Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 sierpnia 2022, 09:06

autor: Adrian Werner

Reżyser Prey czerpał inspirację z God of War

Reżyser filmu Prey przyznał, że kilka jego elementów zainspirowanych było grą God of War.

Reżyser Dan Trachtenberg zdradził, że przy produkcji filmu Prey inspirował się grą God of War.

  1. Rozkładana tarcza Predatora wzorowana była na tej, z której korzysta Kratos.
  2. Ponadto dostępna w grze możliwość rzucania toporem i przywoływania go z powrotem do ręki tak mocno spodobała się reżyserowi, że dodał do filmu tomahawk z linką.
  3. Dan Trachtenberg przyznał również, że nie może się doczekać tegorocznej premiery God of War: Ragnarok.
  4. God of War nie jest zresztą jedyną grą, która zainspirowała reżysera. Tak bardzo przypadł mu do gustu soundtrack Assassin's Creed: Valhalla, że zatrudnił jego kompozytorkę, czyli Sarah Schachner, do napisania muzyki do Prey.

Fakt, że Dan Trachtenberg jest zapalonym graczem nie jest żadnym zaskoczeniem. Jego pierwszym znanym projektem był bowiem wypuszczony w 2011 roku fanowski krótkometrażowy film Portal: No Escape zainspirowany serią studia Valve. Produkcja spotkała się z takim uznaniem, że Trachtenberg został zatrudniony do wyreżyserowania 10 Cloverfield Lane.

Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że Dan Trachtenberg miał być reżyserem filmowej adaptacji serii Uncharted. Twórca zrezygnował jednak z tego projektu, gdyż jego wizja ekranizacji zbyt mocno odbiegała od tego, czego chciała firma Sony.

Przypomnijmy, że God of War: Ragnarok ukaże się 9 listopada tego roku. Gra zadebiutuje wyłącznie na konsolach PlayStation 4 i PS5. Poprzednia część cyklu, czyli God of War po kilku latach trafiła jednak również na PC, więc gracze komputerowi mają nadzieję, że podobnie będzie w przypadku najnowszej odsłony.

  1. Predator - kim jest potwór z Prey na Disney Plus?

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej