Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 kwietnia 2013, 08:03

autor: Adrian Werner

Risen 3: Blazing Oceans tytułem trzeciej odsłony serii Piranha Bytes?

Według najnowszych plotek zespół Piranha Bytes pracuje nad Risen 3: Blazing Oceans, czyli trzecią odsłoną popularnego cyklu cRPG.

Risen 3: Blazing Oceans tytułem trzeciej odsłony serii Piranha Bytes? - ilustracja #1

W sieci pojawiły się plotki, według których trwają już prace nad grą Risen 3: Blazing Oceans, czyli trzecią odsłoną popularnego cyklu RPG-ów studia Piranha Bytes. Źródłem tych spekulacji jest niemiecka firma Dluxe media, która pochwaliła się na swoim profilu facebookowym, że została zaangażowana do stworzenia ścieżki dźwiękowej do tej gry. Wpis został szybko usunięty, ale mleko już się rozlało.

  1. Piranha Bytes – strona oficjalna

Nazwa Risen 3: Blazing Oceans pojawiała się już wcześniej, co zwiększa prawdopodobieństwo, że taki właśnie tytuł otrzyma trzecia odsłona serii. Ponadto sugeruje on, że gra będzie kontynuowała pirackie klimaty drugiej części. Mamy tylko nadzieję, że tym razem twórcy pozwolą nam pokierować własnym statkiem.

Risen 3: Blazing Oceans tytułem trzeciej odsłony serii Piranha Bytes? - ilustracja #2

Piranha Bytes to niemieckie studio założone w 1997 roku, które zyskało sławę dzięki trylogii cRPG-ów Gothic. Po wypuszczeniu trzeciej części drogi zespołu i wydawcy JoWooD rozeszły się. Skomplikowana sytuacja prawna sprawiła, że ostatecznie Piranha Bytes podjęło się stworzenia nowej marki, podczas gdy dalszy rozwój serii Gothic powierzono innym deweloperom.

Znacznie lepiej na tej sytuacji wyszło Piranha Bytes. Cykl Risen stał się sporym sukcesem i jeśli wierzyć najnowszym plotkom, będzie kontynuowany. Natomiast sfinansowane przez JoWooD Gothic 3: Forsaken Gods, Arcania: A Gothic Tale oraz Arcania: Fall of Setarrif okazały się porażkami, otrzymując słabe recenzje i sprzedając się poniżej oczekiwań wydawcy. JoWooD ostatecznie zbankrutowało i zostało przejęte przez firmę Nordic Games.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej