Poznaliśmy wymagania sprzętowe pecetowej wersji Resident Evil 4, czyli remake’u klasycznego survival horroru firmy Capcom.
Przedwczoraj firma Capcom udostępniła nowe materiały wideo oraz świeże informacje na temat remake’u Resident Evil 4. Z kolei teraz wydawca ujawnił wstępne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry (mogą się one jeszcze zmienić przed marcową premierą). Zostały one opublikowane na karcie produkcji w serwisie Steam.
Powyższa konfiguracja ma zapewnić 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p w „ustawieniach stawiających na wydajność” (czyli najpewniej niskich), choć autorzy ostrzegają, że w najbardziej wymagających scenach może dojść do lekkich spadków liczby fps.
Powyższa konfiguracja ma zapewnić 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p, choć tutaj autorzy również ostrzegają, że w niektórych sekwencjach może dojść do lekkich spadków wydajności. W tym przypadku nie podano, jakich ustawień graficznych dotyczą wymagania.
Niezależnie od ustawień, aby bawić się z ray tracingiem, będziecie potrzebowali kart graficznych co najmniej AMD Radeon RX 6700 XT lub Nvidia GeForce RTX 2060/2070
Co ciekawe, powyższe wymagania są praktycznie identyczne z tymi dla Resident Evil Village, więc jeśli ta gra działała dobrze na Waszym komputerze, to nie powinien on mieć również problemów z udźwignięciem odświeżonej wersji Resident Evil 4.
Warto dodać, że w przypadku Resident Evil Village przed premierą Capcom udostępnił również wymagania „ultra”, opisujące sprzęt, jaki potrzebny jest do wyciśnięcia z gry wszystkiego, co ma do zaoferowania. Do zabawy w 4K i 60 fps na maksymalnych ustawieniach potrzebowaliśmy:
Można się więc spodziewać, że podobne wymagania ultra będzie miał remake RE4.
Przypomnijmy, że nowe Resident Evil 4 zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 5, Xbox Series X/S i PlayStation 4. Premiera odbędzie się na 24 marca 2023 roku. Osoby, które zakupią wydanie na PS4, będą mogły dokonać za darmo ulepszenia do wersji na PS5.
Jak Resident Evil 4 wypada na tle remake’u Silent Hill 2?
Warto zwrócić uwagę, że wymagania sprzętowe Resident Evil 4 są wyraźnie niższe niż to, czego potrzebować będzie remake Silent Hill 2. Nie dziwi to, gdyż druga z tych produkcji na wydaje się prezentować wyższy poziom graficzny, sądząc po pierwszym zwiastunie.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
14

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.