Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2020, 10:47

autor: Adrian Werner

Resident Evil 3 sprzedaje się znacznie gorzej niż RE2

Firma Capcom ujawniła wyniki sprzedaży Resident Evil 3. Najnowszy remake radzi sobie dobrze, ale zeszłoroczny Resident Evil 2 był znacznie większym sukcesem.

Resident Evil 3 sprzedaje się znacznie gorzej niż RE2 - ilustracja #1
Resident Evil 3 sprzedaje się dobrze, ale grze daleko do wyników RE2.

W dokumencie omawiającym najnowsze wyniki finansowe firmy Capcom znalazła się informacja, że sprzedaż Resident Evil 3 przekroczyła 2,7 mln egzemplarzy. Przypomnijmy, że ten remake zadebiutował 3 kwietnia tego roku i dostępny jest na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Wynik 2,7 mln egzemplarzy jest dobry, ale blednie w porównaniu z osiągnięciami zeszłorocznego Resident Evil 2, które w pierwszych dwóch miesiącach od premiery znalazło 4 mln nabywców. Kilka miesięcy temu Capcom chwalił się, że remake RE2 rozszedł się już w ponad 5,8 mln egzemplarzy.

Słabsze wyniki Resident Evil 3 nie są zaskoczeniem. Pierwowzór z 1999 roku również został przyjęty chłodniej niż druga część cyklu. Do tego najnowszy remake był krytykowany za krótszą kampanię i wycięcie niektórych elementów, takich jak alternatywne zakończenia.

Należy także wspomnieć, że w rzeczywistości różnica między osiągnięciami finansowymi obu remake’ów może być mniejsza niż na to wskazują wyniki sprzedaży. W przypadku RE3 większy udział w zakupionych egzemplarzach miała dystrybucja cyfrowa. Ponadto gra oferuje tryb multiplayer, a to najczęściej zachęca graczy do wydawania większych kwot na mikropłatności. Mimo to nie ulega wątpliwości, że Resident Evil 2 był zdecydowanie większym sukcesem kasowym.

  1. Recenzja gry Resident Evil 3 – Mr. X był ledwie rozgrzewką
  2. Resident Evil 3 - poradnik do gry
  3. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej