Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2012, 11:30

autor: Michał Marian

StarCraft II: Heart of the Swarm z nowym obszarem treningowym dla początkujących graczy

Prezes firmy Blizzard Entertainment, Mike Morhaime, ujawnił szczegółowe informacje dotyczące StarCraft II: Heart of the Swarm. W najnowszej odsłonie popularnej strategii przygotowano obszar treningowy przeznaczony specjalnie dla nowych graczy, a także nowatorski system umożliwiający wznowienie gry z powtórki.

StarCraft II: Heart of the Swarm przyjdzie nam cieszyć się już 12 marca 2013. - StarCraft II: Heart of the Swarm z nowym obszarem treningowym dla początkujących graczy - wiadomość - 2012-12-17
StarCraft II: Heart of the Swarm przyjdzie nam cieszyć się już 12 marca 2013.

W udzielonym kilka dni temu wywiadzie Mike Morhaime, prezes firmy Blizzard Entertainment, ujawnił kilka szczegółów dotyczących swojej najnowszej produkcji – StartCraft II: Heart of the Swarm, której premiera zapowiedziana została na 12 marca przyszłego roku. Wśród podanych informacji najciekawsze dotyczą niewątpliwie wprowadzenia specjalnego obszaru treningowego, mającego umożliwić początkującym graczom stawianie pierwszych kroków w kompetytywnej rozgrywce multiplayer.

Chcemy umożliwić przyjazny dostęp do gry wszystkim, także tym którzy niekoniecznie są gotowi na rywalizację z innymi. Bardzo wiele osób obawia się, przynajmniej początkowo, podjęcia wyzwania w grach rankingowych. Mecze treningowe to duży krok w dobrą stronę, choć pomimo tego wielu graczy nigdy nie decyduje się na przejście z trybu kampanii dla pojedynczego gracza do rozgrywki wieloosobowej.

Najnowszy pomysł Blizzard, obszar treningowy, umożliwi nam nie tylko zmierzenie się z komputerowym przeciwnikiem, lecz także otrzymanie cennych porad i wskazówek dotyczących naszej gry oraz sposobu jej poprawy.

Zawarte instrukcje dotyczyć będą przede wszystkim rozbudowy, zależy nam by gracz wiedział co robi, nie zaś budował wszystko na chybił trafił. System sugeruje pewne podstawowe i bezpiecznie ścieżki rozwoju, jego głównym zadaniem jest wprowadzenie i ukazanie różnic pomiędzy drzewkiem technologicznym dostępnym w trybie kampanii a wieloosobowym.

Interesująco prezentuje się również nowe rozwiązanie umożliwiające wznowienie gry z powtórki, mające być odpowiedzią na ewentualne problemy techniczne mogące występować podczas rozgrywanych turniejów, choć nie tylko.

Nasz pomysł umożliwia wznowienie gry z powtórki. W przypadku jakichkolwiek zakłóceń, bez względu na ich technicze podłoże, grę będzie można kontynuować nawet na nowym sprzęcie. Nie są to jednak jedyne korzyści, jakie niesie ze sobą to rozwiązanie – ma ono także zastosowanie treningowe. Przy jego pomocy możliwe jest rozgrywanie dowolnych scenariuszy wykorzystując dostępne powtórki oraz próbowanie różnych strategii i sposobów działania. Wystarczy tylko pobrać z sieci np. zapis rozgrywki pomiędzy najlepszymi graczami, a następnie możemy zająć ich miejsce i sami przekonać się jak odbywa się rozgrywka na najwyższym poziomie.

Nowy StarCraft II przyniesie także pewne zmiany związane z dotychczasowymi funkcjami sojuszników SI. Testowane obecnie w fazie beta poprawki mają umożliwić graczom wydawanie im prostych poleceń, mających na celu ułatwienie wspólnej zabawy z komputerem.

Mike Morhaime podkreślił również niezwykłą wagę jaką jego firma przykłada do nowego tytułu oraz całej związanej z nim społeczności. Obiecał wspomóc rozwój sceny esportowej oraz wsparcie dla organizatorów wszelkiego rodzaju turniejów. Wyraził także nadzieję dotyczącą ciepłego przyjęcia StarCraft II: Heart of the Swarm wśród profesjonalnej części graczy i szybkie przejście na tę platformę rozgrywki.

Wobec przedstawionych informacji gra zapowiada się jeszcze ciekawiej niż dotychczas, pozostaje więc oczekiwać na nadchodzącą premierę.