Rock Band 4 na PC? Tak, jeśli fani sami sfinansują konwersję
Studio Harmonix uruchomiło w serwisie Fig.co zbiórkę pieniędzy, której celem jest sfinansowanie pecetowej wersji gry muzycznej Rock Band 4. Zostałaby ona opracowana przez studio Sumo Digital. Cel minimalny to 1,5 miliona dolarów.

Gracze konsolowi już od pięciu miesięcy mogą cieszyć się grą muzyczną Rock Band 4, czyli najnowszą odsłoną popularnego cyklu studia Harmonix. Teraz pojawiła się szansa na edycję PC. Twórcy uruchomili bowiem crowdfundingową zbiórkę w serwisie Fig, która ma sfinansować pecetową konwersję. Cel minimalny ustalono na poziomie 1,5 mln dolarów. W chwili pisania tej wiadomości udało się uzbierać 11% tej kwoty, czyli 174 tys. dolarów. Na zgromadzenie reszty autorzy mają czas do 6 kwietnia.
Wysoki cel minimalny może tłumaczyć to, że twórcy nie chcą się ograniczać tylko do opracowania czystej konwersji konsolowego pierwowzoru. Zamiast tego pecetowy Rock Band 4 ma wykorzystać dodatkowe możliwości, jakie oferuje ta platforma. Harmonix chce np. pozwolić użytkownikom na tworzenie i dystrybucję nowych utworów oraz modów w ramach Steam Workshop.
Co ciekawe, samo Harmonix zajęte jest obecnie rozwijaniem wydań konsolowych, dlatego lwią część konwersji ma opracować zespół Sumo Digital. W dniu premiery pecetowe Rock Band 4 miałoby oferować wszystkie aktualizacje i poprawki, jakie otrzymał pierwowzór na Xboksa One i PlayStation 4.
Warto wspomnieć, że od pewnego czasu Harmonix jest niezależnym studiem, które nie może polegać na wsparciu finansowym żadnego wydawcy. U szczytu popularności serii Rock Band zespół był własnością korporacji Viacom, a jego gry dystrybuowała firma Electronic Arts. Teraz twórcy nie mają już podobnych partnerów i dlatego środki na konwersję próbują zgromadzić za pomocą akcji crowdfundingowej. Szacują, że opracowanie wydania pecetowego pochłonie 2 mln dolarów, z czego 500 tys. zamierzają wyłożyć z własnej kieszeni.
Jeśli zbiórka się powiedzie, to pecetowa wersja Rock Band 4 trafi do sprzedaży jesienią tego roku. Twórcy zamierzają zapewnić kompatybilność do większości możliwych kontrolerów do gier muzycznych. Wersja podstawowa zaoferuje 65 utworów, a wspierający akcję na Fig otrzymają 33 dodatkowe. Natomiast w ramach sklepiku możliwe ma być nabycie ponad 1700 piosenek.

Gracze
- Harmonix
- gry muzyczne / rytmiczne
- konwersje PC
- Sumo Digital
- zbiórki pieniędzy
- Fig.co
- PC
Komentarze czytelników
laki2217 Generał
Powoli dochodzi do absurdalnych sytuacji. Może nawet dojdzie do tego, że gracze sami będą musieli zapłacić za to, by nowa gra wyszła.
Tworzymy Gre Pretorianin
Jacyś specjaliści od praw konsumenta powinni przyjrzeć się elektronicznej rozgrywce, bo to co się odprawia w branży od kilku lat przechodzi ludzkie pojęcie.
Wycinanie zawartości z gier, kupowanie recenzji czy embargo na nią, mikrotransakcje, słabe drm, niemożność sprzedania swojej kopii gry, a teraz to... no normalnie cyrk.
Seether Legionista
Firma odpowiedzialna za serie: Dance Central, Rock Band i Guitar Hero (pierwszą i drugą część) obracająca milionami dolarów będąca w stanie zatrudnić najlepszych specjalistów od praw autorskich (pozwolenia na wykorzystanie piosenek musi uzyskać) musi prosić graczy o pieniądze?! Zrozumiałbym, gdyby to była raczkująca w branży firma, ale Harmonix?
koobun Legend

No ale przecież tu nie chodzi o braki w budżecie, a o sprawdzenie opłacalności takiego przedsięwzięcia. Robienie portu, którego nikt nie kupi to sztuka dla sztuki.
Chcecie wersji PC? Proszę bardzo udowodnijcie. Nie chcecie, też nikt nie zmusza. Po kiego bić pianę?
Pierwszy XCom na konsolach sprzedał się w jakiejś upokarzającej liczbie egzemplarzy i dlatego Firaxis robiąc dwójkę olało konsole i zrobi port jedynie na telefony i tablety.
Stać ich na zrobienie wersji konsolowej? Stać. Ma to sens? Nie bardzo. I jakoś to nikogo nie bulwersuje.