Twórcy Warhammer 40,000: Space Marine 2 wzięli przykład z Helldivers 2, dzieląc graczy na zwolenników i przeciwników zmian poziomu trudności w aktualizacji 4.0. Z drugiej strony, wypuścili paczkę tekstur w rozdzielczości 4K, która „waży” aż 90 GB.
Po omawianym patchu, który wywołał sporo krytyki, studio Saber Interactive – trochę „po cichu” – wypuściło darmowy 4K Texture Pack. Paczka wysokiej rozdzielczości tekstur „waży” aż 90 GB i wymaga nie tylko dodatkowego miejsca na dysku, ale także mocniejszego komputera. Poniżej możecie zapoznać się z jej wymaganiami sprzętowymi.
Gracze Warhammer 40,000: Space Marine 2 nie są zachwyceni najnowszą aktualizacją. Po debiucie wersji 4.0 opinie na temat gry na Steamie pozostają pozytywne, ale rzut oka na wykres dobitnie pokazuje, jak wiele przybyło recenzji negatywnych.
Patch 4.0 to kolejne wielkie uaktualnienie wypuszczone przez zespół Saber Interactive i część nowości przyjęto ciepło. Zwłaszcza nową zawartość trybu Operacji.

Mniej entuzjazmu wzbudziły zmiany związane z poziomem trudności. Nowy, zabójczy tryb (Lethal) okazał się wyzwaniem trudnym, ale w wyjątkowo niesatysfakcjonujący sposób. Głównie z powodu ograniczenia regeneracji pancerza oraz znacznego zwiększenia liczby silniejszych wrogów (czasem wbrew „lore” gry Warhammera 40,000 w ogóle).
Można by poniekąd słusznie wskazać, że ten poziom wyzwania jest całkowicie opcjonalny. Poniekąd, bo po pierwsze: „Lethal” pozwala zdobyć unikalne przedmioty kosmetyczne. Po drugie: patch 4.0 znacząco osłabił uzbrojenie Astartes w całej grze i zmienił spawn wrogów. Szczególnie mocny „nerf” dotknął „melta charge”, który zadaje o 70% mniejsze obrażenia bossom.
Do tego deweloperzy zmniejszyli pancerz gracza na dwóch poziomach trudności: bezwzględnym (Ruthless) i znaczącym (Substantial). Co gorsza, użytkownicy nie dostali pożądanego przez wiele osób wzmocnienia bolterów (przede wszystkim zwiększania obrażeń przy strzale w głowę).
Część graczy porównuje obecny stan Space Marine 2 do Helldivers 2 sprzed ostatnich dwóch dużych aktualizacji. Fani obu tych produkcji nie mają nic przeciwko podnoszeniu poziomu wyzwania – o ile jest ono opcjonalne, tj. ograniczone do najwyższych poziomów trudności. Tymczasem gracze zauważyli różnice nawet na najniższych poziomach.
Niektórzy internauci, podobnie jak w przypadku tytułu Arrowhead Game Studios, uważają, że reakcja fanów SM 2 jest lekko przesadzona. Część graczy dobrze bawiła się nawet na „śmiercionośnym” poziomie wyzwania. Także w nowej operacji, która może być najtrudniejszą misją w Space Marine 2 (co może też tłumaczyć „przesadzoną” reakcję, gdy gracze spróbowali ją przejść na nowym poziomie trudności). Da się też znaleźć wpisy osób zdziwionych narzekaniami na niższe poziomy wyzwania po aktualizacji.
Jak widać, gracze są mocno podzieli w ocenie aktualizacji, choć większość zgadza się, że przynajmniej „Lethal” powinien zostać poprawiony. Warto przy tym dodać, że Saber Interactive monitoruje sprawę i już przy debiucie wersji 4.0 zapowiedziało dalsze modyfikacje. Czy pójdą one po linii życzeń niezadowolnych fanów?
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).