Różnica między osiągami DirectX 12 i DirectX 11 dochodzi nawet do 100 klatek na sekundę
Informacje na temat nadchodzącego pakietu DirectX 12 z każdym dniem stają się coraz bardziej ekscytujące. Z niedawno ujawnionych relacji wynika, że najnowsza wersja bibliotek notuje kilkukrotnie lepsze osiągi niż poprzednia edycja, a to zwiastuje prawdziwą rewolucję w kwestii wydajności.

Od momentu zapowiedzi DirectX 12 do graczy nieustannie docierają pogłoski oraz informacje dotyczące nadchodzącego API. Po niedawnym zamieszaniu związanym z dostępnością nowych bibliotek, w ostatnim czasie coraz częściej słyszymy o nieprawdopodobnych wynikach, jakie świeży pakiet osiąga w różnego rodzaju testach. Kilka dni temu informowaliśmy Was o wrażeniach serwisu AnandTech, który miał okazję przeprowadzić kilka porównań, a już teraz otrzymujemy potwierdzenie niesamowitych osiągów z kolejnego, wiarygodnego źródła. Tym razem sprawcą zamieszania jest Brad Wardell – CEO firmy Stardock, znanej nie tylko z prac nad oprogramowaniem graficznym, ale i produkcji serii takich jak Galactic Civilizations. Na jego twitterowym koncie w ostatnim czasie pojawiło się kilka wpisów o wrażeniach z bezpośrednio przeprowadzanych testów i przyznać trzeba, że nastrajają one wyjątkowo optymistycznie. Możemy pośród nich przeczytać m.in.:
- DirectX 12 pozwalał na wyświetlanie 120 klatek na sekundę na niedostępnych jeszcze na rynku akceleratorach graficznych AMD w konfiguracji Crossfire i ośmiordzeniowym CPU. Dla porównania, DirectX 11 osiągnął na tym samym sprzęcie zaledwie 13 klatek na sekundę.
- Sprzęt, na którym testowano DirectX 12 znacznie przekraczał możliwości konsol ósmej generacji. Biblioteka aktywnie wykorzystywała wszystkie GPU i jak określił to sam Wardell „nowe API ułatwia traktowanie wielu GPU jako jednego, spójnego elementu”.
Oprogramowanie, w którym odnotowano powyższe wyniki niestety nie jest znane. Szef Stardock potwierdził także, że na nadchodzącym Game Developers Conference 2015 (odbywającym się w dniach 2-6 marca 2015 roku), Microsoft oraz wiele innych branżowych firm zajmujących się osprzętowaniem i oprogramowaniem komputerowym, ujawni kilka kolejnych, niezwykle interesujących informacji oraz danych dotyczących DirectX 12. Premiera nowego pakietu bibliotek ma nastąpić wraz z wyjściem systemu Windows 10.
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Tony,.., Centurion
dpkładnie tak, nie każdy ma na tyle kasy
mi za prawe całą moją wypłatę udało się złóżyc kompa w którym mam zaledwie
fx 6100 x6, gt 430, 8gb ramu
karte graficzna kupiłem z wyzszym numerkiem ale okazało sie ze jest słabsza niz jej poprzedniczka, więc wróciła do sklepu
co jak co ale far cry 4 chodzi mi na średnich
sutki Konsul
Sajrus91 https://www.gry-online.pl/hardware/nvidia-directx-12-obsluza-karty-grafiki-z-serii-fermi-kepler-i-maxwell/za15f68 z tego newsa wynika że starsze układy mają wspierać nowe API jeszcze był starszy news tutaj który bodajże informował że np KEPLER prawdopodobnie bedą obsługiwały dx 12,a jak bedzie faktycznie to sie zobaczy
zanonimizowany805622 Legend
Super wieści, a jak DX12 wyjdzie finalnie to nagle okaże się, że tak pięknie nie ma i będzie to podobne do Mantle, który też miał być dwudziestym cudem świata, a jednak nim nie został. <- jak to nie został? Sprawił, że NVIDIA narobiła pod siebie, a Microsoft ruszył tyłek, aby zrobić w końcu coś porządnego. Gdyby Mantle stałoby się bardziej powszechne, Windows najprawdopodobniej mógłby stracić rację bytu. To i tak jest ogromny sukces AMD, że ruszyli ten zastój - nie przez karty graficzne, ceny, ale przez proste "grzebanie" w zwykłym software. Dam sobie rękę uciąć, że karty sprzed kilku lat nigdy nie zostały wykorzystane w 100% i nigdy nie będą.
zanonimizowany858626 Senator
No są przecież 8 rdzeniowe AMD FX, których rdzenie są obecnie niewykorzystywane w grach.
Są 4 modułowe, obsługujące 8 wątków, AMD w ten sposób opisuje, że ma 8 rdzeni (haha).
DomPas Centurion

Znowu jakieś mydlenie oczu, pamiętam jak parę lat temu gdy wychodził Crysis, i wtedy własnie DX10 był nowością, to twórcy zarzekali się , że w dx9 osiągali jakięs skromne ilości FPS rzędu 12-15 a na DX10 w tej samej konfiguracji było chyba ok 60 FPS. A jak wyszło to każdy wie :)