Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lipca 2015, 10:28

Slain! – śliczna gotycka platformówka w stylu klasycznych Castlevanii

Niezależne studio Wolf Brew Games tworzy Slain! – platformowy slasher nawiązujący do klasycznych części cyklu Castlevania oraz gier pokroju Shadow of the Beast czy Ghosts ‘n Goblins. Tytuł wyróżnia się piękną grafiką w stylu retro, gotyckim klimatem, hektolitrami krwi i metalowym soundtrackiem. Powstaje z myślą o PC, XOne, PS4, PSV i Wii U.

Wprawdzie studio Wolf Brew Games nie stworzyło żadnej gry przed Slain!, ale jego członkowie to zaprawieni w deweloperskim boju weterani.

Slain! w skrócie:
  • Producent: Wolf Brew Games
  • Wydawca: Digerati Distribution
  • Gatunek: platformowy slasher 2D w gotyckim klimacie
  • Cechy szczególne: piękna grafika w stylu retro, wysoki poziom trudności, potężna dawka brutalności, metalowa ścieżka dźwiękowa
  • Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4, PS Vita, WiiU
  • Termin premiery: jesień 2015 (PC) / początek 2016 (konsole)

Niedawny rekordzista, Bloodstained: Ritual of the Night, nie jest jedynym kickstarterowym projektem, który stawia sobie za cel przywrócenie pamięci o klasycznych odsłonach serii Castlevania. To samo założenie przyświeca grze Slain! – platformówce w gotyckim stylu, tworzonej przez kilku ludzi z niezależnego studia Wolf Brew Games za wielokrotnie mniejsze pieniądze (zbiórka przyniosła raptem 19,4 tysiąca dolarów), ale również urzekającej klimatem i śliczną grafiką. Nie jest to jednak przedstawiciel gatunku metroidvania (nie uświadczymy tu lokacji o otwartej strukturze), lecz oldskulowy slasher, nawiązujący też do produkcji w rodzaju Shadow of the Beast i Ghosts ‘n Goblins. Omawiana produkcja powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, PlayStation Vita i Wii U. Premiera na komputerach powinna nastąpić jesienią tego roku, natomiast na pozostałe platformy sprzętowe gra dotrze z relatywnie niewielkim opóźnieniem.

Warstwa fabularna w Slain! nie należy do najbardziej rozwiniętych. Gramy jako Bathoryn – „likantropiczny” (twórcy nie sprecyzowali, co to znaczy) bohater, który dąży do oswobodzenia siedmiu wież spod kontroli złowrogich władców.

Więcej głębi znajdziemy w mechanice rozgrywki. Głównym zajęciem gracza podczas zabawy będzie walka z tłumnie pojawiającymi się na ekranie przeciwnikami. Użyjemy w tym celu przede wszystkim dzierżonego przez herosa miecza, wyprowadzając kombosy, ale nic nie stanie na przeszkodzie, by wspomóc się także magią. Każdy z siedmiu poziomów został podzielony na dwie sekcje: w pierwszej będziemy przeć w kierunku wieży, wycinając sobie drogę do niej, zaś w drugiej, bardziej platformowej, przyjdzie nam wspinać się na szczyt budowli, już nie tylko walcząc, ale także rozwiązując okazjonalnie zagadki logiczne. Zmagania na każdym poziomie zwieńczy pojedynek z potężnym bossem.

Klimat przez wielkie "K" - tego w Slain! na pewno nie zabraknie.

Jak przystało na oldskulową platformówkę, Slain! będzie charakteryzował się wyśrubowanym poziomem trudności. Zabawę umili nie tylko świetna kreska oprawy graficznej, ale także fontanny krwi na ekranie oraz metalowa ścieżka dźwiękowa, skomponowana przez Curta Victora Bryanta (niegdysiejszego gitarzystę i basistę w zespole Celtic Frost).

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej