować także jednostki powietrzne. Ultraliski zyskają możliwość podziemnej szarży (Burrowed Charge), ale kosztem bycia wrażliwymi na Przyrost grzybni (czyli potocznie „fungale”). W końcu, Nadzorcy pozostaną w grze i będą mogli powijać odmieńców na większy dystans, a Hydraliski zyskają ulepszenie zwiększające ich szybkość poza biomasą.

W rozmowie z serwisem IGN, David Kim, członek zespołu tworzącego grę odpowiedzialny za balans rozgrywki, zauważył, że zmiany planowane dla Terran są obliczone na umożliwienie graczom korzystanie jedynie z jednostek mechanicznych w późniejszym okresie gry, a także danie im więcej szans na pokonanie „kuli śmierci” Protosów (dzięki wprowadzeniu Widow Mine). Specyficzna koncepcja jednoski Swarm Host Zergów jest podyktowana chęcią wprowadzenia czegoś na wzór Kolosów i Czołgów oblężniczych, ale działającego na innych zasadach: „Nawet jeśli wypuszczana przez tę jednostę chmara Szarańczy nie zadaje wielkich obrażeń, po umieszczeniu ich w odpowiednim miejscu, nieustanna fala małych jednostek może po dłuższym czasie skutecznie wyeliminować obronę przeciwnika”. Zmiany dla Zergów mają umożliwić im większą liczbę możliwych rozwiązań w późniejszej części gry.

Kim zaznaczył, że żadna z podanych zmian nie jest jeszcze ostateczna oraz że twórcy pozostają otwarci na uwagi i sugestie fanów. Nie zmienia to jednak faktu, że są one dosyć zaawansowane i narzucają pytanie, jak będą wyglądać w praktyce. Z pomocą w tej kwestii przychodzi nam drugi z filmików zaprezentowanych przez firmę Blizzard. Jest to raport bitewny z jednej z gier w wersji beta Heart of the Swarm, rozgrywany na nowej, śnieżnej mapie. Jego komentatorami są Sean „Day9” Plott, znany komentator meczy e-sportowych, oraz Rob Simpson z firmy Blizzard.

Wersja beta pierwszego dodatku do Heart of the Swarm powinna zostać udostępniona większej liczbie graczy w najbliższych tygodniach.