Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość promocje 16 października 2018, 15:58

Shadow of the Tomb Raider na promocjach miesiąc po premierze

Gra Shadow of the Tomb Raider zadebiutowała zaledwie miesiąc temu, a już trafiła do pierwszych, okazałych promocji. Najwyraźniej sprzedaż najnowszego dzieła studia Eidos Montreal nie satysfakcjonuje jego wydawcy, czyli firmy Square Enix.

Po miesiącu od premiery Shadow of the Tomb Raider trafiło do pierwszych promocji – do 22 października grę można nabyć na Steamie taniej o 34%. Co więcej, taki sam los spotkał również przepustkę sezonową, której pierwszy element, czyli dodatek zatytułowany The Forge, zadebiutuje 13 listopada. Wygląda na to, że (przynajmniej na pecetach) tytuł nie sprzedaje się tak dobrze, jak oczekiwałby tego japoński wydawca, co potwierdzają dane udostępnione w serwisie SteamSpy. Zgodnie z nimi pozycja znalazła do tej pory 289 tysięcy nabywców, co nie jest szczególnie dobrym wynikiem jak na tytuł tego kalibru.

Warto odnotować, że grę można nabyć taniej także w PlayStation Store – w ramach Okazji tygodnia przeceniono zarówno jej podstawową wersję, jak i Cyfrową Edycję Deluxe oraz Edycję Croftów. Tylko w sklepie Microsoftu pozycja jest (jeszcze?) dostępna w pełnej cenie. Poza tym trzeba zwrócić uwagę na ceny z naszej porównywarki (widocznej obok), które również są „podejrzanie” niskie.

O tym, że sprzedaż gry Shadow of the Tomb Raider może nie być tak wysoka, jak życzyłaby sobie firma Square Enix, świadczyły już debiutanckie wyniki z Wielkiej Brytanii. W ciągu pierwszego tygodnia od premiery Cień co prawda zdołał wyprzedzić poprzednią przygodę Lary Croft (która jednak debiutowała jako czasowy exclusive dla Xboksa One), aczkolwiek dotkliwie przegrał z rebootem serii z 2013 roku. Mimo wszystko należy mieć na uwadze, że w wynikach publikowanych przez UKIE/GFK nie uwzględnia się dystrybucji cyfrowej.

Najwyraźniej sprzedaż Shadow of the Tomb Raider nie zadowoliła firmy Square Enix. - Shadow of the Tomb Raider na promocjach miesiąc po premierze - wiadomość - 2018-10-17
Najwyraźniej sprzedaż Shadow of the Tomb Raider nie zadowoliła firmy Square Enix.

Jeśli gracze faktycznie nie rzucili się na Shadow of the Tomb Raider, co mogło być powodem takiego stanu rzeczy? Cóż, przede wszystkim fakt, że choć mamy do czynienia z udaną kontynuacją, deweloperzy ze studia Eidos Montreal nie porwali się na rewolucję, zamiast tego dostarczając po prostu „więcej tego samego”. Konkrety na temat tego, co udało się w nowej przygodzie panny Croft (jak choćby zróżnicowany świat, eksploracja czy elementy skradankowe), a co nie wyszło twórcom tak dobrze, jak powinno, poznacie z naszej recenzji.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Shadow of the Tomb Raider
  2. Recenzja gry Shadow of the Tomb Raider – czy to już koniec Lary Croft?
  3. Shadow of the Tomb Raider - poradnik do gry

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej