Rock Band 4 na PC? Tak, jeśli fani sami sfinansują konwersję

Studio Harmonix uruchomiło w serwisie Fig.co zbiórkę pieniędzy, której celem jest sfinansowanie pecetowej wersji gry muzycznej Rock Band 4. Zostałaby ona opracowana przez studio Sumo Digital. Cel minimalny to 1,5 miliona dolarów.

Adrian Werner

Konwersja ma kosztować ok. 2 mln dolarów, z czego 500 tys. twórcy wyłożą z własnej kieszeni. - Rock Band 4 na PC? Tak, ale tylko jeśli fani sami sfinansują konwersję - wiadomość - 2016-03-02
Konwersja ma kosztować ok. 2 mln dolarów, z czego 500 tys. twórcy wyłożą z własnej kieszeni.

Gracze konsolowi już od pięciu miesięcy mogą cieszyć się grą muzyczną Rock Band 4, czyli najnowszą odsłoną popularnego cyklu studia Harmonix. Teraz pojawiła się szansa na edycję PC. Twórcy uruchomili bowiem crowdfundingową zbiórkę w serwisie Fig, która ma sfinansować pecetową konwersję. Cel minimalny ustalono na poziomie 1,5 mln dolarów. W chwili pisania tej wiadomości udało się uzbierać 11% tej kwoty, czyli 174 tys. dolarów. Na zgromadzenie reszty autorzy mają czas do 6 kwietnia.

Wysoki cel minimalny może tłumaczyć to, że twórcy nie chcą się ograniczać tylko do opracowania czystej konwersji konsolowego pierwowzoru. Zamiast tego pecetowy Rock Band 4 ma wykorzystać dodatkowe możliwości, jakie oferuje ta platforma. Harmonix chce np. pozwolić użytkownikom na tworzenie i dystrybucję nowych utworów oraz modów w ramach Steam Workshop.

Co ciekawe, samo Harmonix zajęte jest obecnie rozwijaniem wydań konsolowych, dlatego lwią część konwersji ma opracować zespół Sumo Digital. W dniu premiery pecetowe Rock Band 4 miałoby oferować wszystkie aktualizacje i poprawki, jakie otrzymał pierwowzór na Xboksa One i PlayStation 4.

Warto wspomnieć, że od pewnego czasu Harmonix jest niezależnym studiem, które nie może polegać na wsparciu finansowym żadnego wydawcy. U szczytu popularności serii Rock Band zespół był własnością korporacji Viacom, a jego gry dystrybuowała firma Electronic Arts. Teraz twórcy nie mają już podobnych partnerów i dlatego środki na konwersję próbują zgromadzić za pomocą akcji crowdfundingowej. Szacują, że opracowanie wydania pecetowego pochłonie 2 mln dolarów, z czego 500 tys. zamierzają wyłożyć z własnej kieszeni.

Jeśli zbiórka się powiedzie, to pecetowa wersja Rock Band 4 trafi do sprzedaży jesienią tego roku. Twórcy zamierzają zapewnić kompatybilność do większości możliwych kontrolerów do gier muzycznych. Wersja podstawowa zaoferuje 65 utworów, a wspierający akcję na Fig otrzymają 33 dodatkowe. Natomiast w ramach sklepiku możliwe ma być nabycie ponad 1700 piosenek.

  1. Rock Band 4 – oficjalna strona gry
Rock Band 4

Rock Band 4

PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 października 2015

Informacje o Grze
6.5

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
27

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Logiczne
2016-03-02
20:56

zanonimizowany1148791 Chorąży

To żart, prawda?

Komentarz: zanonimizowany1148791
2016-03-02
21:28

laki2217 Generał

Powoli dochodzi do absurdalnych sytuacji. Może nawet dojdzie do tego, że gracze sami będą musieli zapłacić za to, by nowa gra wyszła.

Komentarz: laki2217
2016-03-02
21:46

Tworzymy Gre Pretorianin

Jacyś specjaliści od praw konsumenta powinni przyjrzeć się elektronicznej rozgrywce, bo to co się odprawia w branży od kilku lat przechodzi ludzkie pojęcie.
Wycinanie zawartości z gier, kupowanie recenzji czy embargo na nią, mikrotransakcje, słabe drm, niemożność sprzedania swojej kopii gry, a teraz to... no normalnie cyrk.

Komentarz: Tworzymy Gre
2016-03-03
11:16

Seether Legionista

Firma odpowiedzialna za serie: Dance Central, Rock Band i Guitar Hero (pierwszą i drugą część) obracająca milionami dolarów będąca w stanie zatrudnić najlepszych specjalistów od praw autorskich (pozwolenia na wykorzystanie piosenek musi uzyskać) musi prosić graczy o pieniądze?! Zrozumiałbym, gdyby to była raczkująca w branży firma, ale Harmonix?

Komentarz: Seether
2016-03-03
11:21

koobun Legend

koobun

No ale przecież tu nie chodzi o braki w budżecie, a o sprawdzenie opłacalności takiego przedsięwzięcia. Robienie portu, którego nikt nie kupi to sztuka dla sztuki.

Chcecie wersji PC? Proszę bardzo udowodnijcie. Nie chcecie, też nikt nie zmusza. Po kiego bić pianę?

Pierwszy XCom na konsolach sprzedał się w jakiejś upokarzającej liczbie egzemplarzy i dlatego Firaxis robiąc dwójkę olało konsole i zrobi port jedynie na telefony i tablety.
Stać ich na zrobienie wersji konsolowej? Stać. Ma to sens? Nie bardzo. I jakoś to nikogo nie bulwersuje.

Komentarz: koobun

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl