Wybierając serwer w grze The Old Republic, warto zauważyć, że autorzy przygotowali dla nas cztery tryby, w których możemy grać, tworząc cztery rodzaje serwerów.
Krzysztof Rudek

Serwery przeznaczone dla graczy preferujących starcia z postaciami generowanymi przez komputer i swobodną eksplorację terenu bez strachu, że gracz z przeciwnej frakcji pozbawi ich życia. PvP (walka z innymi graczami) jest tu bezproblemowe tylko w trakcie interakcji w Strefach Otwartego PvP (Open World PvP) lub w specjalnych Strefach Wojny (Warzones). Aby walczyć w innych strefach, trzeba włączyć flagę PvP.
Na tego typu serwerach walka pomiędzy graczami przeciwnych frakcji możliwa jest bez ograniczeń i bez oflagowywania się. Dotyczy to wszystkich lokacji za wyjątkiem planet startowych (Origin Worlds), planet stołecznych (Capital Worlds) i flot frakcyjnych (Republic/Imperial Fleet)
Na serwerach tego typu zachęca się graczy do tworzenia, odgrywania i nazywania postaci na modłę tradycyjnych RPG w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Poza tym te serwery podlegają tym samym zasadom, co zwykłe serwery PvE.
Te serwery nakłaniają do odgrywania tak samo jak serwery RP, lecz poza tym podlegają zasadom obowiązującym na serwerach PvP, czyli otwartej walce poza początkowymi lokacjami.

Gildie stworzone przed startem w ramach strony gry zostaną utworzone na serwerach PvE, PvP lub RP-PvE. Grupy chcące grać na serwerach RP-PvP zmuszone będą do tworzenia gildii dopiero po starcie gry.
Aby ustawić flagę PvP (lub ją wyłączyć), należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na portret swojej postaci. Powinien wtedy pojawić się napis „Toggle PvP Flag”.

Pierwsze jego kliknięcie aktywuje flagę PvP. Drugie powoduje aktywację procedury jej wyłączania. Trwa to 5 minut, w trakcie których powinniśmy zostać w strefie bezpiecznej i powstrzymać się od walki z przeciwną frakcją.

Więcej:Video Tutorial – MMO dla zielonych – Granie z ludźmi
GRYOnline
Gracze
Steam
2