Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2012, 16:54

autor: Krzysztof Rudek

Sith Sorcerer – specjalizacja w leczeniu

Wszystko co początkujący Sorcerer-healer powinien wiedzieć.

Sith Sorcerer – specjalizacja w leczeniu - ilustracja #1

Sith Sorcerer specjalizujący się w drzewku Corruption ma pod ręką całkiem spory arsenał leczący pozwalający mu na długie i wydajne utrzymywanie współgraczy przy życiu. Dysponuje pełnym asortymentem zaklęć leczących i co najważniejsze ma dostęp do umiejętności pozwalającej na wskrzeszanie sojuszników w trakcie walki (choć dopiero na 50. poziomie).

Do samotnej gry specjalizacja w Corruption (jak i w innych drzewach leczących dla innych klas) nie nadaje się najlepiej. Zmusza w dużej mierze do opierania się na Towarzyszu i na zadawanych przez niego obrażeniach, gdyż skuteczność naszych zaklęć ofensywnych jest mocno osłabiona. Jeżeli jednak planujemy zdobywać doświadczenie poprzez granie w grupie (nawet z jedna osobą), to gra Corruption Sorcererem pozwala na osiąganie naprawdę niesamowitych rezultatów.

Przez dłuższy czas mamy do dyspozycji trzy zaklęcia leczące (dwa ogólne i jedno z drzewka, które możemy odblokować na 20. poziomie) – szybko rzucane i okropnie energożerne Dark Heal, wolne i tańsze Dark Infusion oraz Resurgence, będące zasadniczo połączeniem HoT-a (Heal over Time) z healem bezpośrednim. Umiejętności te bez problemu wystarczą do utrzymania drużyny przy życiu na niższych poziomach. Ważna jest nauka odpowiedniego zarządzania zasobami Force i wyczucie tempa, w jakim gracze, którymi się opiekujemy, tracą życie, aby móc aplikować odpowiednie leczenia w odpowiednich momentach. Zasadniczo przy rozsądnej drużynie bez problemów powinno się udawać utrzymywać wszystkich przy życiu dzięki Dark Infusion i Resurgence (które dzięki umiejętnościom z drzewka dodaje też pancerz i aktywuje buffa wspomagającego następny bezpośredni heal), zostawiając Dark Heal na trudniejsze momenty.

Na obszarowe leczenie musimy poczekać aż do 40. poziomu, do momentu kiedy uda nam się odblokować siódmy poziom drzewa Corruption. Revivication wydaje się być porządnym leczeniem obszarowym, przydatnym pod kątem zarówno Flashpointów, jak i Operacji.

Sith Sorcerer – specjalizacja w leczeniu - ilustracja #2

Najważniejsze umiejętności

Dark Heal – szybkie i kosztowne leczenie.

Dark Infusion – wolniejsze i tańsze leczenie, bardziej użyteczne, ale wymagające czasu.

Resurgence – leczenie zwracające życie zarówno bezpośrednio, jak i za pośrednictwem HoT-a.

Innervate – kolejne połączenie leczenia bezpośredniego z HoT-em.

Revivication – obszarowe leczenie, leczące w promieniu 8 jardów.

Purge – pozwala na oczyszczenie z 2 efektów typu Mind lub Force oraz na drobne leczenie.

Sith Sorcerer – specjalizacja w leczeniu - ilustracja #3

Drzewo Corruption

Poziom pierwszy

Dark Mending (2 pkt.) – redukuje czas rzucania Dark Infusion o 0,25 s/pkt.

Sleeping Darkness (3 pkt.) – zwiększa szansę na trafienie krytyczne umiejętnościami Mocy o 1%/pkt.

Haunting Presence (2 pkt.) – zwiększa Presence o 3%/pkt i leczenie o 1%/pkt.

Poziom drugi

Ludicity (3 pkt.) – redukuje pushback dla umiejętności leczących o 25%/pkt i threat o 5%/pkt.

Empty Body (2 pkt.) – zwiększa otrzymywane leczenie o 4%/pkt.

Force Suffusion (2 pkt.) – zwiększa skuteczność umiejętności leczących i zadających obrażenia AOE o 5%/pkt.

Poziom trzeci

Force Binding (2 pkt.) – użycie Resurgence daje 50%/pkt szansy na aktywację buffa Force Binding powodującego zmianę w następnym zaklęciu leczącym. Dark Heal – koszt zredukowany o 50%, Dark Infusion – skraca czas rzucania o 1 s, Innervate – szansa na krytyk zwiększona o 25%, Revivication – koszt zmniejszony o 30%.

Resurgence (1 pkt) – zaklęcie leczące zarówno bezpośrednio, jak i za pośrednictwem HoT-a.

Dark Resilience (2 pkt.) – zmniejsza liczbę punktów życia pochłanianych przez Consumption o 1%/pkt.

Efficacious Currents (2 pkt.) – zmniejsza koszt Force Barrier o 15 Force/pkt i cooldown o 1,5 s/pkt.

Poziom czwarty

Sith Purity (1 pkt) – zmniejsza koszt o 15 Force, sprawia, że Purge usuwa też efekty fizyczne i leczy za pewna liczbę punktów życia.

Reconstruct (2 pkt.) – zwiększa czas trwania Resurgence o 3 s/pkt, a dodatkowo Resurgence ma 50%/pkt szansy na podniesienie pancerza celu o 50%.

Fadeout (2 pkt.) – Static Barrier zwiększa prędkość poruszania się o 10%/pkt na 3 s.

Poziom piąty

Conspiring Force (2 pkt.) – cele pod działaniem Affliction mają prędkość ruchu zmniejszoną o 10%/pkt.

Innervate (1 pkt) – zaklęcie leczące łączące leczenie bezpośrednie z HoT-em.

Life Surge (2 pkt.) – zwiększa szansę na trafienie krytyczne o 1%/pkt i zmniejsza otrzymywane obrażenia o 1%/pkt.

Poziom szósty

Force Surge (2 pkt.) – krytyczne leczenie przy pomocy Innvervate ma 50%/pkt szansy na aktywację buffa powodującego, że następne Consumption nie będzie kosztowało życia ani degenerowało Force.

Penetrating Darkness (3 pkt.) – zwiększa bonusowe leczenie o 2%/pkt i szansę na trafienie o 1%/pkt.

Poziom siódmy

Revivication(1 pkt) – leczenie obszarowe, działające na wszystkie cele w promieniu 8 metrów. Pozostawanie w wyznaczonej zaklęciem strefie leczy dodatkowym HoT-em.