Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 12 sierpnia 2014, 10:38

autor: Piotr Doroń

Rynek gier mobilnych zdominowany przez kobiety? Najnowsze badania nie pozostawiają złudzeń

Okazuje się, że kobiety coraz chętniej sięgają po gry mobilne. Aktualnie nie tylko spędzają w wirtualnych, smartfonowych światach więcej czasu niż mężczyźni, ale też zdecydowanie częściej korzystają z mikropłatności. „Tendencja jest zwyżkowa”, twierdzą eksperci z firmy Flurry Analytics.

Firma badawcza Flurry Analytics dokonała oceny podejścia do tematu gier mobilnych reprezentowanego przez kobiety i mężczyzn. Wyniki szeroko zakrojonych badań okazały się niezwykle interesujące – wykazano za ich sprawą, że płeć piękna przeznacza na granie w gry mobilne więcej czasu od mężczyzn i zdecydowanie chętniej korzysta z powszechnie nielubianych, choć akceptowalnych mikropłatności.

Badania dowiodły, że kobiety spędzają na graniu w gry mobilne o 35% więcej czasu, aniżeli mężczyźni. Ich domeną są symulatory i produkcje o zarządzaniu czasem, pasjanse oraz wszelkiego rodzaju gry hazardowe. Więcej kobiet niż mężczyzn gra również w pozycje typu match-3, bingo oraz społecznościowe turówki. Z kolei mężczyźni dominują w świecie karcianek, strategii, tower defense, sportówek, strzelanek i RPG akcji. Brak wyraźnej przewagi ma miejsce w przypadku zręcznościówek, gier wyścigowych, platformówek i łamigłówek kładących nacisk na fizykę.

Ciekawym wnioskiem jest także ten, że kobiety grające w gry mobilne aż o 31% chętniej sięgają po mikropłatności. W pewnym sensie przekłada się to na ich wybory gatunkowe – w społecznościówkach, grach typu time management i hazardowych znaczenie mikrotransakcji jest zdecydowanie wyższe, niż w produkcjach reprezentujących inne gatunki. Okazuje się również, że kobiety są bardziej stałe w uczuciach, gdyż wskaźnik powrotów do raz wybranej gry jest w ich przypadku o 42% wyższy (tzw. 7-day retention).

Rynek gier mobilnych charakteryzuje niesamowita wręcz dynamika, której jednym z przejawów jest rosnące zainteresowanie tego typu rozrywką u kobiet. W obliczu powyższych danych nie dziwi więc fenomenalny sukces gry Kim Kardashian: Hollywood autorstwa firmy Glu Mobile. Produkcja zarabia każdego dnia kilkaset tysięcy dolarów z tytułu mikropłatności i wewnętrznych reklam, a jej przychód na koniec roku ma się zamknąć w kwocie ponad 200 milionów dolarów. W najbliższej przyszłości powinniśmy oczekiwać wysypu gier mobilnych dedykowanych płci pięknej.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej