Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 sierpnia 2022, 21:27

Jeszcze mroczniejszy STALKER: Clear Sky; Polak tworzy mod Dead Sky

Powstaje kolejny duży mod do STALKER: Clear Sky. Nosi on nazwę Dead Sky: Revolution i w założeniach ma sprawić, że całość będzie znacznie mroczniejsza. Prace nad nim prowadzone są przez zespół, na czele którego stoi Polak.

Nie ma co ukrywać, społeczność skupiona wokół marki S.T.A.L.K.E.R. działa niezwykle prężnie i nadal powstają modyfikacje urozmaicające tytuły z tej serii. Teraz na naszym horyzoncie pojawił się kolejny tego typu projekt – Dead Sky: Revolution. W założeniach ma on sprawić, że dobrze nam znana Zona będzie jeszcze mroczniejsza. Za jego opracowanie odpowiada zespół, na czele którego stoi Polak o pseudonimie Suseł.

Dead Sky: Revolution na ModDB

Według zapowiedzi twórcy Dead Sky: Revolution ma być samodzielną modyfikacją do gry S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Jak wyznaje sam Suseł, ta konkretna odsłona cyklu jest jego ulubioną i chce, aby owa produkcja otrzymała mod analogiczny do Misery do Zewu Prypeci. Dlatego też postanowił powołać do życia ten projekt. Należy mieć jednak na uwadze, że całość znajduje się na wczesnym etapie prac.

Plany na rozwój moda są ambitne i zakładają praktycznie całkowitą przemianę gry. Ma on sprawić, że Czyste Niebo będzie zdecydowanie bardziej mroczne i wymagające niż w oryginale. Produkcja ma doczekać się dużych zmian.

  1. W pierwszej kolejności zespół skupia się na przenoszeniu broni z modów wydanych do innych odsłon serii – The Armed Zone 2.0 i Misery. W planach są również porty oręża z Boomsticks and Sharpsticks i EFT Weapon Pack.
  2. Sztuczna inteligencja NPC ma zostać zmodyfikowana.
  3. Oprawa graficzna i warstwa dźwiękowa zostaną przerobione w taki sposób, by całość prezentowała się mroczniej.
  4. Poprawiony zostanie gameplay, tak by walki były bardziej urozmaicone i nie stawały się monotonne.

Projekt niestety miał za sobą pewne perturbacje związane z technologią. Zespół testował bowiem 64-bitowe silniki, na których potencjalnie działałby mod, jednak okazały się one niestabilne. Mimo to twórcy nie poddają się i nadal pracują nad projektem (postępy możecie śledzić tutaj). Liczymy więc, że w przyszłości jeszcze o nim usłyszymy.

Jeśli jesteście zainteresowani tym, jak prezentuje się obecnie modyfikacja, to polecam zapoznać się z poniższymi screenami.

Serdecznie dziękuję Susłowi za to, że zechciał opowiedzieć mi dokładniej o Dead Sky: Revolution.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

więcej