Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 26 maja 2013, 07:04

autor: Adrian Werner

Rymdkapsel – minimalistyczny RTS z PlayStationVita trafi w lipcu na iOS i Androida

Twórcy wydanej na PlayStation Vita gry Rymdkapsel ogłosili, że ten udany RTS zawita wkrótce na urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android.

Kilka tygodni temu na konsolę przenośną PlayStation Vita trafił nietypowy RTS zatytułowany Rymdkapsel. Teraz twórcy tej wyśmienitej gry ujawnili, że pracują nad wersjami na systemy mobilne iOS i Android. Premiera zapowiadana jest na lipiec tego roku.

  - Rymdkapsel - oficjalna strona gry

Autorzy opisują swoje dzieło jako minimalistyczną strategię i określenie to odnosi się nie tylko do strony wizualnej, ale również do mechanizmów rozgrywki. Akcja toczy się na pokładzie nienazwanej stacji kosmicznej zawieszonej w gwiezdnej pustce. Zabawa podzielona jest na dwie naprzemienne fazy – budowę i obronę przed atakiem.

Pierwsza z nich opiera się na trzech surowcach oznaczonych odrębnymi kolorami, które musimy wykorzystać do rozbudowy bazy. Kolor niebieski to energia elektryczna pozyskiwana z paneli słonecznych. Ten surowiec nigdy nie ulegnie wyczerpaniu i co najwyżej można dobudować dodatkowy reaktor w celu zwiększenia tempa gromadzenia energii. Z kolei kolor żółty reprezentuje racje żywnościowe, potrzebne do nakarmienia naszych podwładnych, zwerbowania nowych pracowników oraz wskrzeszania poległych. Pożywienie uzyskujemy z ogrodów i również nie jest surowcem odnawialnym. Ostatni kolor to różowy, reprezentujący materiały budowlane pozyskane z kryształów ukrytych a rozrzuconych po mapie asteroidach. Ten surowiec prędzej czy później zawsze ulegnie wyczerpaniu, przez co jeśli nie zaplanujemy dobrze rozbudowy bazy, to w późniejszych fragmentach rozgrywki paskudnie się to na nas zemści.

Drugim fazą rozgrywki jest obrona. Co pewien czas na naszą mapę wpadają jednostki wroga, które musimy jak najszybciej wyeliminować. W tym celu budujemy systemu obronne. W walce pomaga również wybudowanie tajemniczych monolitów, które pozwalają prowadzić badania nad rozwiązaniami ulepszającymi nasze uzbrojenie oraz inne technologie.

Wszystko to zostało zrealizowane w minimalistyczny sposób. Każde pomieszczenie służy tylko do jednego celu i ma postać jednokolorowej figury geometrycznej przypominającej bloki wykorzystywane w serii Tetris i tak jak w tym cyklu, duża część zabawy polega na takich ich układaniu, by pasowały do siebie oraz zajmowały jak najmniej miejsca. Kolejne pomieszczenia wyświetlane są na górze ekranu i wystarczy je przeciągnąć palcem na mapę. To samo robimy z podwładnymi umieszczonymi na dole ekranu.

Wszystko to w sumie składa się na zaskakująco wciągającą gre, która zebrała świetne oceny na PlayStation Vita, dlatego cieszymy się, że wkrótce zagramy w nią również na urządzeniach mobilnych.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej