Serwery WildStar oficjalnie wyłączone
28 listopada o godzinie 23:00 czasu polskiego wyłączono oficjalne amerykańskie i europejskie serwery gry WildStar, ostatecznie kończąc żywot tej, funkcjonującej przez cztery i pół roku, produkcji MMORPG.
Bartosz Krawcewicz

O tym, że możemy spodziewać się wyłączenia serwerów gry WildStar pod koniec listopada, informowaliśmy już we wrześniu. Stało się to, co musiało się stać. Na oficjalnej stronie produkcji zamieszczono następujący komunikat:
Niestety, Carbine Studios niedawno zostało zamknięte i Wildstar przestał być wspierany.
Carbine chce podziękować wszystkim graczom, dzięki którym planeta Nexus stanowiła tak szczególne miejsce przez ostatnie cztery i pół roku. Zawsze będziemy was pamiętać.
W sprawie wszelkich zaległych kwestii, które wciąż wymagają rozstrzygnięcia, prosimy o kontakt na [email protected]. Postaramy się pomóc w każdy możliwy dla nas sposób.
Była to pierwsza i jednocześnie ostatnia gra od Carbine Studios – firmy założonej w 2005 roku przez byłych pracowników Blizzard Entertainment. W 2007 roku studio zostało wykupione przez południowokoreańskie przedsiębiorstwo NCsoft. Swój żywot zakończyło we wrześniu tego roku.
Wyłączenie serwerów w MMORPG to zawsze bardzo smutna chwila. Każda tego typu gra posiada swoją mniejszą lub większą społeczność. Niektóre zgrane, inne bardziej chaotyczne, często stanowią pewnego rodzaju „bezpieczny azyl”, do którego wraca się chociażby po to, by móc zapomnieć o problemach otaczającego nas świata. Kto wie, ile nowych przyjaźni i wspólnych radosnych wspomnień powstało przez te cztery i pół roku istnienia WildStar?
Wśród wpisów w serwisie Reddit poświęconych grze dominują dziś te o tematyce żałobnej. „Żegnajcie wszyscy”, „Dzisiaj straciłem starego przyjaciela”, „Na zawsze część stada WildStar” – to tylko przykładowe tytuły postów na które możemy się tam teraz natknąć.
WildStar miał premierę 3 czerwca 2014 roku. Początkowo robiący użytek z systemu subskrypcji, 29 września 2015 roku przeszedł na model free-to-play. Pomimo pozytywnego odzewu graczy i recenzentów (średnia 82/100 w serwisie Metacritic), gra nie osiągnęła sukcesu komercyjnego. NCsoft pomijał produkcję w raportach finansowych, co prawdopodobnie miało na celu ukrycie słabych wyników tego tytułu.


GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- NCsoft
- MMORPG
- Carbine Studios
- koniec wsparcia
- wyłączenie serwerów
- PC
Komentarze czytelników
Asasyn363 Senator

Gra pomimo wszystkich bolączek sprawiła mi sporo frajdy i na prawdę szkoda, że umarła. Starali się ją poprawić i od premiery zmienili sporo. Ostatnio czytałem wpisy pracowników na oficjalnej stronie, na temat tego jakie były plany co do fabuły i zmian w grze i gdyby tylko dali im jeszcze szansę, to mogłoby to uratować WS.
wert Senator

Nie wiem czy mogło coś tą grę uratować, skoro nawet przejście na model f2p nie pomogło.
Coś poszło nie tak i to chyba u podstaw i założeń.
A_wildwolf_A Senator
a serwery prywatne działają czy też poszły w siną dal ?
edit. zobaczyłem filmiki z grą i w pale mi sie nie mieści jak taka gra nie mogła odnieść sukcesu a takie elders scrools online się trzyma zębami
BloodPrince Senator

Nie pozostaje nic innego jak miło wspominać tą niedocenioną perełkę.