Pecety radzą sobie coraz lepiej na rynku. Szósty kwartał z rzędu zanotowano wzrost sprzedaży komputerów osobistych.
Grupa analityczna IDC opublikowała raport podsumowujący wyniki rynku tradycyjnych komputerów osobistych na świecie w trzecim kwartale tego roku. Sprzedaż komputerów stacjonarnych, laptopów i stacji roboczych wyniosła 86,7 mln egzemplarzy, co stanowi wzrost o 3,9% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.
To już szósty kwartał z rzędu, kiedy rynek komputerowy odnotwowuje wzrost sprzedaży. Analitycy podkreślają, że potencjał tej kategorii jest jeszcze większy, ale problemy z dostępnością części sprawiają, że producenci nie są w stanie w pełni zaspokoić popytu.
Liderem sprzedaży pozostaje Lenovo. Na drugim miejscu nadal znajduje się HP, ale po piętach depcze mu Dell i wkrótce obie firmy mogą zamienić się miejscami.
Warto dodać, że dane IDC obejmują wyłącznie gotowe komputery. Nie są tu wliczane nabyte składaki, ani zakupy użytkowników obejmujące części, pozwalające dokonać upgrade’u sprzętu.
Firma | Komputery wysłane na rynek w 3. kwartale 2021 r. | Udział w rynku w 3. kwartale 2021 r. | Komputery na rynek w 3. kwartale 2020 r. | Udział w rynku w 3. kwartale 2020 r. | Zmiana w porównaniu z ubiegłym rokiem |
1. Lenovo | 19,773 mln | 22,8% | 19,176 mln | 23% | 3,1% |
2. HP Inc. | 17,597 mln | 20,3% | 18,690 mln | 22,4% | -5,8% |
3. Dell Technologies | 15,183 mln | 17,5% | 11,996 mln | 14,4% | 26,6% |
4. Apple | 7,645 mln | 8,8% | 6,959 mln | 8,3% | 9,9% |
5. ASUS | 6,028 mln | 7% | 5,816 mln | 7% | 3,6% |
6. Acer Group | 5,982 mln | 6,9% | 5,897 mln | 7,1% | 1,4% |
Pozostali producenci | 14,443 mln | 16,7% | 14,860 mln | 17,8% | -2,8% |
Łącznie | 86,652 mln | 100,% | 83,394 mln | 100% | 3,9% |
Więcej:RAM droższy od PS5 z napędem. 64 GB DDR5 kosztuje ponad 2000 zł, a ceny mają jeszcze wzrosnąć
46

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.